Router + switch, vil det virke?
Fra : Carstande.

Dato : 15-03-10 23:48

Hej,

Jeg har som alle andre en router på mit internet, og fra den går der et
netkabel til min Wii, nu skal jeg have et mediecenter online, og vil
gerne undgå endnu et kabel, kan jeg sætte en switch på i den ende hvor
wii og mediecenter skal tilsluttes, eller vil det give problemer?

Jeg har en gammel DL-604, vil den evt. kunne bruges som switch, hvis ja
hvordan?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-03-10 00:23

Carstande. wrote:

> [...]
> gerne undgå endnu et kabel, kan jeg sætte en switch på i den ende hvor
> wii og mediecenter skal tilsluttes, eller vil det give problemer?

Ingen problemer.

> Jeg har en gammel DL-604, vil den evt. kunne bruges som switch, hvis ja
> hvordan?

Formentlig, brug LAN portene. Men en 100 Mbps switch koster ca 100 kr.

--
Jesper Lund

Fra : Carstande.

Dato : 16-03-10 00:33

Jesper Lund explained on 16-03-2010 :

> Ingen problemer.

Lyder bare godt.

> Formentlig, brug LAN portene. Men en 100 Mbps switch koster ca 100 kr.

Er prøvet, men virkede tilsyneladende ikke, jeg kaster en hund efter en
dedikeret switch.

Tak for hjælpen.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-03-10 01:12

Carstande. wrote:

> Er prøvet, men virkede tilsyneladende ikke, jeg kaster en hund efter en
> dedikeret switch.

Du skal også de-aktivere DHCP i DL-604.

--
Jesper Lund

Fra : Carstande.

Dato : 16-03-10 11:06

Jesper Lund laid this down on his screen :

> Du skal også de-aktivere DHCP i DL-604.

Er/var gjort, men Wii'en kan ikke komme på nettet, så en switch er nok
det nemmeste.

Tusind tak for dine svar.

--
Mvh.