Prissammenligning af sundhedsydelser til k~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-03-10 10:09

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-10 13:55

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4ba490c7$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://jp.dk/indland/aar/article2009857.ece?page=2
>

> --
> - Frank

Den såkaldte dyrlæge Jens Breth Hansen har der været advaret imod i mange år
efterhånden, og alligevel er der mennesker der bringer deres uskyldige dyr
til ham.

Jeg ville hellere give dobbelt så meget som jeg p.t. giver på vort lokale
dyrehospital, end jeg ville lade min kat komme i kløerne på ham, dertil
elsker jeg min kat for meget.

Prøv at google på hans navn. Det er forfærdeligt hvad han har bedrevet i en
længere årrække, og det er utroligt at hans bestalling ikke for længst er
blevet frataget ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 21-03-10 18:16

<klip> Jeg ville hellere give dobbelt så meget som jeg p.t. giver på vort
lokale
> dyrehospital, end jeg ville lade min kat komme i kløerne på ham, dertil
> elsker jeg min kat for meget.
</klip>

Nu vil jeg blot bringe et indlæg for efter-tankens skyld i forbindelse med
priser hos dyrlæger.

Mon ikke man kan gå ud fra at alle dyrlæger har haft patienter hvor
behandlingen er gået galt. Ingen er dog fejlfri. Så både Breth Hansen og
din/min egen dyrlæge har sikkert utilfredse kunder.

Mon man ikke samtidig kan blive enige om at der er en ret påfaldende
pris-enighed blandt langt de fleste dyrlæger? Priserne kan varierer, men
ikke meget - det kan dog varierer meget fra landsdel til landsdel, men
priserne i samme landsdel, ligger altid nogenlunde på samme niveau.

De, der tager mindre end "det normale" (læs: det muligvis aftalte) bliver
ilde set i dyrlægekredse.F.eks. kan de så ikke være med i vagtordningen (som
jeg har forstået det) og der bliver ikke henvist til disse dyrlæger.

Sådan er det når en faggruppe forsøger at opretholde deres prisniveau.

Dyrlæge Breth Hansen forklarer sine lavere priser med:(citat:) "Jeg udfører
kun standardbehandlinger. De mere komplicerede sender jeg et andet sted hen"
http://jp.dk/indland/aar/article2009857.ece?page=2
I mine øjne fair nok. Hvorfor skal jeg være med til at betale for dyrt
udstyr når jeg ikke gør brug af det?

Og citat: »Det er simpelthen forkert, at almindelige borgere skal betale 600
kr. for en vaccination og konsultation, der tager fem-syv minutter, når
vaccinen koster 100 kr.,« siger han.

Hér må jeg give ham ret, mine katte kommer til tjek hvert år, det tager ca.
5 minutter pr. kat alt inkl. og det koster (i mine øjne) urimeligt meget (3
katte = ca. 1500,00kr for små 15 minutters arbejde + 3 vacciner)

Min tanke er at det er i de fleste dyrlægers interesse at fastholde priserne
og det betyder (naturligvis) at dyrlæger der går under i pris, ikke bliver
anbefalet (for nu at sige det på en pæn måde)

Jeg gør venligst opmærksom på at jeg _ikke_ tager parti for nogle - hverken
Jens Breth Hansen eller andre, men jeg mener man bør tænke tanken en gang
eller to...

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor