Hjælp til Java Script
Fra : Peter

Dato : 09-04-10 20:34

Hej NG!

Jeg har et forslag til et Java Script. Vi det kunne komme til at fungere ?

<script>
function validate(form)
{
var dette_er_en = document.getElementById('dette_er_en');

osv. osv. osv. .........

return (true);
}
</script>

Det næste exempel (2 forslag) er jeg noget usikker på, hvad der skal bruges:

<form onsubmit="return tjekFormular()" id="kontakt"
method="post"
action="http://www.domænenavn.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

<form onSubmit="return validate(this)"
form method="post"
action="http://www.domænenavn.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient"
value="kontakt@domænenavn.dk">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.domænenavn.dk/svar.htm">

<input type='submit' />
<input type="image" src="Send_skema.gif" tabindex="32" width="91"
height="28"></i></p>
</form>

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-10 01:10

Jeg har tidligere skrevet til dig, hvad du skulle gøre. Hvorfor gør du
ikke bare det? Så havde du forlængst været færdig.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter

Dato : 10-04-10 11:30

> Jeg har tidligere skrevet til dig, hvad du skulle gøre. Hvorfor gør du
> ikke bare det? Så havde du forlængst været færdig.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hej Jens Peter!

Formularen er faktisk bygget op igen "fra bunden" som du tidligere foreslog.
Men det der mangler er at Java Scriptet igen kommer til at fungere (uden FP
Ext.), da jeg skal skifte til et nyt webhotel som ikke har FP. Derfor.

hilsen
Peter

Jeg sender lige et forslag med til et Java Script.
<script>
function validate(form)
{

osv. osv. osv. .........

return (true);
}
</script>

Det næste (2 forslag) er jeg ikke helt sikker på, hvad der skal bruges, for
at få det til at fungere:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-10 13:13

Som jeg også skrev bruger du bare FPs mulighed for at sætte validering
på, det vil generere den nødvendige Javascript.
Hvis du gerne vil prøve at skrive din egen validering er der en
tutorial her:
http://www.elated.com/articles/form-validation-with-javascript/

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter

Dato : 10-04-10 18:01

> [...]
> på, det vil generere den nødvendige Javascript.
> Hvis du gerne vil prøve at skrive din egen validering er der en

Hej igen igen!

Ovennævnte "ikke forstået"

Jeg ser at du foreslår at jeg skal bruge FPs mulighed for at sætte
validering af f.eks. tekstfelter og rullemenuer. Vil denne FP-validering
ikke kun virke hvis der er FP Extension på serveren ? - Det er jo det jeg
vil "væk" fra!

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-04-10 14:20

Validering er Javascript og kræver derfor ingen extensions på
serveren.

Regards Jens Peter Karlsen.