Kan Javascript fungere sammen med FormMail~
Fra : Peter

Dato : 04-04-10 19:00

Jeg har noget JavaScript validering af indtastningsfelterne i en
formular. Kan det stadigvæk fungere sammen med FormMail
cgi-script ?

Hvis dette er muligt - hvilket dele af den nuværende kildekode skal
bibeholdes i FormMail-scriptet ?

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--"
onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;"
language="JavaScript" webbot-onSubmit="return
FrontPage_Form1_Validator(this)">

<!--webbot bot="SaveResults" s-email-format="TEXT/PRE"
s-email-address="xxxxx@xxxxx.dk" b-email-label-fields="TRUE"
b-email-subject-from-field="FALSE" s-email-subject="Formular"
s-builtin-fields u-confirmation-url="svar.htm" startspan -->

<input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot
bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" -->

Starten på valideringscrptet:
<script Language="JavaScript" Type="text/javascript">
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{
var dette_er_en = document.getElementById('dette_er_en');
if (dette_er_en.selectedIndex < 1 )

hilsen
Peter

Fra : Leif Neland

Dato : 08-04-10 20:33

Peter skrev:
> Jeg har noget JavaScript validering af indtastningsfelterne i en
> formular. Kan det stadigvæk fungere sammen med FormMail
> cgi-script ?

Javascript kører på browseren; først når brugerens input er valideret af
javascript, sendes data videre til cgi-scriptet på serveren; cgi'en kan
ikke se, at der har været javascript indblandet.

> [...]
> onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;"
> language="JavaScript" webbot-onSubmit="return

Der er for meget frontpage-webbot-snask, til at jeg gider rode med at
overskue det...

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Peter

Dato : 08-04-10 22:15

> [...]
> ikke se, at der har været javascript indblandet.

> Der er for meget frontpage-webbot-snask, til at jeg gider rode med at

Hej Leif

Jeg har lavet dette forslag:

<script>
function validate(Form)
{
var dette_er_en = document.getElementById('dette_er_en');

osv. osv. .........

return (true);
}
</script>

Det næste exempel (2 forslag) er jeg "noget" usikker på hvor meget af det
der skal bruges:

<form onsubmit="return tjekFormular()" id="kontakt"
method="post"
action="http://www.domænenavn.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

<form method="post"
action="http://www.domænenavn.dk/cgi-bin/FormMail.pl">