bc2 newb
Fra : Bo Hellum

Dato : 09-03-10 10:02

Er der et forum for newbs til bc2.

Har spillet en hel del Battlefield for år tilbage, og har spillet ghost
recon i de sidste 10 år. Men BC2 er en hel anden sag, så lidt opstartshjælp
ville være dejligt.

Bo

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-03-10 12:56

On 09-03-2010 10:02, Bo Hellum wrote:
> [...]
> recon i de sidste 10 år. Men BC2 er en hel anden sag, så lidt opstartshjælp

Don't get killed ;)

Fra : Bo Hellum

Dato : 09-03-10 13:37

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Don't get killed ;)

hehe, kanon

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-03-10 13:40

On 09-03-2010 13:37, Bo Hellum wrote:
> "Mikael Schøler"<mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hehe, kanon

På den mere seriøse bane, så har jeg oplevet at min gaming-stil fra
CoD-serien, ikke duer i BC2. I CoD kunne man sagtens tøffe rundt og
slagte alt hvad der kom i nærheden af en og med en stor succes. Det
føler jeg ikke man kan i BC2. Der er det teamplay der er afgørende,
måske hvis man ser bort fra sniper.

Mikael

Fra : Bo Hellum

Dato : 09-03-10 14:17

> [...]
> alt hvad der kom i nærheden af en og med en stor succes. Det føler jeg
> ikke man kan i BC2. Der er det teamplay der er afgørende, måske hvis man

Jeg spillede i et par timer i går, og kom til sidst ind i et rigtig godt
samarbejde med 3 andre gutter. Men jeg kan bare ikke finde noget info
omkring multiplayer delen.

En simpel ting som hvordan man bruger enginier og medic. Jeg er sku godt
klar over hvad de skal, men jeg kan ikke finde en knap der aktivere
skruenøglen og 1. hjælps kassen.

Jeg kunne se på en video på youtube at man kunne bruge (q) tror jeg det var,
for at spotte fjender, så resten af teamet kunne se deres lokation.

En ting er at være newb i et spil, det kan være svært nok (men vi er vel
alle sammen startet fra scratch), men når man så ikke aner hvilke knapper
der skal bruges, så bliver det ikke just nemmere

Bo

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-03-10 14:55

On 09-03-2010 14:17, Bo Hellum wrote:
> [...]
> alle sammen startet fra scratch), men når man så ikke aner hvilke knapper
> der skal bruges, så bliver det ikke just nemmere

Knapper kan jeg ikke hjælpe dig med da jeg omkonfigurerer stort set alt :)

Jeg ved dog at du vælger skruenøglen og medic kits på samme måde som du
vælger våben (jeg scroller jeg med musehjulet).

Mikael

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 11-03-10 02:22

Den 09-03-2010 10:02, Bo Hellum skrev:
> [...]
> recon i de sidste 10 år. Men BC2 er en hel anden sag, så lidt opstartshjælp

ikke for at at fornærme nogen, men der er en gut under beta'en der
lavede en youtrube video "how not to be a noob" Den er faktisk ret god
og fortæller om de fleste aspekter i BC2. Den kan ses her
http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M&feature=player_embedded#
Smed den selv op på clanens hjemmeside, da vi var med i beta'en.

Hygge

AngelFire

Fra : Bo Hellum

Dato : 11-03-10 06:49

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M&feature=player_embedded#
> Smed den selv op på clanens hjemmeside, da vi var med i beta'en.

Yep, så den i går, fed video. Men jeg synes nu stadig der mangler en guide
der forklare de mest basale ting. Som man ikke får sin medic kasse før man
har nået en vis level og sin skruenøgle. Jeg har jo padlet mit setup igennem
20 gange, for jeg fattede ikke en meter (og peter svarede ikke )det
kunne jo ikke passe at de sagde igen og igen at medics primære opgave var at
heale sine kammerater, når jeg nu ikke havde mulighed for det hehe.

Nåh, jeg har unlocked de ting så nu kører det, og der var ovennævnte video
en fed hjælp.

Hygge

Bo

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 12-03-10 03:05

Den 11-03-2010 06:49, Bo Hellum skrev:
> [...]
> heale sine kammerater, når jeg nu ikke havde mulighed for det hehe.
>
> Nåh, jeg har unlocked de ting så nu kører det, og der var ovennævnte video

Det er noget de implemterede siden battlefield 2142 at man kun starter
med det mest nødvendige for at overleve. I BF2142 skal man også optjene
unlocks for at kunne få medic packs mv. tilgengælde er der også flere
badges, ranks, unlocks i både BF2142 samt BC2 end ex BF2. Det er vel et
eller andet sted for at holde på folk samt interessen for spillet.

For nye som hverken har spillet BF2 eller BF2142 kan jeg godt give dig
ret at det er lidt svært at vide hvor man får div. ting fra. Ligeledes
Hold jer fra servere der køre med hardcore de er bestemt ikke nybegynder
venlige. Hvordan kan i så se det hvis det ikke fremgår af server navnet?
På harcore server er der intet minimap eller ammo indication. På
hardcore servere er damage større ex med sniper er det 1 hit instant
kill. Ligeledes er man 100% afhængige af sin teamm8's, da ammo er
lavere, en medic skal heale en, man auto healer ikke som på alm bc2 servers.

Hygge

Dorthe aka AngelFire

Fra : Bo Hellum

Dato : 12-03-10 07:51

> [...]
> Ligeledes er man 100% afhængige af sin teamm8's, da ammo er lavere, en
> medic skal heale en, man auto healer ikke som på alm bc2 servers.

Ja, men så er det jo godt man har forums og NG's til at søge hjælp. Jeg kom
ind i et rigtig godt samarbejde i går aftes med en fed gruppe. Det kørte
bare, vi arbejdede sammen og sparkede r... Så er det sku sjovt at spille.

Nåh, vi må hellere komme igang med dagen.

Hygge

Bo