Paranormal Activity - gab!
Fra : Michel

Dato : 10-04-10 09:43

Hej,

Smag og behag er heldigvis forskellig, men i nogen tid har der været talt
meget om "Paranormal Activity" som noget nær revolutionerende. Jeg fik et
tilbud i går om, at jeg kunne se den for 29,- (hvilket i øvrigt blev for
35,- ... nå, jeg overlever nok . Det er et mirakel, at jeg ikke vågnede
op liggende på gulvet i løbet af natten, fordi jeg var drattet ned ad stolen
af kedsomhed. Jeg var godt klar over, at den var baseret på dovne-princippet
(eller staves det dogme?) med håndholdt - og her til dels overvågnings-... -
kamera og uden tvivlsom underlægningsmusik, da den jo er lavet for et
imponerende lavt budget.

Men i små 90 minutter sker der stort set intet. En dør smækker. En dyne
løftes. Wow! Jeg skal nok lade være med at afsløre den underlige
slutning.

Er jeg den eneste, der synes, at det er noget opreklameret ... et eller
andet? Jeg elsker ellers normalt thrillere med en twist gående på det
overnaturlige. Men sjældent har jeg kedet mig så overvældende...

Mange hilsner
Michel

Fra : Mads

Dato : 10-04-10 10:08

On Sat, 10 Apr 2010 10:43:22 +0200, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

>Er jeg den eneste, der synes, at det er noget opreklameret ... et eller
>andet? Jeg elsker ellers normalt thrillere med en twist gående på det
>overnaturlige. Men sjældent har jeg kedet mig så overvældende...

Nej, du er bestemt ikke den eneste. PA er noget opreklameret lort
for at sige det på godt dansk. En film uden handling eller historie.
Faktisk er det næsten for flinkt at kalde det en film.

Det er sgu mere spændende at se maling tørre.

Fra : Michel

Dato : 10-04-10 11:02

> Nej, du er bestemt ikke den eneste. PA er noget opreklameret lort
> for at sige det på godt dansk. En film uden handling eller historie.
> Faktisk er det næsten for flinkt at kalde det en film.

Så er vi to

Og du har ret ... der er ingen handling!

/Michel

Fra : Zeki

Dato : 10-04-10 11:08

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Smag og behag er heldigvis forskellig,

Enig! Det er forventninger også.

Filmen var - for mig - dog en stor positiv overraskelse, måske fordi jeg
ikke havde de store forventninger. Havde vel nærmest forventet noget B-bras
a la "Open Water."

'Paranormal Activity' har ikke, som de fleste andre nyere "gysere" masser af
effekter m.m, men en god solid, original historie hvor uhyggen kommer
langsomt snigende, for til sidst at kulminere. Og så spiller parret utroligt
troværdigt.

De sidste fem minutter var noget af det mest skræmmende jeg længe har set på
film, og der skal trods alt en del til at ryste mig.

Fra : Michel

Dato : 10-04-10 11:46

> [...]
> af effekter m.m, men en god solid, original historie hvor uhyggen kommer
> langsomt snigende, for til sidst at kulminere. Og så spiller parret

Jeg vil give dig ret i, at parret faktisk spiller godt. Men historie? Der er
jo ingen handling....

> De sidste fem minutter var noget af det mest skræmmende jeg længe har set
> på film, og der skal trods alt en del til at ryste mig.

Jeg var nu ikke imponeret. Forstod ikke slutningen.

Mange hilsner
Michel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 05:06

> Jeg var nu ikke imponeret. Forstod ikke slutningen.

Det gjode jeg egentligt heller ikke - altså hvis den rent faktisk skulle
være bare lidt interessandt så skulle det være fordi den er autentisk
om det er noget de bare påstår eller det rent faktisk forholder sig sådan ja
det ?

men når man ser på google
http://www.markreviewsmovies.com/reviews/P/paranormalactivity.htm
This film, with a budget under $20,000,

ja det forklare jo lidt ...

That Paranormal Activity sets itself up as the recording of true events
(without ever overtly saying it is, of course, but strongly hinting at the
notion) is completely secondary to all of this. It's the same tactic used
ten years ago with The Blair Witch Project, ( der også er dårlig) another
authentically scary ...

jeg kan ikke lige finde ud af om den er autentisk eller ikke ?

Fra : Zeki

Dato : 11-04-10 07:08

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> It's the same tactic used ten years ago with The Blair Witch Project, (
> der også er dårlig)

Skrev du ikke lige at du ikke har set BWP?

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-04-10 17:54

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> [...]
> authentically scary ...
>

> jeg kan ikke lige finde ud af om den er autentisk eller ikke ?

Selvfølgelig er den da autentisk, ellers ville de da ikke skrive det.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-04-10 14:05

Peter Larsen wrote:

> Selvfølgelig er den da autentisk, ellers ville de da ikke skrive det.

Har du set Fargo?

Fra : Kim2000

Dato : 12-04-10 18:30

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> authentically scary ...
>

> jeg kan ikke lige finde ud af om den er autentisk eller ikke ?

Det er den så ikke, men den blev markedsført som sådan. Da den kom til
Danmark otte måneder senere, vidste alle selvfølgelig godt det ikke var
tilfældet, men de første par uger i staterne har den sikkert været det
ekstra uhyggeligt. Iøvrigt synes jeg at både etteren og toeren er skidegode,
der skulle være kommet en treer, men den blev vist aldrig til noget(?).

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 04:59

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Smag og behag er heldigvis forskellig, men i nogen tid har der været talt
> meget om "Paranormal Activity"

mener også jeg har set den og nej den er ikke noget særligt - men jeg kan
ikke rigtigt blive klog på afslutningen om den rent faktisk bygger på
virkelige begivenheder
eller det bare er en forsætelse af blair witch ...som jeg godt nok aldrig
har set ( det hele af ) og kommer ikke til det ..