| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Dele til Volvo Penta Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-03-10 17:20 |  
  |  
 
            Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af, at 
 originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes uoriginale? 
 Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om en MD11C fra 
 1981.
 -- 
   ) Hilsen
  (  Per T.
 [_]?
 www.perthomsen.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           dybvad (25-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : dybvad | 
  Dato :  25-03-10 11:14 |  
  |  
 
            On 25 Mar., 17:20, "Thomsen Kolding" <news(A)perthomsenDOTdk> wrote:
 > Som I m ske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af, at
 > originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon k bes uoriginale?
 > Hvor k ber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om en MD11C fra
 > 1981.
 > --
 >   ) Hilsen
 >  (  Per T.
 > [_]? www.perthomsen.dk
Hej Per
 Jeg har en del til Volvo Penta MD11c til at ligge.
 Det ser ud til at den slange du henviser til er afløst af en dims med
 slangestuds på, altså som på billedet, men uden fast slange.  Slangen
 går ned til brændstoffilteret hvor der også sidder en sådan dims med
 slangestuds.
 Mvh
 Gert
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (28-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-03-10 09:23 |  
  |   
            
"dybvad" skrev:
 >Det ser ud til at den slange du henviser til er afløst
 >af en dims med slangestuds på, altså som på billedet,
 >men uden fast slange.  Slangen går ned til
 >brændstoffilteret hvor der også sidder en sådan dims
 >med slangestuds.
 Jeg hørte ikke mere til dig på mailen - måske nåede min mail ikke frem.
 Under alle omstændigheder er jeg meget interesseret i at købe studsen, og så 
 må jeg se, hvordan det kommer til at passe sammen i den anden ende.
 Mon jeg er den eneste, som har stået med det problem?
 Så snart det er fixet, kan jeg bestille vognmand og få båden i vandet. Det 
 bliver en stor dag   
-- 
   ) Hilsen
  (  Per T.
 [_]?
 www.perthomsen.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Karl Erik Christense~ (26-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ | 
  Dato :  26-03-10 05:59 |  
  |   
            Den Thu, 25 Mar 2010 17:20:29 +0100 skrev Thomsen Kolding:
 
 > Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af,
 > at originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes
 > uoriginale? Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om
 > en MD11C fra 1981.
 
 For nogle år siden styrtede et Norsk fly ned ud for Hirtshals.
 Det viste sig at en af de bolte der fastholdt haleroret, var udskiftet 
 med en ikke-original type, med for ringe brudstyrke.
 
 Nu har jeg ingen ide om hvilke reservedele du mangler, men afhængig af 
 vigtigheden så pas på med uoriginale reservedele.
 
 -- 
 Karl Erik.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomsen Kolding (31-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomsen Kolding | 
  Dato :  31-03-10 18:12 |  
  |   
            
"Thomsen Kolding" skrev:
 > Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af, at 
 > originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes 
 > uoriginale? Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om en 
 > MD11C fra 1981.
 Jeg fulgte Egon's gode råd og rettede henvendelse til 
 http://www.slangespecialisten.dk
Mandag sendte jeg en defekt brændstofslange med fittings til  Rødvig, og 
 onsdag modtog jeg en ny slange monteret med de gamle fittings med posten - 
 vedlagt faktura på en fjerdedel af prisen på original reservedel.
 Dét er god service!
 -- 
   ) Hilsen
  (  Per T.
 [_]?
 www.perthomsen.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (31-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  31-03-10 12:34 |  
  |   
            Ja det er ét tilfælde ud af mange desværre hvor der anvendes
 forfejlede reservedele. Det skyldes manglende viden eller sløsethed
 blandt mekanikerne for en der er certificeret flymekaniker ved, at de
 anvendte materialer skal være certificerede i.h.t. reglerne på
 området. De kender konsekvensen, især for dem selv, afskedigelse.
 Er delene ikke leveret fra den godkendte leverandør og ikke har
 medfølgende dokumentation er delene ikke airworthy.
 
 Har man en båd bør man skele lidt til kvaliteten af sit materiel. Det
 er ikke særligt heldigt at genanvende fittings og kun skifte slangen.
 Det er ikke ualmindeligt at gammel fittings har været overspændt og
 gevindet er beskadiget. Jeg tror ikke at en der genanvender gammel
 fitting har det fornødne udstyr til at afgøre om delene er defekte.
 Der findes gode regler for afprøvning af slangekonstruktioner og
 dertil hørende mærkning, Uden mærkning er det nok en tvivlsom
 "reparation" er udføres.
 Jeg kan kun tilslutte mig: "så pas på med uoriginale reservedele"
 
 Mvh/Harding
 
 On 26 Mar., 06:59, Karl Erik Christensen <n...@none.invalid.co> wrote:
 > Den Thu, 25 Mar 2010 17:20:29 +0100 skrev Thomsen Kolding:
 >
 > > Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af,
 > > at originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes
 > > uoriginale? Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om
 > > en MD11C fra 1981.
 >
 > For nogle år siden styrtede et Norsk fly ned ud for Hirtshals.
 > Det viste sig at en af de bolte der fastholdt haleroret, var udskiftet
 > med en ikke-original type, med for ringe brudstyrke.
 >
 > Nu har jeg ingen ide om hvilke reservedele du mangler, men afhængig af
 > vigtigheden så pas på med uoriginale reservedele.
 >
 > --
 > Karl Erik.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomsen Kolding (31-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomsen Kolding | 
  Dato :  31-03-10 23:50 |  
  |   
            
"Harding E. Larsen" skrev blandt meget andet:
 >Det er ikke ualmindeligt at gammel fittings har været
 >overspændt og gevindet er beskadiget.
 >Jeg tror ikke at en der genanvender gammel
 >fitting har det fornødne udstyr til at afgøre om delene er defekte.
 Jeg tænkte, at når firmaet blandt meget andet har leveret bremse- køle- og 
 olieslanger m.m. til en 1100 hestes racer (Zenvo ST1), kunne de nok klare en 
 brændstofslange mellem tanken og en 23 hestes Volvo Penta. Den kommende 
 sæson vil vise, om opgaven var for stor for dem. Alt var tæt og fint ved 
 testkørslen.
 -- 
   ) Hilsen
  (  Per T.
 [_]?
 www.perthomsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (02-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-04-10 09:12 |  
  |   
            
"Thomsen Kolding" <news@perthomsen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4bb3d17b$0$4817$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > "Harding E. Larsen" skrev blandt meget andet:
 >>Det er ikke ualmindeligt at gammel fittings har været
 >>overspændt og gevindet er beskadiget.
 >>Jeg tror ikke at en der genanvender gammel
 >>fitting har det fornødne udstyr til at afgøre om delene er defekte.
 >
 > Jeg tænkte, at når firmaet blandt meget andet har leveret bremse- køle- og 
 > olieslanger m.m. til en 1100 hestes racer (Zenvo ST1), kunne de nok klare 
 > en brændstofslange mellem tanken og en 23 hestes Volvo Penta. Den kommende 
 > sæson vil vise, om opgaven var for stor for dem. Alt var tæt og fint ved 
 > testkørslen.
 > -- 
 >  ) Hilsen
 > (  Per T.
 > [_]?
 >  www.perthomsen.dk
>
 Du har tænkt ganske rigtigt.
 Det vi her ser, er forskellen på teori og praksis.
 Nogle kan læse manualer, andre udfører arbejdet i virkeligheden.
 Manualer og produktbeskrivelser kan skam være fine nok.
 Men alt skal sættes i relation til den virkelige virkelighed, samt de reelle 
 krav til materialerne.
 Man skal jo ikke skyde spurve med kanoner.
 Med tanker på, var det Dash, flyene hed, kan jeg da ikke være særlig 
 imponeret over højtflyvende teoretikeres resultater  
MVH
 Egon
 Som også har "Jesperslanger" i skivet, ligesom en meget stor del af de 
 lokale både.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (31-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  31-03-10 12:37 |  
  |  
 
            Jeg håber at du ikke oplever problemer over tid, prisen er ikke den
 afgørende faktor.
 Mvh/HYarding
 On 31 Mar., 19:11, "Thomsen Kolding" <n...@perthomsen.dk> wrote:
 > "Thomsen Kolding" skrev:
 >
 > > Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af, at
 > > originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes
 > > uoriginale? Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om en
 > > MD11C fra 1981.
 >
 > Jeg fulgte Egon's gode råd og rettede henvendelse til http://www.slangespecialisten.dk
> Mandag sendte jeg en defekt brændstofslange med fittings til  Rødvig, og
 > onsdag modtog jeg en ny slange monteret med de gamle fittings med posten -
 > vedlagt faktura på en fjerdedel af prisen på original reservedel.
 > Dét er god service!
 > --
 >   ) Hilsen
 >  (  Per T.
 > [_]? www.perthomsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (01-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  01-04-10 03:05 |  
  |  
 
            Pæne ord og fedt flæsk glider let gennem halsen, om det er en motor
 med få eller mange HK har ingen betydning heri ligger ikke en
 kvalitetsnorm og en beskrevet og godkendt afrprøvningsmetode; men er
 der stemplet dato og leverandør på fittings, det giver indtryk af
 ansvarlighed.
 Selvfølgelig håber jeg at du bliver tilfreds med resultatet.
 Mvh/Harding
 On 1 Apr., 00:49, "Thomsen Kolding" <n...@perthomsen.dk> wrote:
 > "Harding E. Larsen" skrev blandt meget andet:
 >
 > >Det er ikke ualmindeligt at gammel fittings har v ret
 > >oversp ndt og gevindet er beskadiget.
 > >Jeg tror ikke at en der genanvender gammel
 > >fitting har det forn dne udstyr til at afg re om delene er defekte.
 >
 > Jeg t nkte, at n r firmaet blandt meget andet har leveret bremse- k le- og
 > olieslanger m.m. til en 1100 hestes racer (Zenvo ST1), kunne de nok klare en
 > br ndstofslange mellem tanken og en 23 hestes Volvo Penta. Den kommende
 > s son vil vise, om opgaven var for stor for dem. Alt var t t og fint ved
 > testk rslen.
 > --
 >   ) Hilsen
 >  (  Per T.
 > [_]? www.perthomsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           slangemanden (16-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : slangemanden | 
  Dato :  16-04-10 09:16 |  
  |  
 
            On 31 Mar., 19:11, "Thomsen Kolding" <n...@perthomsen.dk> wrote:
 > "Thomsen Kolding" skrev:
 >
 > > Som I måske ser i dk.marked.privat.baad fandt jeg lige pludselig ud af, at
 > > originale Volvo Penta dele ikke er billige. Kan disse mon købes
 > > uoriginale? Hvor køber I dele til jeres Volvo Penta? Det drejer sig om en
 > > MD11C fra 1981.
 >
 > Jeg fulgte Egon's gode råd og rettede henvendelse til http://www.slangespecialisten.dk
> Mandag sendte jeg en defekt brændstofslange med fittings til  Rødvig, og
 > onsdag modtog jeg en ny slange monteret med de gamle fittings med posten -
 > vedlagt faktura på en fjerdedel af prisen på original reservedel.
 > Dét er god service!
 > --
 >   ) Hilsen
 >  (  Per T.
 > [_]? www.perthomsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |