Vil de huske os
Fra : oz3bto

Dato : 11-04-10 05:08

Nu er det efterhånden 5mdr. siden at vi sidst så vores katte og tiden er
kommet til at vi skal have hentet dem herop til Norge da vi nu ved at vi vil
blive her et par år eller 10

De har boet hos en veninde imenes og de faldt ret hurtig til der

Vil de kunne huske os ?

Fra : MotoCoder

Dato : 11-04-10 02:19

On 11 Apr., 06:07, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> blive her et par år eller 10
>
> De har boet hos en veninde imenes og de faldt ret hurtig til der

Det er et godt spørgsmål - det afhænger måske af hvor gamle de er, og
hvor længe de har været sammen med jer, og hvor tæt knyttet de var til
at begynde med, sov de oven på jer, var de glade når I kom hjem til
dem, kom de når I kaldte.

Mig bekendt findes der ikke noget statistik for den slags, og med
katte er det jo altid lidt svært fordi de tit opfører sig som om de
tager en lidt for givet - min hankat kommer ud og hilser på mig når
jeg kommer hjem fra arbejde, men det er lidt som om han siger: "Nå,
bor du her stadig?" :) Da jeg hentede ham efter et par dages ferie var
der dog stor gensynsglæde.

Og så vil jeg da lige henlede opmærksomheden på historien om Løven
Christian http://www.youtube.com/watch?v=zVNTdWbVBgc

Men fortæl hvordan det går - jo flere historier og erfaringer, jo
nemmere er det at give en vurdering.

/Peter

Fra : oz3bto

Dato : 11-04-10 18:46

"MotoCoder" <peterlinddk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Christian http://www.youtube.com/watch?v=zVNTdWbVBgc

Men fortæl hvordan det går - jo flere historier og erfaringer, jo

----------------------------

Den gamle mis har vi haft fra killing og den er nu 6 år
Kæmpe kæledægge der helst vil med under dynen om natten og ligge på skødet
af en i sofaen .. ca samme opførsel har han haft ved veninden

Stumpen har vi også haft fra killing og han er nu 3 år og meget selvstændig
... Vil dog gerne putte i sengen om natten men har ikke ro i røven til sofan
hygge .. Der skal ske noget hele tiden når han er vågen (Sådan er maine coon
vist)

Fra : Nana

Dato : 11-04-10 11:11

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil blive her et par år eller 10
>
> De har boet hos en veninde imenes og de faldt ret hurtig til der

Som Peter siger, så vil det afhænge af meget, men det er absolut ikke
usandsynligt. Jeg syntes generelt at katte kan huske dem de kan lide.
Min mors kat er meget sky over for fremmede og mennesker generelt, men selv
efter at jeg ikke havde besøgt den i flere år var den helt ekset med mig.
Som barn havde vi en kat der pga. adfærdsproblemer måtte flytte ud på
landet, og jeg mener meget på landet. To år efter var den tilbage ved vores
lejlighed, fik lidt mad, hang ud et par timer, og gik så igen. Så den kunne
også sagtens huske os.