Mount: Wrong fs type
Fra : Michael

Dato : 15-03-10 19:27

Jeg prøver at mounte min nas, men Ubuntu skriver mount: wrong fs type...
Jeg mindes (har lige installeret ubuntu),at jeg havde det problem sidst,
men der forslog den vist nok noget kommando noget som så installeret fs,
hvad det så end lige er

Er der nogen der ved hvad der sker og hvad jeg skal gøre? Synes ikke
lige jeg kan finde noget på google

/michael

Fra : User

Dato : 15-03-10 19:53

On Mon, 15 Mar 2010 19:27:23 +0100, Michael wrote:

> [...]
> hvad det så end lige er
>
> Er der nogen der ved hvad der sker og hvad jeg skal gøre? Synes ikke

Fortæl præcist hvad du har gjort, så er det lettere at gætte hvad der
skal ændres.
MÃ¥ske skal du bruge "mount -t nfs ....".

Tomas

Fra : Michael

Dato : 15-03-10 20:02

User wrote:

> Fortæl præcist hvad du har gjort, så er det lettere at gætte hvad der
> skal ændres.
> MÃ¥ske skal du bruge "mount -t nfs ....".

michael@mini-mac$ sudo mount 10.0.0.200:/nas/NASDisk-00002/dokumenter
/home/michael/mnt/Dokumenter

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on
10.0.0.200:/nas/NASDisk-00002/dokumenter,
missing codepage or helper program, or other error
(for several filesystems (e.g. nfs, cifs) you might
need a /sbin/mount.<type> helper program)
I nogle tilfælde vil du finde nyttige oplysninger i systemlogggen
- prøv 'dmesg | tail' eller lignende

Fra : Per Jørgensen

Dato : 15-03-10 20:29

> michael@mini-mac$ sudo mount 10.0.0.200:/nas/NASDisk-00002/dokumenter
> /home/michael/mnt/Dokumenter

mount -t nfs 10.0.0.200:/nas/NASDisk-00002/dokumenter

Fra : Michael

Dato : 15-03-10 21:46

Per Jørgensen wrote:

> mount -t nfs 10.0.0.200:/nas/NASDisk-00002/dokumenter
der sker det samme

Fra : Claus Albøge

Dato : 15-03-10 22:32

Hej,

Michael <news@mdan.dk> writes:

> [...]
> need a /sbin/mount.<type> helper program)
> I nogle tilfælde vil du finde nyttige oplysninger i systemlogggen

Prøv med: 'sudo apt-get install nfs-client' først.

/Claus A