Fejlmeddelse i cups på Lexmark printer
Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-04-10 06:20

Har det sidste stykke tid (måneder) haft problemer med fra udskrive
fra Ubuntu 9.10 på min Lexmark p707 printer.

Det har før virket på Ubuntu 9.04 Men lige pludselig vil ubuntu skrive
på på printeren? længere.
Det er bla. derfor jeg for en månedstid tiden opgradere til 9.10

Fejl meddelelserne er
under indstillinger i udskrivning: Tomgang - Filter "/usr/lib/cups/
filter/rastertoz700" for printer "Lexmark--z700-p700-series not owned
by root

Under Status meddelser:
printer "Lexmark--z700-p700-Series": "Cups-insecure-filter".

Nogen der løsning så jeg igen kan skrive ud i Ubuntu?
Driveren skulle være installeret korrekt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-04-10 15:59

Den Wed, 07 Apr 2010 05:20:06 -0700 skrev Anders Pedersen:

> [...]
> printer "Lexmark--z700-p700-Series": "Cups-insecure-filter".
>
> Nogen der løsning så jeg igen kan skrive ud i Ubuntu? Driveren skulle

Hven har installeret driveren?

Har Anders@ubuntu> ./printerdriver, eller har sudo ./printerdriver?

--
Karl Erik.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 21-04-10 20:58

Den 18.04.2010 kl. 16:59 skrev Karl Erik Christensen
<none@none.invalid.co>:

> Hven har installeret driveren?
>
> Har Anders@ubuntu> ./printerdriver, eller har sudo ./printerdriver?

Den er vel installeret som root, man kan vel ikke installere den som alm
bruger?
Har fået det til at kører igen, valgte at formatere min Ubuntupartition

Da jeg kørte dette første brugte jeg blandet root og alm. bruger
Her anden gang har jeg kun brugt root.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : N/A

Dato : 26-04-10 09:43

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-04-10 14:10

Den Wed, 21 Apr 2010 21:58:17 +0200 skrev Anders Pedersen:

> Har fået det til at kører igen, valgte at formatere min Ubuntupartition

Nåå - Windows metoden?

--
Karl Erik.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 26-04-10 00:44

On 22 Apr., 15:09, Karl Erik Christensen <n...@none.invalid.co> wrote:

> Nåå - Windows metoden?
>
> --
> Karl Erik.

Nej det er linux metoden.
det kører fint nu med linux driveren

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-04-10 09:43

Anders Pedersen skrev:

> Nej det er linux metoden.
> det kører fint nu med linux driveren

Unix-metoden er at finde ud af hvorfor det gik galt og rette op på det.
Ellers står man med samme problem igen næste gang den situation, som
fremprovokerede fejlen, optræder igen.

Så nu kan du bare sidde og vente på at fejlen kommer igen.

/Lars

Fra : N/A

Dato : 26-04-10 09:43