Fullrate trådløst ADSL
Fra : Lyrik

Dato : 03-04-10 13:27

Jeg har undret mig et stykke tid over min Fullrate forbindelse.
Routeren er en trådløs Zyxel P-2602HW D1A med ip telefoni.
Jeg skulle have 20/1 -ned/op men hastigheden ligger ofte nærmere 11
ned. Endvidere har den det med at miste forbindelsen flere gange om
dagen, så jeg måtte restarte den igen og igen. Jeg har også resat den
ind imellem.
Jeg skiftede kanal på den til en ubrugt en af slagsen. men ikke megen
forskel.

Jeg havde i skuffen en "Apple Airport Express." Den lille hvide
firkantede, et par år gammel. Så jeg lavede et forsøg.
Jeg tilsluttede Airporten som accesspoint efter routeren(bare den
orange netledning ind i et stik mellem Airport og Zyxel) og satte
computerne til at koble sig på Airporten, i stedet for på routerens
egen indbyggede trådløse forbindelse.
Derefter prøvede jeg hastighedstest som kan ses her i et kort
videoklip jeg lavede som dokumentation:
http://luen.dk/traadloes.mov

Fra 12,13 ned og 084 op, til 17,17 ned og 084 op med Airport
Expressen. Nu har jeg kørt et døgn med den og der har ikke været noget
udfald på forbindelsen!

Det tredie interessante moment er, at routeren er faldet ud lige nu
med sin trådløse forbindelse, mens jeg stadigvæk har forbindelse til
nettet igennem Airports trådløse opkoblingspunkt!?

Jeg har hørt andre hvis routere falder ud, så jeg synes lige jeg ville
bringe min opdagelse videre.

Hilsen
Jens

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 04-04-10 09:19

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote in news:43cc12ca-57c9-4e67-8f06-
850c649a60e7@r1g2000yqb.googlegroups.com:

> Jeg har undret mig et stykke tid over min Fullrate forbindelse.
> Routeren er en trådløs Zyxel P-2602HW D1A med ip telefoni.

Jeg har samme router og havde samme problemer. Problemerne var to ting:

En Acer computer med MS Vista og Acers "Empowering Technology" - den
benyttede enhver lejlighed til at droppe forbindelsen til min WPA-
krypterede trådløse via Fullrate og hoppe over på et af naboernes ukryptede
net!

Jeg forsøgte mange steder at få Acer'en til kun at bruge det ene net, men
forgæves.

Heldigvis kunne det Acer-bras afinstalleres.

Det hjalp næsten perfekt.

Helt godt blev det, da en Fullrate medarbejder fik lagt en ny firmware ind
på routeren. Siden har jeg ikke haft "backup-kablet" i brug.

Da din maskine virker godt med et andet Access-point, så tror jeg at du
skal ringe ind til Fullrate for at få en nyere firmware på din router.

Mvh. NKJensen

Fra : Lyrik

Dato : 04-04-10 04:14

On 4 Apr., 10:18, Niels Kristian Jensen <n...@internetDYTgruppen.dk>
wrote:
> [...]
>
> Da din maskine virker godt med et andet Access-point, så tror jeg at du
> skal ringe ind til Fullrate for at få en nyere firmware på din router..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tak for dit indlæg og din interesse for problemet!
Jeg tror dog ikke at vores problem er det samme.
Mit netværk er ikke krypteret. Jeg har gjort det usynligt i stedet. Så
når folk kigger efter tilgængelige netværk, så figurerer det ikke på
listen. De 2 Mac maskiner går fint på Zyxels trådløse netværk og
hopper ikke til noget andet. Det er Zyxel der falder ud i den trådløse
del, mens den faste del åbenbart stadig fungerer i "al hemmelighed"
Jeg mener at have den nyeste firmware, idet jeg selv har flashet den,
fra den nyeste der ligger på Fullrates net.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre?
Sådan som det virker nu er det faktisk optimalt. Jeg har nu 2 døgn
efter indførelse af Airporten, ikke haft et eneste udfald! Airport
Express access-pointet rækker kun en meter uden for min bolig, hvilket
er ideelt.
Den trådløse zyxeldel er gået i udu! Mens dens ip-telefon stadig
virker!

Problemet må være en svaghed eller en direkte defekt som er permanent,
eller som har udviklet sig i den trådløse del af routeren.
Tillykke med at din router fungerer uden nogensinde at smide dig af?-
Eller?

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-04-10 19:34

Lyrik wrote:

> Tak for dit indlæg og din interesse for problemet! Jeg tror dog ikke at
> vores problem er det samme. Mit netværk er ikke krypteret. Jeg har gjort
> det usynligt i stedet.

Aha, så du mener at skjult SSID kan erstatte WPA2?

Den misforståelse har været fremme så mange gange i dk.edb grupperne, at
jeg blot vil henvise til Google [Groups].

Hint: dit SSID broadcastes "in the clear", så det vil ikke tage mange
sekunder at finde...

--
Jesper Lund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-10 20:08

Jesper Lund skriver:

> Hint: dit SSID broadcastes "in the clear", så det vil ikke tage mange
> sekunder at finde...

Og det afhænger blot af driveren til wireless kortet om SSID er skjult
eller ej - også selvom man har slået broacast fra.

Klaus

Fra : Lyrik

Dato : 04-04-10 17:14

On 4 Apr., 20:33, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> jeg blot vil henvise til Google [Groups].
>
> Hint: dit SSID broadcastes "in the clear", så det vil ikke tage mange

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For at finde, skal man søge efter et skjult netværk. Det er der ikke
mange som gider. Det må gerne stå åbent, blot ikke for mange nasser
sig ind på det, så hastigheden falder ekstremt.
Du burde kende den sag som blev ført for nogen tid siden, om en mand
som blev anklaget for at "piratware" var downloadet. Dommeren frifandt
ham fordi han kørte med åben forbindelse? Så kunne eventuel download
ikke bevises. Anybody kunne have downloadet over hans forbindelse.
Er din forbindelse krypteret Jesper, så hænger du på den!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 04-04-10 17:18

On 4 Apr., 21:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jesper Lund skriver:

> Og det afhænger blot af driveren til wireless kortet om SSID er skjult
> eller ej - også selvom man har slået broacast fra.
>
> Klaus
,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Klaus! God Påske! Sjovt nok har jeg lige tænkt venligt på dig i
dag. Jeg har været inde på din hjemmeside og læst stort set det meste
af hvad du har skrevet. Jeg glædede mig over din meget harmoniske og
lykkelige familie og alle de forskellige interesser du giver udtryk
for. Jeg vidste ikke at du interesserede dig for farvelagte glas. Det
synes jeg er en hyggelig interesse. Du må gerne skrive til mig hvis du
vil hyggesludre.
Hav en fortsat god påske!

Hilsen
Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-10 06:54

Lyrik skriver:

> [...]
> lykkelige familie og alle de forskellige interesser du giver udtryk
> for. Jeg vidste ikke at du interesserede dig for farvelagte glas. Det

Det er nui også mest konens hobby at male glas. Til gengæld er hun ret
skrap til det.

> Hav en fortsat god påske!

Lige over.

Klaus

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 05-04-10 09:24

On 4 Apr., 19:13, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ham fordi han kørte med åben forbindelse? Så kunne eventuel download
> ikke bevises. Anybody kunne have downloadet over hans forbindelse.

Vil dog mene at det er temmelig åndsvagt at poste den slags udtalelser
her på nettet, da de for det første ligger her for evigt og for det
andet kan benyttes som bevisførelse i en evt. sag imod dig om
'piratware', da det her kan argumenteres for at du bevidst handler i
ond tro.

Hvis du endelig er derude, så ville jeg kryptere mit net, men lyve om
det i retten. Så er den vel lige lang...?

//Claus

Fra : Lyrik

Dato : 05-04-10 11:57

On 5 Apr., 17:23, Claus Krogsgaard <cl...@krogsgaard.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du endelig er derude, så ville jeg kryptere mit net, men lyve om
> det i retten. Så er den vel lige lang...?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Alle som holder deres net åbent er beskyttede imod retssager om
nedlastning af dette eller hint. Det er sådan landet ligger lige nu.
At beskrive retstilstanden er ikke en belastende udtalelse. Hvis du
holder dit net krypteret, men lyver, så kunne din løgn vel afsløres.
Din holdning ligger også på nettet til evig tid, husk det!

Jens

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-04-10 19:26

> [...]

> holder dit net krypteret, men lyver, så kunne din løgn vel afsløres.
> Din holdning ligger også på nettet til evig tid, husk det!

I værste fald misbruges dit åbne netværk af pædofile og andre kriminelle.
Selv hvis du har held til slippe for straf, så skal du stadig slæbes
igennem en retsag med de ubehageligheder der følger med (konfiskation af
udstyr, beskyldninger og så videre).

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"WE'd be going back to a time when you were only two years old." Paris

Fra : Lyrik

Dato : 05-04-10 13:11

On 5 Apr., 20:25, Allan Willems Joergensen <al...@nowhere.dk> wrote:

> [...]
> Selv hvis du har held til slippe for straf, så skal du stadig slæbes
> igennem en retsag med de ubehageligheder der følger med (konfiskation af

,,,,,,,,,,,,,,,
Du drømmer! Drøm videre på dk.videnskab.jura

Emnet var svigtende Wifi
Jeg svarer ikke på flere juradrømmerier. Min internetforbindelse er
ukrypteret og det bliver den ved at være.

jens

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-04-10 21:08

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg svarer ikke på flere juradrømmerier. Min internetforbindelse er
> ukrypteret og det bliver den ved at være.

Det er fint nok, der skal være plads til alle (fjolser).

Fra : Lyrik

Dato : 05-04-10 14:57

On 5 Apr., 22:08, Allan Willems Joergensen <al...@nowhere.dk> wrote:

> Det er fint nok, der skal være plads til alle (fjolser).
Afslutningsvis kan jeg konkludere, at hvor min forbindelse før gik ned
flere gange dagligt, så har den nu kørt i 3 døgn uden et eneste
udfald!
Accesspunktet i forbindelse med Zyxelrouteren er altså både hurtigere
og langt mere stabilt end routerens indbyggede WiFi.

jens