Automatisering af Script
Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-03-10 00:23

Hej,

Jeg har et program, som jeg kører i en terminal. Det tager en masse
input direkte fra kommandoprompten, men to parametre skal altid vælges
interaktivt. Mere præcist gør jeg følgende:

sh script input [enter]
parameter a [enter]
parameter b [enter]

Findes der en måde, hvorpå man kan automatisere ovenstående? Jeg vil
meget gerne lave en for-lykke over en masse input, men det er en sandt
helvede, når jeg hver gang skal igennem de to parameter-steps manuelt.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-03-10 00:31

On Mar 30, 8:23 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Findes der en måde, hvorpå man kan automatisere ovenstående? Jeg vil
> meget gerne lave en for-lykke over en masse input, men det er en sandt
> helvede, når jeg hver gang skal igennem de to parameter-steps manuelt.

(echo "parameter a"; echo "parameter b") | sh script input

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 30-05-10 12:44

Michael Knudsen skrev:

> [...]
> meget gerne lave en for-lykke over en masse input, men det er en sandt
> helvede, når jeg hver gang skal igennem de to parameter-steps manuelt.

sh script input <<EOF[enter]
parameter a [enter]
parameter b [enter]
EOF [enter]