Lidt nye billeder af vores 3 mislinger
Fra : Ladyinred

Dato : 01-04-10 15:11

Fra : Allan G

Dato : 01-04-10 15:18

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bb4a98c$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej ...
> Vores 3 mislinger har 'poseret' for fotografen
> I kan se dem på linkene herunder.
> I øvrigt God Påske til alle!
>
> Mange hilsner
> Birgit
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Birgit&picnumber=11399

Hold da op hvor er de skønne
Og jeg tror at Sesse kan styrer de der to i kort snor

Mvh Allan

Fra : Ladyinred

Dato : 01-04-10 15:26

> Hold da op hvor er de skønne
> Og jeg tror at Sesse kan styrer de der to i kort snor
>
> Mvh Allan

Tak
Ja vi synes hun klarer de to 'drenge' flot - hun er godt nok den mindste men
hun er klog , hun ved hvordan og hvornår hun skal holde sig lidt på afstand
når drengene skal 'lege lidt for vildt'

Mange hilsner
Birgit

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-10 18:36

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej ...
> Vores 3 mislinger har 'poseret' for fotografen
> I kan se dem på linkene herunder.
> I øvrigt God Påske til alle!
>
> Mange hilsner
> Birgit
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Birgit&picnumber=11399
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Birgit&picnumber=11400
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Birgit&picnumber=11401

Hej Birgit.

Mange tak for synet. De er virkelig utroligt smukke dine tre katte, faktisk
lige til at kramme.

Også en god påske til dig og misserne herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ladyinred

Dato : 01-04-10 18:51

> [...]
> faktisk lige til at kramme.
>
> Også en god påske til dig og misserne herfra.

Hej Tove.

Velbekomme, ja jeg synes det var på tide at lægge lidt nye billeder op i
albummet og tak for rosen

Mange hilsner
Birgit

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-10 19:34

Ladyinred wrote:

> Hej ...
> Vores 3 mislinger har 'poseret' for fotografen
> I kan se dem på linkene herunder.

Jeg synes også det er nogle dejlige billeder, men 3½ år - er de så ikke
voksne?

> I øvrigt God Påske til alle!
I lige måde.

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 01-04-10 20:14

> Jeg synes også det er nogle dejlige billeder, men 3½ år - er de så ikke
> [...]

Hej Stig

Tak

Der skulle ha' stået udvokset i stedet for voksen
Der er noget med at Norske skovkatte først er helt udvokset når de er 4 år
( efter hvad jeg har læs

Mange hilsner
Birgit

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-10 10:14

Ladyinred wrote:

> Hej Stig
>
> Tak
>
> Der skulle ha' stået udvokset i stedet for voksen
> Der er noget med at Norske skovkatte først er helt udvokset når de er 4 år

Det var nok mere et spørgsmål til mig selv.

Jeg har før spurgt til hvor længe katte vokser, og det er naturligvis svært
at svare på, især da 'Bassemanden' er en 'hul i hæk'/'rundkørsel', men da
han var knapt 1 år 5,2 kg, knap 2 år 6,4 og nu knap 3 år i omegnen af 8 kg
- og hvis det fortsætter ender han som en 'sibirisk tiger'

Kattelemmen er blevet for lille, så jeg skal til at på jagt efter nummeret
større - eller måske en ladeport.

Det er ikke lemmen der er krøbet, men 'næsehornet', der er vokset - han kan
godt komme ind og ud, men plastiklågen flækkede og er væk, så nu er der
'fri' passage.

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 12:04

> [...]
> kan
> godt komme ind og ud, men plastiklågen flækkede og er væk, så nu er der

Hej Stig.

Ja der kan vores to skovtrolde ik' følge med

Som 1 årig vejede jeres Twix jo det samme som vores Micro gør nu
Det er helt utroligt - 8 kg - de billeder jeg har set af Twix er det for
mig at se da ikke fordi han er tyk. Han må ha' en kraftig knoglebygning.
Det sidste års tid har begge vores skovtrolde taget ca 1 kg på - tror nu nok
de begge er lidt for vilde med fisk fra Aldi *griner*
Måske de løber noget af sig når vi flytter til kolonihaven til sommer, så er
der andet interessant end lige madskålen

Jamen du må på jagt efter en mindre ladeport så han kan komme ind/ud og hvis
han ender som 'sibirisk tiger' kan det da godt være I må indrette et
specielt stort værelse til ham

Mange hilsner
Birgit

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-10 12:58

Ladyinred wrote:

> Som 1 årig vejede jeres Twix jo det samme som vores Micro gør nu
> Det er helt utroligt - 8 kg - de billeder jeg har set af Twix er det for
> mig at se da ikke fordi han er tyk. Han må ha' en kraftig knoglebygning.

Nu er det jo ikke en konkurrence, men han er 'væsentig' større end vore
andre katte.

Jeg synes heller ikke han er tyk, bare lidt(meget) større end vi er vant
til.

Ud fra billeder er det lidt svært at forholde sig til størrelser, men her er
et billede hvor han sidder på gyngestativet:
<http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=11346>

Og stativet er lavet af _telefonpæle_, og ikke 10 cm 'rundstokke'.

(Jeg må på jagt efter en større kattelem, for den nuværende er lidt for
lille;)

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 14:02

> [...]
>
> Og stativet er lavet af _telefonpæle_, og ikke 10 cm 'rundstokke'.
>
> (Jeg må på jagt efter en større kattelem, for den nuværende er lidt for

Ja når man ser det billede og kan sammenligne diameteren på telefonpæle og
størrelsen på Twix som han sidder kan man bedre forestille sig hvor stor
han er.
Han er med garanti lige så dejlig som han er stor

Mange hilsner
Birgit

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-10 14:19

Ladyinred wrote:

> Han er med garanti lige så dejlig som han er stor

Det kan jeg godt love dig han er (får nogle potedask/bank på vej ned ad
trappen - uden klør), men jeg skal på jagt efter en større kattelem.

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 14:27

> Det kan jeg godt love dig han er (får nogle potedask/bank på vej ned ad
> trappen - uden klør), men jeg skal på jagt efter en større kattelem.

> [...]

Hehe.... ja han fortjener en ny kattelem

Det er ligesom vores Fredo - han elsker at lege gemmeleg ( med mig når
han finder mig får jeg også en kærlig hilsen ( også uden klør

Mange hilsner
Birgit

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-10 14:44

Ladyinred wrote:

> Ja når man ser det billede og kan sammenligne diameteren på telefonpæle

Tog lige en tommestok, og diameteren på pælene er ca. 18 cm.

> størrelsen på Twix som han sidder kan man bedre forestille sig hvor stor
> han er.
> Han er med garanti lige så dejlig som han er stor

Yeps, ingen klør, men når han spreder klør fem, fylder den en del :)

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 15:02

> Tog lige en tommestok, og diameteren på pælene er ca. 18 cm.

> Yeps, ingen klør, men når han spreder klør fem, fylder den en del :)

> [...]

Det må siges at være en pæn diameter - ja jeg kan forestille mig der er en
god håndfuld pote på Twix, med eller uden klør

Mange hilsner
Birgit

Fra : Kate

Dato : 02-04-10 15:55

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> wrote in

> Jeg synes heller ikke han er tyk, bare lidt(meget) større end vi
> er vant til.

Mowgli er nok ved at være liiidt godt i stand, men han vejer ca 7kg og
alle der hører det er ved at dåne. Lige indtil de ser ham og må erkende
at han nok bare skal være den størrelse. Indrømmet, han er også den
største jeg har haft. De andre har typisk ligget i underkanten af 5 kg
og alle været hul-i-hækken-katte, ligesom Mowgli. Min somali ligger ret
stabilt på 4,25 kg og er synligt lavere end Mowgli.
Faktisk er det sjovt at tage dem op. Lante, somalien, elsker at blive
båret på og lægger sig tæt ind til mig, og føles let som en fjer.
Mowgli hader at blive taget op og sidder stift som et bræt ret ud fra
min krop og han føles meget tung, på trods af de "kun" 3 kg's forskel

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 01-04-10 21:27

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> wrote in

> Hej ...
> Vores 3 mislinger har 'poseret' for fotografen
> [...]

Flotte billeder af flotte katte. Selvom Micro ikke ser så specielt
mikro ud

Også god påske herfra.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 09:31

> Flotte billeder af flotte katte. Selvom Micro ikke ser så specielt
> mikro ud
>
> Også god påske herfra.
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
> gerne ældre.

Hej Kate.

Tak for rosen

En lille historie : Micro vejede bare 47 gr da han blev født og ingen troede
på han skulle nå at blive en stor mis på snart 5 kg - men heldigvis klarede
han det
Opdrætter synes navnet var oplagt til ham - han kunne også ha fået navnet
'Fighter' for han var da en lille fighter men vi bibeholdt navnet Micro
som opdrætter havde givet ham

Mange hilsner
Birgit

Fra : Kate

Dato : 02-04-10 10:10

> [...]
> fået navnet
> 'Fighter' for han var da en lille fighter men vi bibeholdt
> navnet Micro som opdrætter havde givet ham

Tænkte jo nok der var en historie af en art bag navnet. Flot at komme
igen fra sådan en vægt. Det er altid skønt når en undertippet kat ender
med at blive en stor velplejet og livkraftig kat

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Michael Brock

Dato : 02-04-10 12:45

> Hej ...
> Vores 3 mislinger har 'poseret' for fotografen
> [...]

Dejlige dejlige dejlige misser

Michael.

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 02-04-10 12:58

Helt fantastiske dejlige mislinger i har..... -og meget meget
smukke....

Fra : Ladyinred

Dato : 02-04-10 14:05

> Helt fantastiske dejlige mislinger i har..... -og meget meget
> smukke....

Tusind tak Majbritt

Mange hilsner
Birgit