Årsagen til Homo seksualitet ved mænd
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 04:18

da jeg for 11 - 12 år siden skrev mit første indlæg i gruppen om denne gåde
medførte det mangt et agrasivt svar - jeg på min side mente at alting har en
årsag der ligger bag begivenheden - men ny visdom er kommet til veje faktum
er at alle foster starter som pige børn og det som jeg rent faktisk tror der
sker ved de sande bøsser , altså dem der er det af natur og ikke bare fordi
de har haft en dominerende mor og svag far - jeg tror det er den feminine
side af naturen der aldrig bliver sorteret fra i bevidstheden efter at
fosteret rent faktisk er kommet frem til at være en mand / dreng ...

sådan er det - jeg ved ikke hvorfor der er så mange bøsser der har noget i
mod en naturlig forklaring , men det har de !!!

venligst
BMM

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-10 06:05

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> sådan er det - jeg ved ikke hvorfor der er så mange bøsser der har noget i
> mod en naturlig forklaring , men det har de !!!

Jeg kan kun opfordre dig til at læse følgende artikel:

<http://www.tiem.utk.edu/~gavrila/PAPS/Savolainen_Lehmann.pdf>

Den omhandler en model der giver som resultat at opstår der en allel
[genvariant] der koder for homoseksual adfærd, så bliver arten biseksuel
af natur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 19:24

> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Jeg kan kun opfordre dig til at læse følgende artikel:
>
> <http://www.tiem.utk.edu/~gavrila/PAPS/Savolainen_Lehmann.pdf>

skal nok læse og komentere den men hele min båndbrede er ædt ...pt ...så
sener

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-04-10 10:40

On 11/04/2010 05:18, Bo M. Mogensen wrote:
[...]
> sådan er det - jeg ved ikke hvorfor der er så mange bøsser der har noget i
> mod en naturlig forklaring , men det har de !!!

*Selvfølgelig* er der en naturlig forklaring. Jeg har på ingen måde
valgt at være heteroseksuel, og jeg har meget svært ved at tro at bøsser
eller biseksuelle vælger at være henholdsvis homoseksuelle eller
biseksuelle.

Jeg tror bare det er lidt mere komplekst end du gør det til. Bl.a.
m.h.t. aktive og passive bøsser, som der jo er nogle stykker af (uden at
jeg ved om det er mange eller få) oven i de bøsser der skifter mellem
aktiv og passiv, og så dem der slet ikke dyrker analsex (d.v.s. dem kan
ikke kan inddele i aktive og passive).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-04-10 12:05

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> mellem aktiv og passiv, og så dem der slet ikke dyrker analsex
> (d.v.s. dem kan ikke kan inddele i aktive og passive).

Så må man heller ikke glemme dem, man kunne kalde de
"lejlighedshomoseksuelle". Jeg tror ikke, at fx homoseksualitet i
skyttegrave, i fængsler eller på kostskoler bunder i, det der er flere
"fødte" bøsser de steder, men i manglen på repræsentanter for det modsatte
køn.

Per V
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-04-10 17:22

On 11/04/2010 13:04, Per Vadmand wrote:
> [...]
> skyttegrave, i fængsler eller på kostskoler bunder i, det der er flere
> "fødte" bøsser de steder, men i manglen på repræsentanter for det modsatte

Helt korrekt. Og det gælder også sømænd. Eller gjorde i hvert fald i
gamle dage. Nogle mænd har det sådan, at efter lang tid uden kvinder så
ender det med at "et hul er et hul", for nu at udtrykke det vulgært.

Den anden Per vil dog nok sige at sådanne mænd principielt er
biseksuelle, om ikke andet så latent biseksuelle, og det kan da udmærket
godt være han har ret i det.

Vi kommer aldrig ret meget videre med emnet, tror jeg, uden at udføre
videnskabelige forsøg, hvilket vil sige at man isolerer en større gruppe
mænd på et sted uden kvinder i flere måneder, hvorefter man anbringer
blodtryksmanchetter omkring deres penisser[1] (eventuelt også
almindelige såkaldte "løgnedetektorer" de sædvanlige steder på kroppen),
og viser dem forskellige slags pornografiske film (heteroporno,
homoporno, pædoporno, zooporno, snuffporno, og så videre) med henblik på
at måle på deres grad af "interesse".

[1] Det må det da næsten hedde på dansk?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-10 19:23

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Den anden Per vil dog nok sige at sådanne mænd principielt er
> biseksuelle, om ikke andet så latent biseksuelle, og det kan da udmærket
> godt være han har ret i det.

I antikken bemærkede forfatterne at kejser Claudius kun var til det
/modsatte/ køn. Noget der slog dem med så stor forbavselse at de måtte
nævne det.

For datidens romer eller græker var til begge køn, og normal adfærd
refereres sjældent; romeren lagde dog vægt på at penetrere, ikke blive
penetreret.

Stort set alle mennesker er latent til begge køn. Nogle få er seksuelt
kun til det ene [3% kun til eget køn, en andel der går igen selv blandt
måger - det er tilsyneladende den andel reproduktionen kan klare].

Og kun kulturelle forhold kan gøre at disse ting ikke kommer til udtryk
i adfærden. Mange unge synes dog i dag at mene at det hører til almen
dannelse, at man i det mindste har /prøvet/ med begge køn.

Om Rom kan jeg henvise til:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_ancient_Rome>

og gøre opmærksom på forskellen mellem at penetrere og blive penetreret,
og at penetration af romerske drenge og mænd /ikke/ accepteredes. Slaver
og ikke-romere var en ganske anden sag.

I øvrigt havde man før 1800-tallet intet ord for homoseksualitet, og
»omgængelse mod naturen« omfattede også en mands anale samleje med sin
kone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-04-10 23:27

> [...]

> og gøre opmærksom på forskellen mellem at penetrere og blive penetreret,
> og at penetration af romerske drenge og mænd /ikke/ accepteredes. Slaver

jeg har nu læst en gang at alle store kultures falde begynder med at
homoseksualitet bliver mere udbredt - både den græske og romersker
aner ikke om der er noget samenhæng ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 19:27

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> skyttegrave, i fængsler eller på kostskoler bunder i, det der er flere
> "fødte" bøsser de steder, men i manglen på repræsentanter for det modsatte

Nahh det tror jeg ikke har så meget med homoseksualitet at gøre som ja i
mangel af bedre
der er også andre homo seksuelle handlinger der ikke som sådan er præferance
rettet f.eks
men jeg der er stammer på Borneo hvor de unge mænd udøføre oral sex på de
ældre krigere og sluger
han sæd for at få hans styke - men der må dog være et eller andet ved den
ældre kriger der tænder ham
nok til han kan komme ved oral sex - jeg er 44 år har fået "den slikket af"
nogen 100 gange i mit liv
ER aldrig kommet ved det slet og ret fordi jeg ikke synes det er sexet nok
til det kan lade sig gøre ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 19:23

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> On 11/04/2010 05:18, Bo M. Mogensen wrote:
> [...]

> Jeg tror bare det er lidt mere komplekst end du gør det

ja ja det er jeg såmænd nok klar over uden samligning i øvrigt så tror jeg
langt de fleste sindslidelser er latente
men hvis man har en go og tryg opvækst så er chancen for de bryder ud
mindre - ja ofte sker det slet ikke
men andre gange så styrere ens natur bare den ældste af mine søstre har 3
børn de 2 har turette i gamle dage damp
( fra deres far ) og det har ved gud haft en god opvækst ...

De bøsser jeg tænkte på er dem der har en go og tryg opvækst med en mor og
en far uden for meget flytten rundt
osv. men som alligevel bliver bøsser jeg tror ved dem er det det noget
arveligt eller som jeg skrev i første indlæg
det er den pige som vi alle er i foster stadiet der ikke slipper sin natur