Hudproblemer hos en langhåret perser
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 20-03-10 15:17

Hedwig har i vinterens løb fået nogle meget hårde filtklumper i sin
pels, som er umulige at rede ud, og vi har derfor forsøgt at klippe
hende nogle af de steder, hvor det er galt.
Men et af de steder, vi har klippet hende, virker huden meget rød og
irriteret, måske fordi hun vasker sig så meget der.
Hvad kan man gøre.
Kan det behandles med salve eller andet eller skal hun til dyrlæge?

vh

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-10 15:57

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvad kan man gøre.
> Kan det behandles med salve eller andet eller skal hun til dyrlæge?

Hvis man har en langhåret kat, skal dens pels børstes *hver* dag for at
undgå at pelsen filtrer, hvilket kan gøre at den sammenfiltrede pels kan
trække i hårrødderne og give katten smerter. Min Søn har en norsk skovkat,
som bliver børstet hver dag, så den har en meget fin og blank pels.

Med hensyn til din kat, så tror jeg nok at jeg lige ville runde dyrlægen
hvis jeg var dig. Hudproblemer kan meget hurtigt forværres, og det kan også
skyldes så mange andre ting bl.a. loppebid og allergi. Det er muligt at det
kan behandles med salve, men det er nok noget dyrlægen må afgøre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 21-03-10 17:49

Tove Krieger skrev:
> [...]
> også skyldes så mange andre ting bl.a. loppebid og allergi. Det er
> muligt at det kan behandles med salve, men det er nok noget dyrlægen må

Vi har nu talt med dyrehospitalet, som anbefalede at starte med aloe
vera gel, og det hjalp tilsyneladende i aftes, indtil hun gik i gang med
at vaske igen i dag.

Og så bliver det nok en tur til den dyre læge.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-03-10 18:04

> Vi har nu talt med dyrehospitalet, som anbefalede at starte med aloe vera
> gel, og det hjalp tilsyneladende i aftes, indtil hun gik i gang med at
> vaske igen i dag.

Aloe Vera gel er også fortræffeligt til mange ting, bruger det selv .

> Og så bliver det nok en tur til den dyre læge.

Det bliver nok også enden på det er jeg bange for. Dyrlægen har jo
erfaringen og ved hvad man bedst kan gøre.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-03-10 14:40

Tove Krieger skrev:
> [...]
>
> Det bliver nok også enden på det er jeg bange for. Dyrlægen har jo
> erfaringen og ved hvad man bedst kan gøre.

Tak for rådene.

Hendes Majestæt er nu kommet hjem igen fra dyrlægen, ret skæv, men også
ret sulten, og nu skal hun have varme og pleje det næste stykke tid,
hvorefter hun skal børstes dagligt fremover.

vh

Bjarne

Fra : battlefields

Dato : 21-03-10 09:55

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan man gøre.
> Kan det behandles med salve eller andet eller skal hun til dyrlæge?

Hej
Måske skal du prøve at vaske hende med en medicinsk shampoo?
Som f.eks. denne:
http://www.alttilhundogkat.dk/shampoo.6
(den er lidt nede på siden).

Hilsen Vibeke

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 21-03-10 17:48

battlefields skrev:
> [...]
>
> Hej
> Måske skal du prøve at vaske hende med en medicinsk shampoo?

Tak for linket.
Det kunne også være interessant for Ravel, som er en lidt "kraftig
personlighed".
Hvordan gør man. Bruger du vaskeklud?

Bjarne