Browser
stl_s 3840
arlet 2470
active-x
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 09-04-10 21:23

Hej NG

Jeg fristes til at kalde det for det mystiske x.

Jeg har et IP kamera fra Swann. En stationær computer og en bærbar.

Fra enhver computer skal jeg kunne se kameraet fra min IP adresse. Og det
kan jeg også fra den stationære computer, men ikke fra den lille.

Når jeg prøver får jeg besked på at active-x controller not installed. Hvad
pokker mener de?
Jeg har set på active-x indstillingerne i Explorer, og sat den lille som den
store, uden resultat.

Er der så tale om et program? Og hvor henter jeg det? Jeg syntes ikke jeg er
blevet så meget klogere ved søgning på nettet.
Det er den rigtige IP adresse, for jeg har fået andre til at se kameraet fra
deres computere.

På forhånd tak

Charlotte Petersson

Fra : Ole C

Dato : 10-04-10 02:27

Charlotte P. Korsør skrev blandt andet:

> [...]
> installed. Hvad pokker mener de?
> Jeg har set på active-x indstillingerne i Explorer, og sat den lille

Du skal nok også sammenligne sikkerhedsindstillingerne i de to IE'er.

Der kan være tale om malware på den computer, der ikke vil se kameraet - så
en scanning med dit antivirusprogram og med SuperAntispyware -
www.superantispyware.com - vil også være en god idé.

> Er der så tale om et program?

Det skulle gerne være en medfødt del af IE.

--
vh
Ole C

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 10-04-10 09:50

Hej Ole

Tak for svaret.

Jeg har stillet active-x på den lille som den store. Der var ikke noget
særligt anderledes. Det hjalp ikke.

Jeg har skannet computeren med det program du forslog. den fandt 48 tracking
cookies. De er i karentaine.

Meldingen er stadig " The ActiveX control not installed"

Flere forslag tak

Fra : Ole C

Dato : 10-04-10 10:27

Charlotte P. Korsør skrev blandt andet:

> Hej Ole
>
> Tak for svaret.

Selv tak

> Jeg har stillet active-x på den lille som den store. Der var ikke
> noget særligt anderledes. Det hjalp ikke.

Under Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed>knappen Brugerdefineret
niveau... ?

Du bør måske også sammenligne de to computere under Funktioner>Administrer
tilføjelsesprogrammer>Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer. (Læg
mærke til at der kan skiftes visning foroven ud for "Vis:")

> Jeg har skannet computeren med det program du forslog. den fandt 48
> tracking cookies. De er i karentaine.

Ok. Cookies er ret uskadelige - og er ikke årsagen til dit problem

--
vh
Ole C

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 12-04-10 20:14

Øhhh...Tjaaaa....

Jo den med "> Under
Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed>knappen Brugerdefineret
niveau... ?" De er ens.

Men den med at aktivere tilføjelsels programmer har jeg tidligere set på, og
ikke kunnet finde noget. Men jeg ved faktisk heller ikke helt hvad jeg leder
efter. Det er jo mest om søgemaskiner og toolbars. Der er de ikke ens på de
to maskiner, og det er der vel ikke noget at sige til. Men der står ikke
noget på den store, der giver mig en "AHA" oplevelse.

hmmmm. Tænker stadig.....

Charlotte