hvorfor får jeg spam fra mig selv?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 15-04-10 19:47

Hej

Ved ikke om dette er den helt rigtige gruppe, men jeg kunne ikke finde
en bedre egnet.

Jeg får af og til spammails hvor jeg selv står som afsendermail. Hvordan
kan det lade sig gøre?

Kan jeg blackliste sådanne mails uden at jeg senere får problemer med at
sende almindelige mails til mig selv?

Mvh
Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-10 19:54

Anders T. Nielsen skrev:

>Jeg får af og til spammails hvor jeg selv står som afsendermail. Hvordan
>kan det lade sig gøre?

Det er nemt, enhver kan sende mail med dig som afsender (eller med hvem
som helst anden som afsender)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-10 19:55

Den Thu, 15 Apr 2010 20:46:50 +0200 skrev Anders T. Nielsen:
> [...]
> en bedre egnet.
>
> Jeg får af og til spammails hvor jeg selv står som afsendermail. Hvordan

Nogen har skrevet din e-mail som afsender. Præcist ligesom hvis man
skrev dig som afsender på et papirsbrev.

> Kan jeg blackliste sådanne mails uden at jeg senere får problemer med at
> sende almindelige mails til mig selv?

Nej.

Eller - hvis du ved at du kun sender fra bestemte mailservere, kan du
i princippet godt sætte nogle regler op der filtrerer dem fra der ikke
kommer fra de mailservere. Det er nok nemmest (læs: ikke helt så svært)
at sætte det op på mailserveren, hvis du har en sådan. Hvis du vil gøre
det i klienten, skal du finde ud af at se forskel på dem der har
passeret din (udbyders?) mailserver undervejs ind, og dem der har
passeret undervejs ud.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-04-10 20:02

Anders T. Nielsen wrote:

> Jeg får af og til spammails hvor jeg selv står som afsendermail.
> Hvordan kan det lade sig gøre?
>
> Kan jeg blackliste sådanne mails uden at jeg senere får problemer med
> at sende almindelige mails til mig selv?

Slet dem og glem det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen