Hente data ud fra en Synologi ds-106e
Fra : Stampe

Dato : 28-03-10 11:24

Jeg skal hente nogle vigtige data ud fra en synologi ds-106e
Jeg har hverken software eller drivere til den eller eventuelle passwords
Jeg kender ikke produktet

Kan man pille disken ud og hente data direkte fra disken?
Nogen der har et bud?

Mvh
Allan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-10 11:35

On Sun, 28 Mar 2010 12:23:41 +0200, "Stampe" <ask@ask-service.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg kender ikke produktet
>
>Kan man pille disken ud og hente data direkte fra disken?
Ja, det er nok bedste bud.

>Nogen der har et bud?
Sæt harddisken over i en windows PC, som slave eller alt andent end
første disk.

Installer noget SW så du kan læse linux partitioner. Jeg bruger "Ext2
IFS for Windows", men dert er tons vis af sw der kan det samme.

Så er det bare at søge efter det du mangler vha. windows normale
værktøjer.

Selvf. kan man løbe ind i problemer mht. kryptering, defekt disk, men
start med ovenstående med mindre du ved disken muligvis er defekt.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-10 23:27

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kender ikke produktet
>
> Kan man pille disken ud og hente data direkte fra disken?

Ja, når man køber den, skal man selv sætte en hd i, og den understøtter ata
diske, så det er altså en alm. ide hd lige til at tage ud og sætte direkte i
en pc.

Kurt