Keyring password
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-03-10 20:32

Jeg er en noget uerfaren Ubuntu bruger, der
har et par praktiske problemer:
1. Jeg skal indtaste keyring kodeordet for
at opnå internet forbindelse hver gang jeg
starter computeren. Kan jeg ikkek bliver
fri for det?
2. Microsoft Core Fonts optræder ikke
i listen i Ubuntu Software Center efter
at jeg har opgraderet til 9.10.
3. Nok Off Topic, men alligevel - jeg
har installeret Thunderbird som e-mail program
(det er jeg vant til fra min Windows computer)
men sproget er engelsk. Der må da være en
metode til at skifte til dansk?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101..dk
..

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-03-10 21:19

Jørgen Farum Jensen skrev:

> 2. Microsoft Core Fonts optræder ikke
> i listen i Ubuntu Software Center efter
> at jeg har opgraderet til 9.10.

Pakken er erstattet af ttf-mscorefonts-installer — fontene er der
formodentlig stadig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-03-10 22:05

On Wed, 17 Mar 2010 20:31:48 +0100, Jørgen wrote:

> jeg har installeret Thunderbird som e-mail program (det er jeg vant
> til fra min Windows computer) men sproget er engelsk. Der må da være
> en metode til at skifte til dansk?

Har du prøvet at installere pakken thunderbird-locale-da?

* http://packages.ubuntu.com/karmic/thunderbird-locale-da

Mvh.

Adam

--
"It isn't modern just because it's electric. Country Adam Sjøgren
music was electric too." asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-10 22:50

Jørgen Farum Jensen wrote:

> 1. Jeg skal indtaste keyring kodeordet for at opnå internet forbindelse
> hver gang jeg starter computeren. Kan jeg ikkek bliver fri for det?

Har du automatisk logon for en bestemt bruger? Hvis ja, kan jeg heller
ikke undgå at skulle indtaste password til keyring for at få adgang til
min WPA2 passphrase. Mit workaround er ikke at have automatisk logon.

Se evt denne tråd (der kan også være andre årsager til problemet, men jeg
løste mit problem med at disable automatisk logon, og så gad jeg ikke
debugge mere for 9 måneder siden..)
<http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1101618>

--
Jesper Lund