Kør selv i Florida?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-03-10 14:33

Nogen der har erfaringer?
Er interesseret i to flybilleter København-Miami evt. med billeje og hotel
(motel) incl.
Ca. 8-10 dage.

Hvilket firma kan anbefales?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : Preben

Dato : 21-03-10 14:47

Den 21.03.2010 kl. 14:32 skrev Poul F. Andersen <paogbaUKRUDTET@mail.dk>:

> Nogen der har erfaringer?
> Er interesseret i to flybilleter København-Miami evt. med billeje og
> [...]

Risskov Travel Partner
http://www.risskov.com/
har vi brugt flere gange uden problemer

--
mvh/Preben

Fra : Armand

Dato : 21-03-10 18:16

Poul F. Andersen skrev:
> Nogen der har erfaringer?
> Er interesseret i to flybilleter København-Miami evt. med billeje og hotel
> [...]
Det er ligeså enkelt at klare selv hjemme fra PC'en, som at betale et
rejseselskab for det.

Første gang (ud af tre) hvor vi var i Miami benyttede vi Checkpoint
Travel, der ydede særdeles god service, men ved de senere to
'hjemmebryggede' ture har der ikke kikset noget selvom den ene
yderligere var med en uges ophold i Atlanta-området.
Sidste gang opdagede vi et billet-barometer på Momondo, der angav
prisniveauet for såvel udrejsedage som hjemrejsedage hvorved at vores
'3-ugers' ferie endte med at blive på 17 dage!

Omkring billeje er de billigste selskaber/tilbud typisk uden alskens
forsikringer (som er meget relevante at have i guds eget land) og derfor
tit løber op i priser over andre 'all-inclusive' -selskabers når det
hele er blevet bygget på.
Det enkle råd må derfor være at sammenligne all-incl. -priser blandt
givne udlejnings-selskaber!

"kør selv"?
Som sigøjnere eller fastliggere??
Jeg har fra flere rutinerede hørt at man som gennem-rejsende gør det
billigst at samle rabat-kuponer fra rejsebrochurer på tankstationer
m.m., endsige kan udnytte at 'lande' sent på motellerne, da raterne
falder hen på aftenen når man erkender ikke at have fået fuldt udlejet.
Jeg har dog ikke selv nogen erfaring derom, da vil altid har booket
forud og ikke har været på 'sigøjner-tur'

Aircondition og pool er obligatorisk på selv de enkleste moteller og ud
fra størrelsen er betjeningen dér mere personlig, så medmindre det er
byferie og/eller en havelåge ud til South Beach der lokker, er et eller
to centralt placerede moteller en udemærket ide.
For vores vedkommende valgte vi netop et Days-inn motel, da vi efter et
par uger på " 'da beach " re-lokerede til nord for Atlanta for den
sidste uge. Og da vi kom til at snakke motorcykler med den unge manager,
blev vi nærmest båret igennem vores ophold med tips og vejledninger i en
mængde som vi slet ikke kunne nå at udnytte - I Miami har vi til
modsætning kun mødt venlige og imødekommende mennesker, men så heller
ikke mere. Men dér er man jo også kun et ansigt blandt flere hundrede
gæster.
Forøvrigt et kulturchok ved de blot 1.000 km der er mellem Miami og
Atlanta

--
Armand.

Fra : Steen Hansen

Dato : 22-03-10 07:34

On Sun, 21 Mar 2010 14:32:56 +0100, "Poul F. Andersen"
<paogbaUKRUDTET@mail.dk> wrote:

>Nogen der har erfaringer?
>Er interesseret i to flybilleter København-Miami evt. med billeje og hotel
> [...]

Find priserne på nettet er nok det billigste.

Flybilletten er billigst ved bestilling ca 1 - 1½ før afrejse.
Har brugt Delta airlines begge gange, men de er tunge at danse med
hvis det hele ikke går som planlagt, også selv om det er dem selv der
skyld i at det ikke går som planlagt.

Vi har brugt Budget til at leje bil hos, prisen, samt at deres biller
er tilmeldt betalingssystemet på turnpikesne, dvs at du bare køre
igennem betalingsanlæggene og så får en samlet regning ca 14 dage
efter du er kommet hjem, gjorde at vi valgte dem frem for alamo og
hertz. Avis har samme system som budget, men er/var dyre i billeje.

Desuden kan du bestille bilen på budget.DK, og prisen er samtidig med
billigere end på budget.COM. Du får også på budget.dk de nødvendige
forsikringer, hvorimod budget.com gerne vil sælge dig forsikringer mod
indbrud o.lign.

Brug evt. Hotels.com til at bestille dit hotelophold, selvom du må
påregne at skulle betale et ekstra beløb ved indchecning på hotellet.
Har oplevet dette 1 gang af de 2 hoteller vi har bestilt igennem
hotels.com.

Hvis i skal bo det samme sted i alle dagene kan jeg på det varmeste
anbefale at leje et hus. Pris ca 11.000 med opvarmet pool for 2 uger.
Iøvrigt et 4 stjernet hus.

http://www.clpbooking.com/

Steen