Hvad nu
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 13-03-10 16:49

Hej alle her.
Jeg er lidt i et dilemma, Når jeg nu gerne vil benytte VB6.0, og det kan
jo ikke køre på de nye platforme, og det her med at have både de nye og XP
køre på samme computer det er noget juks.
Da nu jeg gerne vil programmere lidt, og hygge mig lidt med det.
Hvad vil i foreslå, at jeg så kaster mig over.

m.v.h.
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-10 17:38

"Ole J. Hansen" <ojh@hansenslet.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Da nu jeg gerne vil programmere lidt, og hygge mig lidt med det.
> Hvad vil i foreslå, at jeg så kaster mig over.

VB2008 / VB2010

Der findes gratis Express versioner

http://www.microsoft.com/express/Windows/

2010 versionen er vidst ikke helt frigivet endnu

Kasper

Fra : Rado

Dato : 14-03-10 06:23

On Sat, 13 Mar 2010 17:38:07 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

>VB2008 / VB2010

Der er iøvrigt en fin gratis begyndertutorial her:

http://www.homeandlearn.co.uk/NET/vbNet.html

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-03-10 01:18

On 13 Mar., 16:48, "Ole J. Hansen" <o...@hansenslet.mail.dk> wrote:
> [...]
> Da nu jeg gerne vil programmere lidt, og hygge mig lidt med det.
> Hvad vil i foreslå, at jeg så kaster mig over.

Skifte sprog! Godt nok er vb videreført i vbNet, men hvor aktivt vælge
det fremfor c# ?

Fra : Gert Nielsen

Dato : 14-03-10 10:30

"Ole J. Hansen" <ojh@hansenslet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da nu jeg gerne vil programmere lidt, og hygge mig lidt med det.
> Hvad vil i foreslå, at jeg så kaster mig over.

Jeg ved ikke hvordan det er med Windows Vista, men VB6 kører fint på Windows
7.
Man får en advarsel om "Known problems" ved installation, men jeg er ikke
stødt på dem!
Endnu
Skal du skifte platform vil jeg anbefale C#. Den er helt anderledes.
VB.net ligner den gamle VB, men konvertering af gl. programmer er ikke let
(Auto konvertering virker ikke!).
Så hellere lære noget nyt.
Gert

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 19-03-10 21:36

Hej alle
Nu er jeg på igen, og jeg vil gerne sige tak for de svar jeg har
fået, jeg havde store problemer med min computer, og jeg troede,
at det var fordi, at jeg kører både XP og Vista på samme maskine,
men et nyt batteri på bundkortet har gjort underværker.
Mange tak alle.
m.v.h.
Ole J. Hansen