Oscar
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-03-10 12:30

- The Hurt Locker slog Avatar og alle andre med seks priser inklusive
bedste film, instruktør og manuskript. Første instruktørpris til en
kvinde, og det er da stort.

- Den argentinske "El Secreto de Sus Ojos" vandt, vistnok overraskende,
den internationale kategori. Nogen der har set den? Scope siger, den har
dansk premiere 29. april under titlen "Øjnenes hemmelighed".

- Dansk pris til den engelsksprogede kortfilm "The New Tenant".

- Steve Martin og Alec Baldwin er cool, men showet kunne nok godt have
været skarpere.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Lyrik

Dato : 08-03-10 04:41

On 8 Mar., 12:29, Peter Brandt Nielsen <peterbrandtniel...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> - Dansk pris til den engelsksprogede kortfilm "The New Tenant".
>
> - Steve Martin og Alec Baldwin er cool, men showet kunne nok godt have
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lone Sherfigs film:"An Education!" blev som forventet(af mig) overset.
det skyldes nok at den amerikanske kultur adskiller sig fra den
danske. som ses af kommentaren her fra the times:

"‘AN EDUCATION’ (PG-13, 1:40) Jenny, a London schoolgirl in the early
1960s — played with verve and brass by Carey Mulligan — learns the
ways of the world at the hands of an older gentleman (Peter
Sarsgaard), who turns out to be sleazier and less worldly than he
seems at first. Adapted by Nick Hornby from a memoir by Lynn Bradley
and directed by Lone Scherfig, this film is a bit too charmed by its
own period atmosphere to take account of the uglier implications of
the story it tells. (Scott)20100225"

Kort sagt Lone Scherfig gør forholdet mellem en teenager og en
voksen til en: "uddannelse i livets skole for den unge pige!"-Tegnet
med charme.
Det kan ikke overleve i en amerikansk kultur der må og skal have den
unge pige ind i en offerrolle, hvor man kan ryste på hovedet og sige
"Hvor frygtelig hele historien er." Da billedet ikke er tegnet
"Alvorligt nok ,med den unge pige som offer!", så falder den til
jorden. Derfor kan den godt blive en success i Danmark der er nået ud
over kliche-stadiet.

jens

Fra : Peter Olsen

Dato : 08-03-10 15:47

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> - Dansk pris til den engelsksprogede kortfilm "The New Tenant".
>
> - Steve Martin og Alec Baldwin er cool, men showet kunne nok godt have

At Star Trek har hevet sin første Oscar hjem er da også stort, for de film
har været nomineret en del gange i forskellige kategorier, men aldrig fået
noget med hjem.
Vandt for at have den bedste Makeup.

--
Peter Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-10 17:15

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

> - The Hurt Locker slog Avatar og alle andre med seks priser inklusive
> bedste film, instruktør og manuskript. Første instruktørpris til en
> kvinde, og det er da stort.

Det under jeg gerne konen til ham manden! Og håber ikke, at det
(kun/også) er på grund af datoen i dag, at en kvinde vinder ...

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Borer man helt ind til benet, er det
måske dér hunden ligger begravet

Fra : Lars

Dato : 08-03-10 18:50

In article <4b94dfaf$0$281$14726298@news.sunsite.dk>, peterbrandtnielsen@gmail.com says...
> - The Hurt Locker slog Avatar og alle andre med seks priser inklusive
> bedste film, instruktør og manuskript.

Rystende! Jeg talte med een idag, der har set Hurt Locker, der iflg. ham var så dårlig han end
ikke gad se den færdig.
Hurt Locker, rummer ikke noget nyskabende, inden for en allerede gennemtæsket genre.

User reviews er også ret nådesløse:
http://www.imdb.com/title/tt0887912/#comment
Hermed ikke en film jeg gider at leje.
Når den kommer på tv, kan den få en chanche

Jeg så Jarhead forleden, som var en ok film, inden for denne genre
http://www.imdb.com/title/tt0418763/

--
Best regards

Lars

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-03-10 18:56

Lars skrev:

> Rystende!

Der er ikke noget så godt som en klar dom over en film, man ikke har set.

> User reviews er også ret nådesløse:
> http://www.imdb.com/title/tt0887912/#comment

Du kan jo læse nogle af de positive i stedet:
http://www.imdb.com/title/tt0887912/usercomments?filter=love

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-10 19:15

Lars skrev blandt andet:

> Rystende! Jeg talte med een idag, der har set Hurt Locker, der iflg.
> ham var så dårlig han end ikke gad se den færdig.

Ja, så er der jo nok tale om snyd i prisuddelingen, når nu din bekendt
ikke kan lide filmen. Hvem kan vi klage til?

--
Jørgen Grandt

Risikoen ved at gå i alt for små sko er at
det ikke kun er tæerne der tager skade!

Fra : Mads

Dato : 09-03-10 00:30

On Mon, 8 Mar 2010 18:50:11 +0100, Lars <nomail@none.com> wrote:

> [...]
>http://www.imdb.com/title/tt0887912/#comment
>Hermed ikke en film jeg gider at leje.
>Når den kommer på tv, kan den få en chanche

Jeg fatter heller ikke at Hurt Locker vandt så stort.
Vi var 3 der så den i lørdags og vi var enige om at den var en stor
skuffelse. Der manglede virkeligt en historie. At se soldaterne fjerne
den ene bombe efter den anden er altså ikke nok til at udfylde mere
end 2 timer. Det virkede nærmest mere som en dokumentarfilm.

Til gengæld synes jeg så at Sandra Bullock's Oscar var velfortjent.

mvh Mads

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-03-10 00:02

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

> - Dansk pris til den engelsksprogede kortfilm "The New Tenant".

Fin lille film, som DR2 lige viste.

--
Herluf :·)

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-03-10 00:30

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>- The Hurt Locker slog Avatar og alle andre med seks priser inklusive
>bedste film, instruktør og manuskript. Første instruktørpris til en kvinde,
>og det er da stort.

Ja det var fedt nok... Jeg synes Avatar er en god film, men jeg var meget
bange for, at det ville gå som med Titanic som bare tog alle Oscars den var
nomineret til.. For så god er filmen ikke.
Heldigvis vandt "den rigtige".

> [...]
>
> - Dansk pris til den engelsksprogede kortfilm "The New Tenant".
>
> - Steve Martin og Alec Baldwin er cool, men showet kunne nok godt have

Jeg synes det hele virkede ret stift fra værternes side.. Synes Jack klarede
det super fedt sidste år.

Generelt var produktionen af Oscar i år elendig, sammenlignet med tidligere
år.
Lyden manglede i flere mikrofoner, man kunne høre teknikkere eller folk med
mikrofoner tale når folk var på vej ud af scenen, lyden var ude af sync,
hvis den da ikke helt manglede.. Og en mærkelig ting jeg studsede over, at
slutningen, for pokker det gik stærkt.. Det var som om de var løbet tør for
tid, så de sendte lige een ind med "værsko her er årets sidste pris, du går
bare ind og siger hvad katagorien er og så åbner du konvolutten med det
samme. SKYND DIG". :)
TV2 Film som vi så det på klippede også lidt dårligt tilbage til Oscar
showet, een gang så var Steve og Alec gået i gang med at tale, og så blev
man smidt midt ind i en joke, det holder ikke helt :)

Men alt i alt en dejlig aften og nat

Jeg glæder mig virkelig meget til at se Invictus og The Blind Side.. Skal
også have set Crazy Heart, The Messenger, An Education, The Cove og Burma
VJ..

Mvh Anders

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-03-10 01:12

Anders Houmark skrev:

> Lyden manglede i flere mikrofoner, man kunne høre teknikkere eller folk med
> mikrofoner tale når folk var på vej ud af scenen, lyden var ude af sync,
> hvis den da ikke helt manglede..

Tidligere år har jeg lagt mærke til, at der på det danske signal
manglede lyd på de voice-overs, som for eksempel introducerer
medvirkende efter en reklamepause. Jeg tror, det var bevidst for at
tilpasse sig til international versionering. Men jeg ved ikke, om det
var det, du oplevede. Jeg synes ikke, jeg lagde mærke til nogen
problemer på den netstream, jeg kiggede på.

> [...]
> bare ind og siger hvad katagorien er og så åbner du konvolutten med det

Ja. Måske ville de helst afslutte klokken seks (dansk tid). Den var vist
5.58, da Tom Hanks kom ind.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Zeki

Dato : 09-03-10 18:22

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bange for, at det ville gå som med Titanic som bare tog alle Oscars den
> var nomineret til.. For så god er filmen ikke.

'District 9' vandt da ikke!

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-10 10:37

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> 'District 9' vandt da ikke!

Du har helt ret. Ved ikke lige hvorfor jeg glemte den

Dén, samt Inglourious Basterds burde have været dem som konkurrerede om
bedste film. Begge film overraskede mig utrolig positivt, og står for mig
som de bedste film sidste år..

Mvh Anders

Fra : Peter G

Dato : 11-03-10 13:27

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> - Den argentinske "El Secreto de Sus Ojos" vandt, vistnok overraskende, den
> internationale kategori. Nogen der har set den? Scope siger, den har dansk
> premiere 29. april under titlen "Øjnenes hemmelighed".

Ja. Jeg kunne lide den, som et ret fængende krimidrama. Ricardo Darin er
glimrende som en politimand der er efter en passioneret drabsmand, mens
han selv prøver at afbalancere sine egne problemer.

--
Mvh./Regards, Peter.

Please, do not toppost.