Skivebremselås med alarm
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 22:42

Virker en skivebremselås med alarm ok? Jeg har nemlig tænkt på at anskaffe
en fordi den er billigere at købe, skal ikke på værksted for at monteres, og
har eget batteri i forhold til de fastmonterede modeller.
Jeg kan se at de fås fra 350 og til ca. 800 kr. og hyler med 100-110 dB. Men
hvor følsomme er de? Og hvor længe holder batterierne? (i den ene model er
der 6 stk. små CR-batterier)

Mvh
Pauli

Fra : scootergrisen

Dato : 16-04-10 04:29

Det er formodentligt en god ide med en alarm hvad end den er intern
eller ekstern men har ikke erfaring med det selv.
Dog vil jeg sige at hvis du kun låser med en skivebremse så har tyven
jo mulighed for at løfte forhjulet og trille den væk.
Og hvis det er en skivebremselås du kan låse fast til en pæl så kan
tyven afmontere forhjulet og løbe afstand med resten af scooteren.
Det skal da nok afskrække nogen fra at stjæle din scooter bare de ser
din alarm men det sikker også nogen der har fundet på noget med at
holde en pude omkring alarmen eller et eller andet så de kan arbejde
ude at blive opdaget.

Hvis du køber sådan en alarm så ville jeg også købe en kædelås eller
noget så du kan låse baghjulet fast til en pæl eller noget.

Fra : Søren Poulsen

Dato : 19-04-10 16:02

"scootergrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis du køber sådan en alarm så ville jeg også købe en kædelås eller
> noget så du kan låse baghjulet fast til en pæl eller noget.

jeg bruger sådan en her
http://lavpris-laase.dk/cykel-og-motorcykel-laase-114/motor-cykel-laase-154/granit-detecto-12ks-120-black-loop-514.html
og en ekstra kæde til baghjulet
og den her på skiven
http://lavpris-laase.dk/cykel-og-motorcykel-laase-114/motor-cykel-laase-154/abus-bremselaas-39-halv-sort-459.html
og har monteret alarm og gps tracker
det hele er hægtet på en lygtepæl
Mvh søren

Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 03:44

> jeg bruger sådan en herhttp://lavpris-laase.dk/cykel-og-motorcykel-laase-114/motor-cykel-laa...
> [...]

Personligt er jeg ikke så meget for skivebremse låse efter jeg har set
2 kunder der er kommet ind med deres scooter efter at deres
skivebremselås havde sat sig fast...
Jeg gider helt sikkert ikke at stå 50 km væk hjemmefra i regnvejr og
skulle have det problem.
Det var så hut gej visker en abus lås.

Hvordan går det med GPS trackeren ?
Jeg tænker på batteri levetiden ?
Og kan du så modtage en sms med kordinater du skal indtaste på nettet
for at se hvor den er eller skal du ind på en bestemt hjemmeside for
at se hvor den er henne ?

Fra : Søren Poulsen

Dato : 20-04-10 15:37

> [...]
> Og kan du så modtage en sms med kordinater du skal indtaste på nettet
> for at se hvor den er eller skal du ind på en bestemt hjemmeside for

gps trackkeren fungere fint det er den de har i harald nyborg den har
geofence og min er indstilet til
at hvis den bliver flyttet mere end 30m kommer der smser
og så taster jeg bare kordinaterne ing i googlemaps det fungere fint
er ved at undersøge om jeg kan få den tilsluttet
http://www.worldtracking.org/
så kan den følges live på google
batteriet holder ca 2 døgn men i nat holdt det kun 18timer men det skyldes
sikkert der har været frost

Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 09:05

On 20 Apr., 16:37, Søren Poulsen <smede...@mail.dk> wrote:

> gps trackkeren fungere fint det er den de har i harald nyborg den har
> geofence og min er indstilet til
> at hvis den bliver flyttet mere end 30m kommer der smser
> og s taster jeg bare kordinaterne ing i googlemaps det fungere fint
> er ved at unders ge om jeg kan f den tilsluttethttp://www.worldtracking.org/
> s kan den f lges live p google
> batteriet holder ca 2 d gn men i nat holdt det kun 18timer men det skyldes
> sikkert der har v ret frost

Hvad mener du med det holdt 18 timer ? Virker den så ikke hele tiden ?
Du lader den vel ikke op derhjemme hver dag så ?
Jeg vil da klart anbefale dig at tilslutte den scooterens batteri hvis
altså den er lavet til det og kan bruge de 12-14 volt der er.
Jeg læste om en tracker som vistnok brugte 5 volt eller noget også
kunne man få en omformer med så den kunne bruges på 12 volt.
Det kunne være sjovt og prøve hvis du fik en du kender til at lege at
han stjal din scooter også skulle du selv finde den. Lad os sige han
kørte 10 km væk et sted du ikke kender også skal du finder den...
Og lad os så sige at han har ser nogle mærkelige ledninger på batteri
til gps som er taget er så nu har du kun 18 timer til at finde den
i...

Okay du kan se din på google maps og du tager derhen men hvad så hvis
den er flyttet så skal du jo have en bærbar med med trådløsinternet
eller hvis man er heldig og have en telefon der kan det...

Kan man så se en rute hvor man har kørt egentligt ?

Fra : søren

Dato : 20-04-10 18:11

> [...]

eller hvis man er heldig og have en telefon der kan det...

Kan man så se en rute hvor man har kørt egentligt ?

har ikke fået monteret fast strøm til den endnu men det bliver der gjort en
af de nærmeste dage
den lader op med et usb stik så de 5volt er rigtig nok
med den jeg har kan man kun se hvor den holder
ellers skal man købe den her http://www.microtracker.dk/
sætter man den til geofence bliver den ved med at sende pos.
og nu har jeg en nokia N97 med internet og google så jeg kan følge efter i
bilen

Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 14:09

Det ku godt være den gemte noget info også man kunne sætte den til
computeren for at se hvor den har været henne.

Okay på dit link der kan man få en anden version som kommer 3000,- men
som skulle ha en batteri levetid på 1 år !!!
Forstår bare ikke helt den store forskel på ... jeg tror det var 2
døgn på den model til 2000 kroner og 1 år på den til 3000,-.
Den med 1 år bruger 3 stk 1,2 volt AA genopladelige 2600 mAh
batterier...

Jeg mener jeg fik 2 døgns standby afvide af en som sælger dem med det
mobiltelefon type batteri som sidder i men det fatter jeg ikke helt.

Batteriet i den billigste version skulle være på 3,7 v 800mah Li-ion
ifølge :
http://www.billigsikring.dk/shop/gps-tracker-1072p.html

Det kan jo ikke passe at 3,7 volt 800 mAh giver 2 døgn.
og 3,6 volt 2600 mAh giver 1 år !!!

Men mindre elektronikken er anderledes sådan at den ikke bruger så
meget strøm.

Fra : Søren Poulsen

Dato : 21-04-10 12:40

> [...]
> og 3,6 volt 2600 mAh giver 1 år !!!
>
> Men mindre elektronikken er anderledes sådan at den ikke bruger så

fandt lige den her gps logger den kan vise din rute når du kommer hjem
http://www.ventusdesign.com/dk/shop/g730-ventus-gps-logger/
tror jeg er nød til at skal ha sådan en man skulle jo nødigt gå pga
manglende udstyr