BC2
Fra : Mendoza

Dato : 13-03-10 09:20

Hej....

Jeg har win7 64 og har installeret BC2, men der er grafikfejl med den
grafikdriver, der følger med win7. (artefacts).
Hvis jeg opdaterer grafikdriveren til nyeste fra Nvidia, genstarter
computeren efter et minut, ca.

Hvad gør I andre der kører win7 64?

Fra : Brian Lund

Dato : 13-03-10 10:57

Mendoza wrote:
> [...]
> grafikdriver, der følger med win7. (artefacts).
> Hvis jeg opdaterer grafikdriveren til nyeste fra Nvidia, genstarter

Jeg havde også nogle sjove artefacts med min 2 år gamle grafikdriver(!), dog
til windows XP...
Efter opdatering til nyeste version kører det meget bedre, bortset fra en
CTD af og til.

Prøv evt. en lidt ældre driver, altså ikke lige den nyeste, måske en der er
et par måneder gammel, det kan være dét fikser problemet!

Eller prøv evt. at google noget i stil med "bad company 2
dit-grafikkort-her", jeg fandt f.eks. ud af at min kammerats bærbare med
geforce Go 7900 kun virker med én bestemt driver!

Brian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 13-03-10 12:35

Den 13-03-2010 09:20, Mendoza skrev:
> [...]
> grafikdriver, der følger med win7. (artefacts).
> Hvis jeg opdaterer grafikdriveren til nyeste fra Nvidia, genstarter

Har du problemer i andre spil? for på mig kunne det godt lyde som et
varme problem. Brug ikke de gfx drivere der kommer med win7 de er ikke
optimale, hvor der mangler en del ting så som grafikkort styring
panelet. Hvis du har hentet den via win update ville jeg nok uninstall
den og så prøve igen med nvidias egen eller prøve en nvdia version en
lavere end den du har prøvet.

Køre selv med win7 64 bare med ati og køre fint.

Hygge

Dorthe

Fra : Mendoza

Dato : 13-03-10 13:08

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> prøvet.
>
> Køre selv med win7 64 bare med ati og køre fint.

Hej...

Havde ingen problemer før jeg opdaterede win7 driveren, kun i BC2. Har
prøvet alle nvidias egne, og har nu problemer med alle spil, der crasher
efter ca. et minut. Selve win 7 og programmer kører fint, det er "kun"
spillene der giver problemer. Det er ikke et varmeproblem.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-03-10 13:29

On Sat, 13 Mar 2010 13:08:14 +0100, "Mendoza" <mikael@1812invalid.dk>
wrote:

> [...]
>efter ca. et minut. Selve win 7 og programmer kører fint, det er "kun"
>spillene der giver problemer. Det er ikke et varmeproblem.

Det kan muligvis være relateret til dette:

http://www.wow.com/2010/03/05/recent-nvidia-drivers-causing-catastrophic-failures/

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 13-03-10 13:38

Den 13-03-2010 13:08, Mendoza skrev:

> [...]
> efter ca. et minut. Selve win 7 og programmer kører fint, det er "kun"
> spillene der giver problemer. Det er ikke et varmeproblem.

Du har husket at uninstalle en driver før du installer en anden, samt
køre driver cleaner for at rydde op i resterne. Det jeg altid gør med
mit grafikkort når drivers skal opdateres. For hvis der er fejl i en
driver kan resterne fra den fejlagtige driver overføres til den næste og
næste du installere, hvis der ikke bliver ryddet 100% op for den gamle
driver. Normal uninstall i windows rydder ikke 100% op i drivers, der vi
altid ligge nogle rester tilbage, som driver cleaner kan fjerne.

For en del år siden havde jeg et 7800gtx hvor GDDR rammene var delvis
fejlbehæftet. Den kunne også fint køre med win driveren, men lige så
snart en 3d driver blev installeret genstartet pc'en.

Prøv evt. kør noget stress test på grafikkortet så som 3d mark

Hygge

Dorthe

Fra : Mendoza

Dato : 08-04-10 17:18

> [...]
> en 3d driver blev installeret genstartet pc'en.
>
> Prøv evt. kør noget stress test på grafikkortet så som 3d mark

Hej igen...

Det var strømforsyningen, der var problemet. Den er nu skiftet og har kørt
forrygende i en uge!