Synology disk station 209+
Fra : Skannou

Dato : 01-04-10 05:46

Jeg har købt mig vidunder maskinen og vil gerne kunne tilgå denne fra
nettet

har prøvet at skrive min http://ip/photo men det virker ikke "dette er
selvfølgelig fra et andet net"

jeg kan godt få ftp og login screen på ved at skrive enten ip:21 eller
ip:5000

hvad kan jeg evt gøre forkert

har prøvet at forwarde port 80 i min router

Har følg.

Modem fra Fullrate---> Dlink Dir 655 hvor min pc/disk station er
tilsluttet.

Modem fra fullrate kører dhcp og i min router har jeg disablet dhcp

Joakim

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-04-10 19:15

"Skannou" <skannou86@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> selvfølgelig fra et andet net"
>
> jeg kan godt få ftp og login screen på ved at skrive enten ip:21 eller

Det kunne være fordi at routerens webinterface ligger på port 80, og derfor
ikke vil forwarde trafikken... Prøv og sæt Synology serverens webport til
800, og forward denne port istedet for

Mvh Jacob

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-04-10 21:56

Den 01-04-2010 13:46, Skannou skrev:
> [...]
> tilsluttet.
>
> Modem fra fullrate kører dhcp og i min router har jeg disablet dhcp

Den virker da fint. Du kan umiddelbart ikke tilgå den fra din globale IP
fra dit lan.
Udefra virker det fint at tilgå den på din globale IP.

Mogens