bud på lauritz.com
Fra : carsten

Dato : 29-03-10 12:21

Hvordan virker det mht. at byde på billeder på Lauritz.com?
Hver gang jeg byder kommer der en besked frem med
"Dit bud på DKK xxx er modtaget, men du er desværre blevet overbudt."

Det er lettere træls...er der en robot fra Lauritz.com s side eller
sælgeren ?

PFT
Carsten Berg

Fra : P.C.

Dato : 20-05-10 05:42

On Mar 29, 1:20 pm, "carsten" <cars...@sletdettecdberg.dk> wrote:
> [...]
> "Dit bud på  DKK  xxx  er modtaget, men du er desværre blevet overbudt."
>
> Det er lettere træls...er der en robot fra Lauritz.com s  side eller

Det er forskelligt hvordan de forskellige auktioner håndterer bud.
Ofte har en køber mulighed for at angive et max bud, hvilket er et bud
andre ikke kan se men som træder i kraft når en anden byder ; byder en
anden under max. budet vil den der byder typisk få den besked du får,
og samtidigt går prisen op på det bud der altså ikke var højt nok og
den der fra starten har angivet et usynligt max. bud, må så annerkende
det nyeste bud. --- Du kan altså ikke se hvor højt du må gå, for at
overbyde max budet, men hvis du så byder over max. budet, gælder samme
regler for dit bud. Andre kan kun se den del af dit bud, der er lige
over det foregående men ikke hvor højt du vil gå. Om dette gælder din
auktion ved jeg ikke, men det er som det normalt foregår alligevel er
hver auktion forskellig, der er forskellige regler som du er nødt til
at sætte dig ind i, men det kan osse betale sig fordi man så kan køre
sin egen taktik. Det der er fordelen ved denne type Max bud er, at du
jo kan vurdere hvor højt du vil gå fra starten og ingen kan se det. På
den måde behøver man ikke blive grebet af auktions feberen men kan
gøre nogle ret rimelige handler hvis man bare tænker sig om.