Ubuntu vil ikke boote ?
Fra :    ab©

Dato : 11-03-10 10:59

Nyinstallation af 9.10 gik fint, men min maskine vil ikke boote - nogen
der gider give mig et skup ?

(En ældre 1.6 GHz Fuji/Simens med 512 mb RAM)

ab©

Fra : Knagsted

Dato : 11-03-10 04:01

On 11 Mar., 10:59,    ab© <huskFJ...@DETTEc.dk> wrote:
> Nyinstallation af 9.10 gik fint, men min maskine vil ikke boote - nogen
> der gider give mig et skup ?
>
> (En ældre 1.6 GHz Fuji/Simens med 512 mb RAM)
>
>   ab©

Hej AB@

Nu har jeg selv kørt ubuntu på en PC magen , har du husket at sætte
bios tilbage til at boote på hardisken igen ?

Er det en dualboot installlation eller en ren ubuntu instalation ?

Mhv
Knagsted

Fra : Kent Friis

Dato : 11-03-10 16:31

Den Thu, 11 Mar 2010 10:59:21 +0100 skrev    ab©:
> Nyinstallation af 9.10 gik fint, men min maskine vil ikke boote - nogen
> der gider give mig et skup ?

Min bil vil ikke starte, er der nogen der kan fortælle hvorfor?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Knagsted

Dato : 11-03-10 09:41

On 11 Mar., 16:30, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Min bil vil ikke starte, er der nogen der kan fort lle hvorfor?
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"

Jeg mener at ingen spørgsmål er irelevante men der i mod nogen svar på
spørgsmålene er irellevante.
Jeg tror på at hverken du er jeg kender hans forudætninger for at
stille spørgsmålet.
Samt endeligt at sidde og bruge krudt på at gi et ukonstruktivt svar
er da spild af kræfter som kan bruges til langt bedre bedre formål.

Mhv
Knagsted

Fra : Kent Friis

Dato : 11-03-10 18:28

Den Thu, 11 Mar 2010 08:40:52 -0800 (PST) skrev Knagsted:

> [...]
> Samt endeligt at sidde og bruge krudt på at gi et ukonstruktivt svar
> er da spild af kræfter som kan bruges til langt bedre bedre formål.

Svaret var præcist lige så konstruktivt som spørgsmålet.

Jeg kan iøvrigt konstatere at dit indlæg svarer præcist lige så lidt
på hvorfor hans Ubuntu ikke vil boote som på hvorfor min bil ikke vil
starte, så hvorfor brokker *du* dig over mit svar?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Knagsted

Dato : 11-03-10 12:26

On 11 Mar., 18:27, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> på hvorfor hans Ubuntu ikke vil boote som på hvorfor min bil ikke vil
> starte, så hvorfor brokker *du* dig over mit svar?

Herfra intet brok.
Men fordi svaret er irellevant tror jeg da netop ikke at du er dum.
Men din grund til at spørge er nok fordi du ikke lige vil se i øjnene
overfor andre at du opførte dig tåbeligt
Og hvis du en anden ville tages for seriøs så skal du nok stramme
hjelmen lidt mere.

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 11-03-10 13:40

> [...]
> "The Brothers are History"

Herfra intet brok.
Men fordi svaret er irellevant tror jeg da netop ikke at du er dum.
Men din grund til at spørge er nok fordi du ikke lige vil se dig selv
i øjnene
overfor andre i dette forum at du opførte dig tåbeligt Så det er
for mig Okey.
Og hvis du en anden gang ville tages for seriøs , så skal du nok
skrue hjælmen lidt hårdere fast.

Mhv
Knagsted

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-10 17:42

ab© wrote:
> Nyinstallation af 9.10 gik fint, men min maskine vil ikke boote -
> nogen der gider give mig et skup ?
>
> (En ældre 1.6 GHz Fuji/Simens med 512 mb RAM)
>

> ab©

Læs denne vejledning:
http://catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-10 00:22

ab© wrote:

> Nyinstallation af 9.10 gik fint, men min maskine vil ikke boote -
> nogen der gider give mig et skup ?
>
> (En ældre 1.6 GHz Fuji/Simens med 512 mb RAM)

Hvad kommer der af beskeder på skærmen? Specielt når du vælger recovery
mode? (hvis du altså kommer så langt?).

Jeg har også oplevet at en maskine ikke ville boote efter opgradering til
Ubuntu 9.10, men om mit problem er det samme som dit, er umuligt at svare
på. I mit tilfælde ville grub ikke læse partitionernes UUID'er, men det
er nok en anden historie.

--
Jesper Lund