Thansen 4 takts scooter
Fra : Flemming

Dato : 07-03-10 20:35

Nogen der har erfaring med Thansens 4 taktsmotorer, normalt er disse motorer
mere økonomiske end 2 takt
men er deres maskiner noger værd de sælger dem fra 5995 kr

Fra : Michael Hansen

Dato : 08-03-10 19:12

Flemming wrote:
> Nogen der har erfaring med Thansens 4 taktsmotorer, normalt er disse motorer
> mere økonomiske end 2 takt
> men er deres maskiner noger værd de sælger dem fra 5995 kr

Jeg har ingen forstand på motorer, men jeg købte for 1½ år siden en
Giganto Sprint 45-scooter hos T-Hansen. Mange siger godt nok, at det er
noget billigt ragelse, men min har nu kørt upåklageligt.

Eneste problem har været, at benzinmåleren gik i udu - men det kunne vel
være sket på en hvilken som helst scooter.

Mvh
Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 10-03-10 15:39

Flemming wrote:
> Nogen der har erfaring med Thansens 4 taktsmotorer, normalt er
> disse
> motorer mere økonomiske end 2 takt
> men er deres maskiner noger værd de sælger dem fra 5995 kr

Prøv at søg lidt rundt omkring på nettet, der findes mange
scootere magen til de Thansen sælger. Jeg købte sidste år en
Benda Scoot, du kan se den her
http://www.scoot.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=4
Jeg gav 4000 for den usamlet og en ½ time efter kassen var brudt,
så kørte scooteren. Motoren skal du ikke være bange for, de er
gode nok, jeg kender mange der har kørt adskillige tusinde km
uden problemer. Kromen er ikke for god, det der sidder på mit
udstødningsrør er ræverødt, men det kan jeg leve med, ellers
bliver det blot slebet ned og malet.
Jeg har kørt hver dag siden jeg fik scooteren, dog ikke 5 januar
hvor vi var lukket inde pga. sne. Den har nu kørt 1500 km uden en
eneste fejl, den starter uanset jeg skal grave den fri for sne på
mit arbejde, og det er prisværdigt, der er ikke noget værre end
at skidtet aldrig vil starte. Jeg har aldrig brugt kickstarteren,
elstarteren klarer det altid uden problemer.
Jeg gennemgik ledningsnettet da jeg fik den og der var ikke noget
at pege fingre af. Alle multistik var behandlet for at undgå ir i
stikkene.
Dækkene derimod skal man være varsom med når det regner eller er
glat, sjap mm. De skøjter rundt og man kan sagtens lave en bambi
hvis man ikke skifter til bedre dæk som jeg har gjort.
Jeg har ikke noget at udsætte på en kineser, det er ikke mange
penge for at være kørende hver dag.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Flemming

Dato : 12-03-10 20:54

tak for input

4000 det er utroligt, så kan det ikke betale sig at købe brugt

Fra : Henning Lund

Dato : 12-03-10 21:38

Flemming wrote:
> tak for input
>
> 4000 det er utroligt, så kan det ikke betale sig at købe brugt

De er ofte i gul og gratis, DBA mfl til den pris, så bare hold
øje med annoncerne, jeg ved ikke om ham jeg købte af har flere,
det kan jeg finde ud af hvis du skal have fat i en.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 25-03-10 06:41

On 7 Mar., 20:35, "Flemming" <s...@nej.dk> wrote:
> Nogen der har erfaring med Thansens 4 taktsmotorer, normalt er disse motorer
> mere konomiske end 2 takt
> men er deres maskiner noger v rd de s lger dem fra 5995 kr

Jeg har ikke selv haft nogen scooter fra t-hansen men jeg har en 4
takt scooter. Kymco Super 8 og ja de køre for det meste længere på
literen.
På grund af begrænsninger køre de dog ikke så langt på literen som de
ellers kunne.
For eksempel kørte min 36 km/liter som den var fra butikken.
Når jeg fjernede en begrænsning i variatoren så kunne den køre 46 km/
l. Så hvis butikken skriver 50 km/l så det ikke nødvendigvis rigtigt
når den er lovlig.

Desværre er det ulovligt at køre længere på literen men man kan jo
gøre det alligevel.

T-hansen har jo solgt mange af deres scootere så de må da virke men
jeg tror nok de ruster lettere og de ikke er i så god kvalitet osv.
Altså delene for eksempel plastikken det ligner altså lort iforhold
til andre scootere.

Men jeg kan ikke se der skulle være noget ivejen for at købe en
scooter hos t-hansen.