Pink Floyd The Wall
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-03-10 01:28

http://www.imdb.com/title/tt0084503/

undtagelsesvist xposter jeg dk.kultur.film + dk.kultur.musik

har well set filmen en 50 - 60 gange i mit liv uagtet jeg tror faktisk ikke
jeg har set den de sidste 8 år - kan huske når den gik i biffen i 86 så gik
vi ind og så den hver dag ugen uden - først lave en jord huga i gå gaden som
indlednings ritual et arsenal pilsner under jakken og undtagelsesvist levede
biograf ejerne med at der blev røget smøger og drukket øl under
forestillingen Nå , men har lige slukket for den og set den for første
gang på projektor var lige inde og tjekke den på IMDb troede egentligt den
var fra 79 men det er selvf doble lp en der er det ( mener jeg ) - som en
ung mand gik jeg altid fra filmen med at det var en ny scene der var den
bedste , men har de sidste 16 - 17 år været klar på det de 2 bedste sener
( i henhold til min ydmyg smag er ) : der Hvor Pinky som dreng g¨år ind på
noget der minder om et nedlagt sindssyg hospital hvor han finder den
aldrende Pinky i et hjørne der vender sig i mod drengen og skriger og
drengen løber så ved mødet med sig selv - også er der en af de sidste scener
hvor Pinky sider på gulvet af et wc og læser noget digte højt for sig selv -
er helt vild med sætningen - to make sure in the darkness that you were
still there - har faktisk fået det trygt på en t shirt :)
http://chokmah.dk/02.billeder/16.T-SHIRT.S/slides/IMG_2086.html - det er med
i filmen men ikke på The wall pladen - men figurere i slutningen på Roger
Waters
første solo Lp ... efter at have set den igen her i år 2010 - den holder
helt klart i kvalitet og originalitet og er ikke som sådan 80 er agtig - den
er tidløs og lige så genial som første gang den blev vist - det bedste nr er
i min bog " Nobody home " - har det på en cd - hvor jeg har lagt det ind ca.
80 gange efter hinanden og når jeg lige er i det hjørne så høre jeg faktisk
det nr en 15 - 16 timer i træk ( bliver som regel godt nok indlagt på psyk
nogen dage efter .....

Hvad med jer andre der så og Hørte " vægen" den gang og nu synes i også
stadigt den holder
The Wall er framragende om end Final Cut i min bog er den bedste Pink Floyd
plade - men på den anden side så er jeg mere Roger Waters ind Resten af det

Bedste Hilsner
Bo MM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-03-10 01:57

fandt på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=0OsA3xuMe6A

( tror faktisk det er en ægte Pink Floyd med Roger W )

her er teksten den er genial

Nobody Home

(Waters) 3:25

"Alright, I'll take care of them part of the time, but there's somebody else
that needs taking care of in Washington"
"Who's that?"
"Rose Pilchitt!"
"Rose Pilchitt? Who's that?"
[Kid screams in background. foreground: "Shut Up!"]
"36-24-36 [laughter] does that answer your question?"
[foreground: "Oi! I've got a little black book with me poems in!"]
"Who's she?"
"She was 'Miss Armoured Division' in 1961 ... "

I've got a little black book with my poems in.
Got a bag with a toothbrush and a comb in.
When I'm a good dog, they sometimes throw me a bone in.

I got elastic bands keepin my shoes on.
Got those swollen hand blues.
Got thirteen channels of shit on the T.V. to choose from.
I've got electric light.
And I've got second sight.
And amazing powers of observation.
And that is how I know
When I try to get through
On the telephone to you
There'll be nobody home.

I've got the obligatory Hendrix perm.
And the inevitable pinhole burns
All down the front of my favorite satin shirt.
I've got nicotine stains on my fingers.
I've got a silver spoon on a chain.
I've got a grand piano to prop up my mortal remains.

I've got wild staring eyes.
And I've got a strong urge to fly.
But I got nowhere to fly to.
Ooooh, Babe when I pick up the phone

"Surprise, surprise, surprise..." (from Gomer Pyle show)

There's still nobody home.

I've got a pair of Gohills boots
and I got fading roots.

"Where the hell are you?"
"Over 47 german planes were destroyed with the loss of only 15 of our own
aircraft"
"Where the hell are you Simon?"
[Machine gun sound, followed by plane crashing]

Fra : Alfred Bovin

Dato : 31-03-10 14:18

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
>har faktisk fået det trygt på en t shirt :)
>http://chokmah.dk/02.billeder/16.T-SHIRT.S/slides/IMG_2086.html

Der er en del stavefejl på de t-shirts dér. Det er da ikke så heldigt at gå
rundt med.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-04-10 06:35

Alfred Bovin wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
>
> Der er en del stavefejl på de t-shirts dér. Det er da ikke så heldigt
> at gå rundt med.

Nååe det går nok - fik for nogen år siden lavet min egen gravsten i
Vietnam - hvor det sgu til herrens pris også lykkedes dem at stave mit navn
forkert
men som de fleste af mine venner siger så passer det meget godt med en
gravsten der er stavet forkert til en ordblind :) ( hvad jeg er )

men på t shirten den eneste jeg har lagt mærke til er er Roger waters - hvor
Roger vist er blevet til Rose , men hwa fan ...

venligst
BMM