Mobilrøver
Fra : ebbe hansen

Dato : 04-04-10 16:15

Jeg har en mobil uden abbonnement, hvor jeg over netbank indsætter et
beløb efter behov (100-200kr) jeg bruger den ikke meget.
Jeg indsatte 200 kr, og kort tid efter var saldoen 24 kr (Telia)
Jeg kontaktede Telia, og skal sige at det var svært, efter 8 dage fik
jeg overbevist dem om at der var en fejl. De 200 kr var hævet i
banken, men figurerede ikke på "følg dit forbrug"
endelig fandt de ud af at jeg var blevet tilmeldt et fupfirma, som
trak 25 kr pr. uge. Det figurerede ingen steder. Telia sagde så at de
ville stoppe det, og spærre det i fremtiden.
Hvordan kan det lade sig gøre at tilmelde mig uden mit vidende, jeg er
chokeret. Jeg fik tlf. nr. på det firma, så jeg kunne kontakte dem,
men det tør jeg ikke, tænk hvad jeg ender op med. (39202066)
mvh Ebbe
Jeg kunne tænke mig en udbyder hvor man kunne frasige sig alt, og kun
modtage tlf. og SMS, intet andet, findes det ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-04-10 17:14

> Jeg fik tlf. nr. på det firma, så jeg kunne kontakte dem,
> men det tør jeg ikke, tænk hvad jeg ender op med. (39202066)

Det er Unwire, det er et af de største firmaer (hvis ikke dét største)
indenfor overtakserede mobiltjenester i Danmark, dem kan du roligt ringe
til, det koster blot alm. telefontakst.

> Jeg kunne tænke mig en udbyder hvor man kunne frasige sig alt, og kun
> modtage tlf. og SMS, intet andet, findes det ?

Alle udbydere tilbyder en spærring for indholdstakserede tjenester - og de
fleste selskaber tilbyder også flere spærringstjenester end dette, så du kan
opnå præcis det du ønsker.

Se f.eks. Telenors oversigt på
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/services/spaerring/ -
alle spærringer er gratis, pånær spærring for internet på mobiltelefonen der
koster 5 kr./mnd. + moms

For øvrige spørgsmål vedr. mobiltelefoni kan du evt. benytte gruppen
dk.teknik.telefoni.mobil der dels er den korrekte til emnet, og dels efter
min opfattelse har en del flere brugere end denne.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : ebbe hansen

Dato : 04-04-10 17:25

On Sun, 4 Apr 2010 18:13:58 +0200, "Michael Kjærsgård"
<mk@vindenand.dk> wrote:
Klip

>For øvrige spørgsmål vedr. mobiltelefoni kan du evt. benytte gruppen
>dk.teknik.telefoni.mobil der dels er den korrekte til emnet, og dels efter
>min opfattelse har en del flere brugere end denne.
Mange tak for svar
jeg kan godt se at mit indlæg var fejlplaceret
mvh Ebbe