mobilt bredbånd og sikkerhed ?
Fra : Erik Greve

Dato : 21-03-10 07:18

Jeg har netop anskaffet mobilt bredbånd fra TDC, men er i tvivl om
sikkerheden
når nan bruger det. f. eks. til netbank.
Modtager gerne kommentarer om emnet.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Kent Friis

Dato : 21-03-10 07:53

Den Sun, 21 Mar 2010 07:17:49 +0100 skrev Erik Greve:
> Jeg har netop anskaffet mobilt bredbånd fra TDC, men er i tvivl om
> sikkerheden
> når nan bruger det. f. eks. til netbank.

Det er stort set det samme som enhver anden internet-forbindelse.

Det er lidt nemmere at komme i en position hvor det er til at aflytte,
i forhold til at bryde ind på centralen for at aflytte en ADSL. Til
gengæld skal der noget mere avanceret udstyr til, end at putte et
netkabel i nede på centralen.

Men aflytning af ikke et problem for netbank, forbindelsen er allerede
krypteret. Det svageste led i kæden er din egen PC, uanset hvilken
forbindelse du vælger.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Michael Christensen

Dato : 22-03-10 01:12

On 21 Mar., 07:17, "Erik Greve" <e...@erikgreve.dk> wrote:
> Jeg har netop anskaffet mobilt bredbånd fra TDC, men er i tvivl om
> sikkerheden
> når nan bruger det. f. eks. til netbank.
> Modtager gerne kommentarer om emnet.

Jeg har begået en lille skriv omkring emnet her, hvor jeg har haft kig
på TDCs og TELMOREs mobile bredbånd.

http://www.mathx.dk/dotnetnuke/LinkClick.aspx?fileticket=RMe36njjLQs%3d&tabid=146&mid=411&language=da-DK

Et klip fra artiklen:

TDC giver tre fornuftige tips på deres hjemmeside:

1. Opdatering af programmer: Sørg for at
dit styresystem og din browser altid har de
nyeste sikkerhedsopdateringer
2. Antivirus: For at undgå virus er det en god
idé at have et antivirus-program installeret
på din computer
3. Firewall: Sidder du derhjemme har du for-
mentligt sikret din computer bag en firewall,
indbygget i din router. Når du tager din
computer med, er den ikke længere beskyt-
tet af en firewall. Du bør derfor slå en fire-
wall til din computer. Har du Windows XP el-
ler Vista er den indbyggede firewall automa-
tisk slået til. Bruger du ikke disse program-
mer kan du købe et program, der fungerer
som firewall

/Michael

Fra : Erik Greve

Dato : 24-03-10 07:45

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop anskaffet mobilt bredbånd fra TDC, men er i tvivl om
> sikkerheden
> når nan bruger det. f. eks. til netbank.
> [...]
Tak for svar, det ser ud, som om jeg er dækket ind, for jeg har
allerede de forsvarsmidler der omtales.
Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-04-10 02:04

On Mar 24, 8:45 am, "Erik Greve" <e...@erikgreve.dk> wrote:

> Tak for svar, det ser ud, som om jeg er d kket ind, for jeg har
> allerede de forsvarsmidler der omtales.
> Venlig hilsen
> Erik Greve

Hej,

Jeg er enig i de 3 punkter, men jeg vil dog anbefale at du tager et
kig vedr. priser på Mobilt bredbånd på http://www.billig-bredbaand.net/mobilt-bredband/
hvor de sammenligner de forskellige udbydere af mobilt bredbånd.