Elvis has landed
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 15-03-10 18:40

Så kom dagen hvor jeg blev en kat rigere.

Den 1 årig huskat (Hun) blev til en 5 årig rød perser han, der hedder....
Tada.... Elvis.

Jeg skrev herinde for 1½ måned siden og spurgte til sammenføringen af katte.
Heldigvis blev det ikke til noget dengang, for det viste sig at hunkatten
slet ikke kan kapere at være indekat, som jo er det forhold jeg kan tilbyde.

I onsdags kiggede jeg så tilfældigvis på annoncer, og Vupti, der var han: En
rød perser på 5 år, der søgte nyt hjem. Og i dag ankom han.

Vi lukkede ham ud med det samme, og han har nu gemt sig inde på mit
"kontor".

De har, såvidt jeg ved, kun set hinanden een gang (Nåh ja, "min egen" er en
rød perset på 5 år) Og der hvæssede de lige lidt.

Jeg har sprayet med Catnip.

"Min egen" er på tæerne.... han går meget frem og tilbage mellem stuen og
"kontoret" men virker ikke vred eller meget ophidset, så jeg lader dem bare
tage det i deres tempo (Og er selvfølgelig parat til at gribe ind, HVIS der
skulle blive rigtig ballade)

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Allan G

Dato : 15-03-10 19:00

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> "kontoret" men virker ikke vred eller meget ophidset, så jeg lader dem
> bare tage det i deres tempo (Og er selvfølgelig parat til at gribe ind,

Det lyder til at blive en rigtig god sammenføring af de der 2

Om en uges tid, når du ikke kigger, så er de beste venner.
Men kun når du ikke kigger

Mvh Allan

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 16-03-10 13:55

Jeg har ikke hørt noget som helst til Elvis i nat. "Min egen" gik lidt frem
og tilbage, men endte med at sove i sengen, som han plejer.

Da jeg heller ikke hørte noget til den ny hertil formiddag, begyndte jeg at
lede efter ham (Jeg har mange gemme steder)

Til sidst fandt jeg ham under den ene sofa. Han var ikke just begejstret for
at blive fundet og taget op. Men han brugte ikke klør til at prøve at komme
fri.

Han gispede en del. Sikkert på grund af stress og måske oxo fordi han ikke
havde fået noget at drikke. Så jeg har lukket ham ude på badeværelset med en
stor skål vand og katte-toiletterne.

Og så lidt mere cat-nip.

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 17-03-10 14:36

Er det kun Allan og mig, der er her inde nu?

Her går det rigtig godt: Kattene er ikke uvenenr. Ingen hvæs eller den der
dybe tone, de kan komme med, når de er rigtig arrige.

Men Elvis gemmer sig stadig. Og jeg skal lede efter ham.

Skal jeg bare se tiden an? (Der er sat 3 skåle med mad ud og 4 med vand, så
der altid er noget i nærheden)

Jeg er ikke utålmodig, jeg vil bare sikre mig at jeg gør det rigtige.

VH Pernille

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-10 14:44

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> så der altid er noget i nærheden)
>
> Jeg er ikke utålmodig, jeg vil bare sikre mig at jeg gør det rigtige.

Allerførst tillykke med Elvis.

Jeg tror at du bare skal se tiden an lidt længere. Det er ganske normalt at
en del katte ikke lige vænner sig til en anden kat med det samme. Husk på at
det jo er et helt fremmed sted for Elvis. Hvis der ikke er hvæsen eller
knurren, skal det nok gå iorden af sig selv.

Det er fint med skålene med mad og vand, og måske skal de også have hver sin
bakke, men det har de jo nok allerede.

P.S. Hvad blev der så af den lille hunkat ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 17-03-10 20:55

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote in

> Er det kun Allan og mig, der er her inde nu?

Jeg kigger da også forbi engang imellem

> [...]
>
> Men Elvis gemmer sig stadig. Og jeg skal lede efter ham.
>
> Skal jeg bare se tiden an? (Der er sat 3 skåle med mad ud og 4 med

Umiddelbart synes jeg det lyder som om det går godt mellem dine drenge,
men man skal dog holde sig for øje at katte i det vilde ikke lever
sammen, så at de ikke falder hinanden om halsen er helt normalt

Da jeg fik min somali, Lante, skulle han som 2 årig ind til 2 10 årige,
en han og en hun. Det tog 3 uger så var han fuldgyldigt medlem af
familien, men indrømmet, jeg var også rigtigt meget forsigtig med at
sætte dem sammen.

Lante var, og er, en uforbederligt kælepot, så jeg gjorde det at jeg
havde ham i mit køkken i starten og så på anden dagen tog jeg en pude
og en bog og lavede rigeligt kaffe. Så satte jeg mig på gulvet i
køkkenet mens han lå og så mig an på en spisestol. Jeg sad bare og
læste og lod som ingenting og til sidst kom Lante selv hen til mig for
at finde ud af hvem jeg var og så var det bånd knyttet

> Jeg er ikke utålmodig, jeg vil bare sikre mig at jeg gør det
> rigtige.

Jeg forstår godt du gerne vil gøre det rigtige da Elvis jo helst skal
falde godt til.
Jeg må indrømme at jeg har sat 2 voksne ind til voksne og 3 killinger
ind til voksne og har nok grebet det forskelligt an hver gang, fordi
kattene har været forskellige allesammen og jeg har følt mig frem til
hvordan kattene har reageret på hinanden.

Men fortsat held og lykke med sammenføringen.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 18-03-10 17:47

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det kun Allan og mig, der er her inde nu?

Hehe ja det er for dårligt, Kan i så komme til orde jer 80 % der kun læser

> [...]
> så der altid er noget i nærheden)
>
> Jeg er ikke utålmodig, jeg vil bare sikre mig at jeg gør det rigtige.

Jeg tror du gør det på den helt rigtige måde.
Jeg har nu kun selv erfaringer med sammenføring af MCO Hankastrater, Det er
nemt.

Noget man ofte glemmer er at værer der for den gamle kat, Ja den der boede
der først, Så det er lidt et spil.

De sammenføringer jeg har haft, er sket på følgende vis,
Gammel kat hjemme, jeg kommer med ny kat.
Ny kat bliver lukket ud.
Dagen efter har de klaret deres rangorden.
Hehe men hold da op hvor de har larmet. Nu er katte jo ikke kun katte.
Hankastrater er nogle meget føjelige dyr Så de er nemme at sammenfører.
Og lige MCO hankastrater ser jeg som meget forstående, eller lidt langsomt
opfattende Katte

Men fortæl om hvordan det går

Mvh Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-03-10 18:57

Allan G wrote:

> "Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hehe ja det er for dårligt, Kan i så komme til orde jer 80 % der kun læser

Det er svært at sige noget, når man kun har haft ene-katte

Stig Johansen

Fra : MotoCoder

Dato : 17-03-10 14:07

On 17 Mar., 14:44, "Tove Krieger" <missmini...@invalid.dk> wrote:

> [...]
> bakke, men det har de jo nok allerede.
>
> P.S. Hvad blev der så af den lille hunkat ?

Jeg satte to killinger (på 3-4 måneder) sammen her i efteråret, hvor
den "gamle" kun havde boet hos mig i knap en måned, og det tog
alligevel en god uge før de holdt op med at hvæse og knurre af
hinanden. Jeg kunne forestille mig at det tager noget længere tid for
to voksne katte, hvor den ene vel har boet på "territoriet" i nogle
år, så ja, giv det tid.

Jeg havde held med at give den nye kat et udsigtspunkt hvor hun kunne
være (med mad og drikke), men hvor den gamle kat ikke kunne komme op.
Det hjalp meget. Den nye følte sig (forholdsvis) tryg, og havde
samtidig overblik over situationen, og den gamle kunne se den nye, og
vænne sig til hendes tilstedeværelse.

Samtidig gav jeg dem hver sin bakke, men planlagde at flytte det
"brugte" sand lidt frem og tilbage, så de kunne vænne sig til
hinandens lugte. Det viste sig så ikke at være nødvendigt, de brugte
begge to begge bakker på skift.

med venlig hilsen
Peter

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 19-03-10 21:32

Tak for responsen.

Igår, torsdag, efter kun at ha' boet her i 3 dage, kom Elvis pludselig
vadende, som om han altid har boet her, ind i stuen.

Han vil meget gerne nusse. Både af sig selv og hvis jeg går hen til ham.

Kattene imellem har der endnu (7 9 13) ikke været noget. De glor en del på
hinanden og der var lidt hvæssen igår, men intet i dag.

De bruger begge guld-til-loft-klatretræet til at rive i. Og deles om de mad-
og vandskåle, der stadig står rundt omkring.

Så det ser ud som om det har været en succes.

VH Pernille, Katten og Elvis

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-03-10 22:38

Pernille Højgaard wrote:

> Så det ser ud som om det har været en succes.

Hvornår lægger du billeder ud, så vi kan se?

Stig Johansen