hvad siger loven om stel nr & motor nr....~
Fra : Leif

Dato : 16-04-10 13:45

Bare en tanke om de gamle / org. 30'er knallerter
fra vor barndomstid:

Stelnr.:
Bruges af forsikringen samt vel til typegodkendelse(?).

Men bruger det offentlige motornr. til noget?
Man må vel skifte rundt på motorer efter behov?
Sikkert typisk ved total-havari, renovering o.l.

/Leif
Der har en del maxi stel uden papirer, med danske nr
samt endnu flere motorer i forskellig stand.

Fra : scootergrisen

Dato : 16-04-10 17:23

På typeattesten :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/registering.php#typeattest
står stelnummer og ikke motornummer.

I typegodkendelsen står hverken det ene eller andet men det jo klart
når typegodkendelsen ikke er for det enkelte køretøj.

Kan det ikke være en form for tyveri sikring ?
Sådan at folk ik bare kan stjæle en knallert og tage hele motoren over
på en anden knallert.

Da jeg købte min scooter fra ny af var der et problem med at den
dryppede motorolie.
Det endte med at værkstedet skiftede hele motoren ud men en anden.
Og der blive ikke ændret i nogle papir eller noget.

Så jeg kan ikke se noget problem i at skifte motor så længe det samme
type osv.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 00:31

Leif wrote:
> [...]
>
> /Leif
> Der har en del maxi stel uden papirer, med danske nr
> samt endnu flere motorer i forskellig stand.

Har du dele nok til at ville sælge en komplet maxi?