TCP/IP er ikke aktiveret for forbindelsen ~
Fra : P&H

Dato : 06-03-10 18:07

Hej
Jeg har problemer med at komme i kontakt med internettet når jeg bruger
kabel og mit lan-stik.
med den trådløse "usb fidus" er det ok, men jeg vil også gerne have kablet
til virke da den sommetider falder ud.
Jeg har aldrig brugt stikket før nu
Jeg bruger en Linksys router og det fungerer ok når jeg tilslutter den
bærbar.
når jeg forsøger at reparer forbindelsen får jeg denne meddelse
TCP/IP er ikke aktiveret for forbindelsen. Der kan ikke fortsættes, -
hvordan kommer jeg videre herfra
efter hvad jeg kan se i "netværksforbindelser" er netkortet tilsluttet.
MB.Asus p5n-e sli

Fra : jos

Dato : 12-03-10 19:45

P&H wrote:
> [...]
> hvordan kommer jeg videre herfra
> efter hvad jeg kan se i "netværksforbindelser" er netkortet

Det er svært at gætte ud fr givne oplysninger, men 1 ting SKAL være ok inden
du forsøger:
Det trådede netkort i PCen skal være aktivt. og sæt det til automatisk
tildelt adresse
derefter:
Routeren skal [lettest] være sat til NAT og DHCP

finn