Flytning af db
Fra : Leif Neland

Dato : 26-03-10 13:26

Ms Sqlserver 2000

En databaseserver er blevet virtualiseret, men der er kørt videre på den
fysiske indtil man ser den virtualiserede virkede.
Så den virtualiserede er forældet.

Nu skal der køres på den ny server i stedet.

Er det blot at detatche databasen på den gamle server, kopiere datafil og
transaktionsfil over, og attache dem på den ny server?

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-03-10 21:22

Leif Neland wrote:

> Er det blot at detatche databasen på den gamle server, kopiere datafil og
> transaktionsfil over, og attache dem på den ny server?

Du skal i hvert fald sikre dig, at brugere eksisterer på den ny server.
Ellers kan det blive noget bøvl at få ryddet op i.

Stig Johansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-03-10 02:27

Leif Neland skrev

> Er det blot at detatche databasen p den gamle server, kopiere datafil og
> transaktionsfil over, og attache dem p den ny server?

Jo det er en måde at gøre det
Personligt ville jeg efterprøve om min backup strategi fungerer - dvs
lave en restore etc på den nye maskine

- Peter

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-03-10 13:00

Peter Lykkegaard wrote:

> Leif Neland skrev

> Jo det er en måde at gøre det
> Personligt ville jeg efterprøve om min backup strategi fungerer - dvs
> lave en restore etc på den nye maskine

Begge dele vil virke, men det er stadig et kardinalpunkt om brugere findes
på den 'nye' server''.

Gør de ikke det, er man lidt på skideren uanset om det er en backup/restore
eller en detach/attach.

Stig Johansen