Trådløse netværk
Fra : Henrik

Dato : 19-03-10 21:29

Hej

Jeg har adgang til 2 trådløse netværk. Det vil jeg gerne udnytte bedst
muligt når den VIRKELIGT skal flyttes store mængder data.

Kan begge netværk bruges på samme tid i windows så opnås den samlede
båndbredde de to linjer lagt sammen? Eller hvordan får man udnyttet de
to linjer bedst på samme pc?

PS. Jeg har windows xp.

mvh henrik

Fra : jos

Dato : 19-03-10 22:04

Henrik wrote:
> [...]
>
> Kan begge netværk bruges på samme tid i windows så opnås den samlede
> båndbredde de to linjer lagt sammen? Eller hvordan får man udnyttet de

Du vil ikke på nogen rimelig nem måde opnå performancegevinst, på pcniveau.
i teorien kan du med 2 separate netkort, og det ene sat op med routning via
den "ikke default" router, mod bestemte adresser,opnå at udnytte båndbredde
fra denne router optimalt fra nogle definerede servere samtidig at du med
det default netkort henter optimalt via denne, -
men med mindre det er et ganske specifikt opsæt, er det ikke værd at døje
med.
finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-03-10 23:02

On Fri, 19 Mar 2010 21:28:45 +0100, Henrik <xxx@xxx.com> wrote:

> Kan begge netværk bruges på samme tid i windows så opnås den samlede
> båndbredde de to linjer lagt sammen? Eller hvordan får man udnyttet de
> to linjer bedst på samme pc?

Kort sagt: Ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-03-10 08:23

> [...]

>Jeg har adgang til 2 trådløse netværk. Det vil jeg gerne udnytte bedst
>muligt når den VIRKELIGT skal flyttes store mængder data.
Hvis det er fra samme sted du vil downloade så vil det ikke virke, man
kan ikke udmildbart dele en download op i 2, det understøttes ikke.

>Kan begge netværk bruges på samme tid i windows så opnås den samlede
>båndbredde de to linjer lagt sammen?
Ja, men det bliver så mod 2 forskellige steder, så den samlede
båndbredde bliver større, men ikke større båndbredde mod samme sted.

>Eller hvordan får man udnyttet de to linjer bedst på samme pc?
Hvis du ofte bruger samme sted til up/download kan dette sidde på det
ene net, og alt anden kan sidde på det andet.
Det er den eneste måde at benytte 2 netværk på, det ene er dedikeret
til noget helt bestemt og det andet tager resten.

Hvis du virkeligt ønsker stor båndbredde så skal du køre kablet net.

/Hans