Aeroflot...
Fra : Leo_Jensen

Dato : 17-03-10 14:33

Der er 5000 kr at spare for 4 mand CPH-Bangkok sidst i november, og
det kunne man jo godt leve med.

MEN: Er det stadig med livet som indsats at flyve med dem ??

MVH Leo

Fra : ABJ

Dato : 17-03-10 22:20

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Der er 5000 kr at spare for 4 mand CPH-Bangkok sidst i november, og
> det kunne man jo godt leve med.
>
> MEN: Er det stadig med livet som indsats at flyve med dem ??
>
> MVH Leo

Aeroflot flyver med Airbus fly, serviceniveauet er meget højere end hos SAS

Fra : Leo_Jensen

Dato : 18-03-10 01:47

On 17 Mar., 22:20, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:

> Aeroflot flyver med Airbus fly, serviceniveauet er meget højere end hos SAS

Ja, det lyder jo ikke afskrækkende...

Leo

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-03-10 09:45

Leo_Jensen wrote:
> Der er 5000 kr at spare for 4 mand CPH-Bangkok sidst i november, og
> det kunne man jo godt leve med.
>
> MEN: Er det stadig med livet som indsats at flyve med dem ??
>
> MVH Leo

Det eneste du risikerer er vist at kede dig ihjel i Moskva. Det er uden
sammenligning den kedeligste lufthavn jeg har ventet i. Men selve
flyvningerne, dengang vist til KL/Singapore, var helt i orden. Det eneste
jeg lagde mærke til var at der blev drukket mere tomatjuice i flyene end
andre selskaber jeg har fløjet med???

Hold øje med forbindelserne, hvis du ikke skal vente lang tid i Moskva er
det helt fint.

Keller

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-03-10 10:07

On Wed, 17 Mar 2010 13:32:46 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Der er 5000 kr at spare for 4 mand CPH-Bangkok sidst i november, og
>det kunne man jo godt leve med.
>
>MEN: Er det stadig med livet som indsats at flyve med dem ??
Hvis der er et problem med sikkerheden på Aeroflot ruter kan det kun
være indenrigs, på de internationale ruter er der en vis minimum
standard som alle skal leve op til.

Den store forskel på SAS og Aeroflot eller aflæggere deraf, er at
sevicen/betjeningen er ringere hos SAS.

/Hans

Fra : Leo_Jensen

Dato : 18-03-10 04:07

On Mar 18, 10:07 am, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
> standard som alle skal leve op til.
>
> Den store forskel på SAS og Aeroflot eller aflæggere deraf, er at

Ventetiden er kort ud og LANG hjem, så måske jeg skulle nøjes med at
vælge dem på udturen. Eller checke om der er bedre forbindelse hjem
fra f.eks. Phnom Penh, da vi har planer om en afstikker til
Cambodia...

Tak for input

Leo

Fra : MC

Dato : 18-03-10 19:28

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er 5000 kr at spare for 4 mand CPH-Bangkok sidst i november, og
> det kunne man jo godt leve med.
>
> MEN: Er det stadig med livet som indsats at flyve med dem ??
>
> MVH Leo

Livet som indsats?

De interkontinentale destinationer beflyves af flytyper som alle de andre
flyselskaber benytter.
Sådan har det været de sidste mange år. Indenrigs er en anden snak.
Jeg har fløjet med Aeroflot til BKK 2 gange til min fulde tilfredshed og det
var tilmed tilbage i 90`erne.
Ville ikke betænke mig på at bruge dem igen.
Dog er lufthavnen som andre også har været inde på SVO decideret dødssyg og
befolket af de mest mavesure individer, som jeg nogensinde er stødt på.

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-03-10 10:10

MC wrote:
> Dog er lufthavnen som andre også har været inde på SVO decideret
> dødssyg og befolket af de mest mavesure individer, som jeg nogensinde
> er stødt på.

Og så er det nok også et af de eneste steder jeg har været hvor praktisk
taget alle butikker og restauranter lukker omkring kl. 20. Så var der kun en
eller anden wannabe-irish pub vi kunne få en klæg sandwich på.

Det er dog nogle år siden jeg var der, mindes at vi netop sad på pubben og
varmede op til vores næste flyvning med at se nyheden om Concorden der var
styrtet i Paris...

Keller

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-03-10 04:06

On Mar 19, 10:10 am, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk>
wrote:

> [...]
> varmede op til vores næste flyvning med at se nyheden om Concorden der var

Ja, vi får en hel nat i lufthavnen (16:30 - 11.xx), så det ville være
oplagt at forlade lufthavnen og tage en enkelt nat i Moskva. Lidt kan
man vel nå at se fra en taxa...
Jeg kan regne ud at det vil kræve visum, men er det ellers tilladt at
forlade en lufthavn, når man reelt bare burde vente på næste fly ??

MVH Leo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-03-10 11:34

On Fri, 19 Mar 2010 03:06:02 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Ja, vi får en hel nat i lufthavnen (16:30 - 11.xx), så det ville være
>oplagt at forlade lufthavnen og tage en enkelt nat i Moskva. Lidt kan
>man vel nå at se fra en taxa...
Den røde plads er hurtigt overstået, med mindre man lige vil se lenin,
ellers er der masser af "anderledes" at se på.

>Jeg kan regne ud at det vil kræve visum

Ja, men har hørt at man skulle kunne købe dette i lufthavnen i Moskva,
men har så aldrig mødt nogen der selv har oplevet at dette passer.
Så dette er nok bare en skrøne.

>men er det ellers tilladt at forlade en lufthavn, når man reelt
>bare burde vente på næste fly ?

Ja hvorfor ikke, altså med mindre der kræves visum.

Visum til Rusland (for personer med Dansk pas) er ikke så svært at få,
det kræver en god hundredekrone seddel eller to og lidt god tid, men
ellers intet særligt hvis man bare er alm. turist.

/Hans

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-03-10 11:59

Leo_Jensen wrote:
> [...]
> Jeg kan regne ud at det vil kræve visum, men er det ellers tilladt at
> forlade en lufthavn, når man reelt bare burde vente på næste fly ??

Det er skam tilladt, men hvis du skal gennem immigration er det jo en
indrejse og i Rusland kræver den slags vist visum og sikkert også en del
bureaukrati. Det vil jo også tage mindst et par timer før I er på et
eventuelt hotel og så er der jo ikke meget dag tilbage.

Hvis man lægger omkostninger til visum, overnatning og forplejning for 4
personer, transport til/fra lufthavn og alle de uforudsete udgifter sammen
tror jeg hurtigt man får brugt de 5000 I sparer på billetten. Derudover
bliver det i det hele taget noget bøvl med rejsen til og fra lufthavnen.

Jeg ville se Moskva en anden gang hvis jeg var jer og så finde nogle
billetter med kortere stopover.

Keller

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-03-10 09:05

On 19 Mar., 11:59, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
> bliver det i det hele taget noget bøvl med rejsen til og fra lufthavnen..
>
> Jeg ville se Moskva en anden gang hvis jeg var jer og så finde nogle

Vi er helt enige om at det bliver noget bøvl og at vi ikke får tid til
ret meget, men på den anden side set er det jo en gratis fornøjelse,
hvis det kan gøres for under 5000 kr (faktisk er det mindst 6500
kr...), og det tror jeg da på er muligt...

Om ikke andet er jeg nu en del klogere på hvad jeg kan og og ikke kan,
tak for indspark. Det kan jo også være at vi ikke gider noget som
helst på hjemturen og bare sætter os til at sove i et hjørne, mens vi
tjener små 500 kr i timen

Leo

Fra : MC

Dato : 19-03-10 16:22

[...]

Moskva er en af de dyreste hotelbyer i verden, forstå det hvo som kan.

Hvis i bliver i lufthavnen, så medbring underholdning. Bøger, laptop, spil
whatever, så går tiden hurtigere.
Indeholdt i billetten er rent faktisk også mad i den mest charmeforladte
"restaurant" jeg nogen sinde har beskuet. Det ligner noget fra en
Gulag-lejr.
Maden lever til fulde op til restaurantens udseende og det tager højst en
time at stå i køen for at få udleveret sin madbon :) Personalet ligner nogle
de har fisket ud af en kø til et suppekøkken.

Prøv at søg lidt på datoerne mht billetten.
Der var ihvertfald førhen en ugentlig afgang, hvor der kun var et par timers
layover i SVO.

Fra : søren brix

Dato : 20-03-10 15:43

"MC" <rinpoche@sol.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Prøv at søg lidt på datoerne mht billetten.
> Der var ihvertfald førhen en ugentlig afgang, hvor der kun var et par

Hej Rejsene

jeg prøvede lige en tilfældig søgning på viviro.com og der var finnair da
kun 2000.-kr dyrere til bangkok end aeroflot, og med noget bedre transfer
tider "kun" ca 12 timer hver vej i helsinki...

livet er for kort til at vente alt for lang tid på fly..

mvh

Søren

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-03-10 02:21

On 20 Mar., 15:43, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:

> [...]
> tider "kun" ca 12 timer hver vej i helsinki...
>
> livet er for kort til at vente alt for lang tid på fly..

På momondo kan jeg finde billet til 4 voksne for lige under 15.000 kr,
næste pris er 21.400 kr, vist nok med Turkish. Dem fløj vi med sidst,
og jeg tror på at Aeroflot kan matche deres service og servering, men
Istanbul var da ikke den værste lufthavn at vente i...

Jeg vil prøve at se om der i løbet af ugen er bedre transfertider. Jeg
har jo kun gået efter prisen, og den er nok højere på dem med god
transfertid, hvis den afgang ellers findes...

MH Leo