Voip udbyder med mulighed for lagring af t~
Fra : John

Dato : 03-04-10 23:44

Hej,

I sin tid var det muligt at få ens udgående og indgående samtaler tilsendt
som mp3-filer hvis man var kunde hos Musimi. Det lader ikke til at være
muligt mere.

Er der nogen her i gruppen som kender til en VOIP udbyder som tilbyder
automatisk lagring (eller tilsendelse via email) af ens telefonsamtaler?

Jeg er ikke ude efter en software-løsning for mine samtaler sker ikke via en
softphone-klient. Jeg er ude efter en løsning hvor jeg kan logge ind via et
web-interface hos udbyder og downloade mine samtaler eller konfigurere
opsætningen således at mine samtaler sendes som mp3-filer til min
mail-adresse.

Tak på forhånd.

Fra : N Dude

Dato : 04-04-10 13:43

John wrote.:

> I sin tid var det muligt at få ens udgående og indgående samtaler
> tilsendt som mp3-filer hvis man var kunde hos Musimi. Det lader ikke
> til at være muligt mere.

Nej, det er umiddelbart i strid med datatilsynets regler. Dernæst kræver det
accept fra den anden part at optage en samtale, eller den anden part skal
inden samtalen begynder oplyses om, at samtalen optages på bånd, så har
han/hun mulighed for at lægge på.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-04-10 14:35

> [...]
> det accept fra den anden part at optage en samtale, eller den anden part
> skal inden samtalen begynder oplyses om, at samtalen optages på bånd, så

Dokumentation? Mig bekendt er det tilstrækkeligt at den ene af parterne er
klar over at samtalen bliver optaget, og hvis John udelukkende har tænkt sig
at optage samtaler han selv deltager i vil dette ikke være et problem.

OP: Desværre kender jeg ikke en IP-telefoni leverandør der tilbyder denne
service, men afhængigt af behov kan du evt. kigge på CBB's løsning
http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/tjenester/cbb-call-recorder/ -
den kan dog ikke bruges til indgående kald, og koster 2 kr. oveni den
almindelige minuttakst.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : N Dude

Dato : 05-04-10 13:07

www.retsinfo.dk

>Mig bekendt er det tilstrækkeligt at den ene af
> parterne er klar over at samtalen bliver optaget, og hvis John
> udelukkende har tænkt sig at optage samtaler han selv deltager i vil
> dette ikke være et problem.

Du gætter!

Der er tale om persondata og opbevaring af persondata, og de er omfattet af
loven.

Fra : John

Dato : 05-04-10 13:44

> Du gætter!
>
> Der er tale om persondata og opbevaring af persondata, og de er omfattet
> af loven.

Kan I ikke flytte den diskussion til jura-gruppen, så de svar jeg får
faktisk besvarer mit spørgsmål ...tak