Template sprog
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 17:32

Hej NG,

Jeg har spurgt om det før, og nu spørger jeg igen skrevet så det kan
forståes :)

Jeg har lavet et CM System hvor hver side er delt ind i afsnit. Idet jeg
håber lidt på at systemet engang kan sælges bør template sproget være let
forståeligt for ikke-programmøre.

Hvert template har en masse "felter" således at man kan vælge hvor indholdet
skal skrives. Derfor har jeg tænkt mig, at template sproget skal se ud som
følger:

<!doctype>
<head>
selve siden. I dette tilfælde sidens titel -->
</head>

<field title="maincontent"><!-- field henter alle afsnit med feltet
defineret i attributen title. I dette tilfælde feltet "maincontent"-->
informationer fra det aktuelle afsnit. -->
</field>

Håber det giver mening, ellers vil jeg gerne have råd så jeg kan forklare
det bedre..

Mvh Anders

Fra : Martin

Dato : 16-03-10 07:29

On 15-03-2010 17:31, Anders Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Hvert template har en masse "felter" således at man kan vælge hvor
> indholdet skal skrives. Derfor har jeg tænkt mig, at template sproget

$this->doctype

> <head>
> om selve siden. I dette tilfælde sidens titel -->

$this->title

> [...]
> informationer fra det aktuelle afsnit. -->
> </field>
>
> Håber det giver mening, ellers vil jeg gerne have råd så jeg kan

Simpel MVC metode - så inde i controlleren skrives der så
$this->view->doctype = '....';
$this->view->title = '....';

og det bliver så $this i view