Brugt 30'er - hvilken?
Fra : Alex Jensen

Dato : 22-03-10 15:54

Hej alle

Familien står for at skulle købe vores første scooter. Den skal primært
bruges af fruen og datteren på 16. Derfor har vi valgt at kigge på en
scooter 30. Vi kigger desuden brugt. Vi har ikke den store scooter- eller
motorerfaring, så vi ønsker en god stabil model, der ikke kræver ret meget
mere end normalt vedligehold.

Hvilke mærker og modeller kan i anbefale, vi kigger nærmere på?

Vi er blevet tilbudt en Kymco Super 9 (1.600 kilometer, velholdt og nye dæk)
til 7.000 kr. Men nogle mener ikke Kymco'en er anbefalesværdig men peger i
stedet på f.eks. PGO.

Hvad mener i herinde?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-10 20:24

Alex Jensen skrev:
> [...]
> til 7.000 kr. Men nogle mener ikke Kymco'en er anbefalesværdig men peger i

Jeg ejer en Kymco Super 9 og det er såmænd en fin scooter. Det er afaik
den dyreste Kymco model og det kan godt mærkes på den. Kører fint og
hver dag så umiddelbart burde det ikke afholde nogen fra noget der.
Men det er altså en særdeles STOR Scooter og som sådan er det måske ikke
noget for fruen og datteren, medmindre de altså som undertegnede er
omkring de 190. Jeg ville nok kigge efter noget lidt mindre.

/Steinbjørn

Fra : Alex Jensen

Dato : 23-03-10 13:33

""S. Sørensen"" <steinbREMOVE@TO.GET.A.VALID.tiscali.YOUKNOWWHAT.dk> wrote
in message news:4ba7c3c0$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg ville nok kigge efter noget lidt mindre.

Men hvad bør vi så kigge efter i stedet?

AJ

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-10 18:13

Alex Jensen skrev:
> ""S. Sørensen"" <steinbREMOVE@TO.GET.A.VALID.tiscali.YOUKNOWWHAT.dk> wrote
> in message news:4ba7c3c0$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men hvad bør vi så kigge efter i stedet?
>
> AJ

Det er jo et godt spørgsmål. Hvis du kan finde en god velholdt PGO Hot
50 er det formentlig en bedre størrelse. Jeg har haft en, og den var
godt nok lidt for lille til mig, men den startede hver gang og kørte
hver gang. Jeg var ihvertfald godt tilfreds med den, og den var til at
gå til hvis der skulle laves noget.
Det du mest skal være opmærksom på, er om den er blevet kørt i sænk af
Brian 17 år.

/Steinbjørn

Fra : scootergrisen

Dato : 25-03-10 06:31

Selvom jeg selv er til scootere med 4 takt motor så vil jeg anbefale
jer at købe en scooter med 2 takt motor hvis i ikke kan finde ud af at
skifte motorolie og indstille ventiler... og ikke vil betale et
værksted for det.
På en 2 takt motor skal i nemlig kun fylde motorolie på en tank så det
er meget lettere.

PGO. For eksempel PGO Hot er vistnok en meget populær scooter.... men
det gælder altså også når folk skal finde en scooter at stjæle fordi
de gerne vil bruge nogle dele fra din scooter.

Køb en hvor den ikke er blevet skildt af og lavet om på.

Jeg tror nok den der Super 9 er lidt høj så i skal nok lige checke at
benlængden passer fordi de skal jo helst kunne blive siddende på
scooteren og tage benet ned når de for eksempel skal holde for rødt.

Gå eventuelt ned i en scooter butik og prøv om i må sidde på deres
scootere så kan vi finde en der passer i højden og vægten.
Nogle scootere kan være tunge også det måske ikke lige så let at få
den på støtteben hvis man er 16.