4 dage i London
Fra : Mac_11

Dato : 06-03-10 07:45

Hej

Konen og undertegnede skal på en 4 dages tur til London i slutningen af
April. Fly og Musical billetter er bestilt.

Så vi mangler hotellet som helst kal helt være med en OK morgenmad. Skal
ikke nodvendigvis ligge centralt i London, men tæt ved undergrund vil være
at foretrække. Jeg har ikke noget præcist budget, men gerne omkring 100 Pund
pr nat.

Har i nogen gode anbefalinger til et fornuftigt hotel.

Mvh.

SØren

Fra : karsten

Dato : 06-03-10 12:50

On 6 Mar., 07:44, "Mac_11" <sorenrlundingens...@gmail.com> wrote:
> [...]
> pr nat.
>
> Har i nogen gode anbefalinger til et fornuftigt hotel.

http://www.ratestogo.com/

hilsen Karsten

Fra : Armand

Dato : 06-03-10 20:56

Mac_11 skrev:

> [...]
> at foretrække. Jeg har ikke noget præcist budget, men gerne omkring 100 Pund

Jeg synes at Londons 'tube' er uoverskueligt udlagt, så det ville nok
være værd at sigte efter et hotel der ligger ved den linie som passerer
Soho (á musical-området!?)
På den anden side, så er det overraskende dyrt at bruge underground'en:
4 pund pr. mand for at komme to stationer frem med én omstigning
undervejs - Hjemturen kostede 6½pund i en taxa.
Så er man blot to mand er en taxa i grunden det hurtigste og billigste
transportmiddel, hvilket samtidig frigør hotelsøgningen fra U-bane nettet!

Ved vores London-tur fandt vi os et hotel i gåafstand fra Victoria
station, da den billigste bus fra stanstead (á Ryan Air) kørte dertil!

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-03-10 07:16

Armand skrev:

> [...]
>
> Ved vores London-tur fandt vi os et hotel i gåafstand fra Victoria
> station, da den billigste bus fra stanstead (á Ryan Air) kørte dertil!

Det er synd, at du har fået et helt forkert indtryk af den fantastiske
Underground. Man bør sætte sig lidt ind i linierne.
Vi har hidtil brugt en-dagsbilletter, men er nu gået over til Oyster
Card for turister. Det er nemt at bruge, kan købes hjemmefra og der er
et maximum for, hvad du kommer til at bruge på en dag.

Underground er langt den mest effektive måde at komme omkring på, så det
ville da være ærgerligt at bo på hotel langt fra en station. Men der er
heldigvis masser af gode hoteller tæt på Underground.

vh

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 01:51

Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> Card for turister. Det er nemt at bruge, kan købes hjemmefra og der er
> et maximum for, hvad du kommer til at bruge på en dag.

Sikkert nok. Sådan har vi det også med Berlins Ubahn-net efter at have
været vaneturister dér igennem nogle år.
Men kommer man lige ind med 4-flyet og står med en horde bag sig ved
billet-automaten (som man har valgt p.g.a. den større horde ved skranken
med personlig betjening) er der ikke meget mulighed, endsige tid til at
sætte sig ind i sagerne.

Og lige netop vores tur, hvor vi blot skulle én station frem og dér
skifte for blot endnu en station og dér blev sendt på en længere fodtur
i det underjordiske, gjorde det ulige enklere at tage en taxa hjem til
hotel-døren og alligevel kun betale lidt mere end 3/4 af Tube-billetterne.

Jeg bemærkede ved busstoppestederne at man dér kun kan købe en 'ligeud'
á 2£, hvilket også løber op for den ukyndige. Bortset fra at busnettet
vist kun kan genneskues af fastboende daglige brugere :-|

Bortset fra det, så var Tube'n en oplevelse alene qua hvor dybt i
undergrunden den ligger!

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 09-03-10 08:29

Armand skrev:
> [...]
> vist kun kan genneskues af fastboende daglige brugere :-|
>
> Bortset fra det, så var Tube'n en oplevelse alene qua hvor dybt i

Med Oysterkortet er man hjemme i London når man lander. Du glider bare
igennem sammen med alle de indfødte, og der er en maximum pris per dag,
du rejser.
1-dags Travelcard er også fint, men det her er bedre.

Underground er et stort og spændende system med masser af historie, og
du kan købe mange bøger om Underground, bl.a. om historie, om nedlagte
stationer, om historien bag navnene osv.

Prøv f.eks. www.blackwell.co.uk og søg på "london underground"

Nogle af linierne er ganske rigtigt dybt ned i jorden, mens andre er i
gravede tunneler, og nogle er i bredere profil end andre.

Men det hele er vanvittigt effektivt og meget londonsk.
Underground er som Londons blodårer.

Men der er også en masse følelser i det. F.eks. er jeg vild med
Underground, men efter en rejse med tog under kanalen til Paris fandt
jeg hurtigt ud af, at stemningen i Metro er meget anderledes og knapt så
meget tiltaler mig.

Turen med tog fra London til Paris kan anbefales alene af den grund, at
man derved oplever, hvor enormt forskellige de to byer er. Men det var
så et lille sidespring hen over kanalen.

Man kan også bare afsætte ½ dag til London Transportmuseum ved Covent
Garden. En betagende oplevelse.

Bjarne

- som snart skal "hjem" til London igen

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 13:38

Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
> du rejser.
> 1-dags Travelcard er også fint, men det her er bedre.

Ganske givet!
Og lad dét hermed være anbefalet London-besøgende at informere sig
og/eller anskaffe sig hjemmefra eller så snarligt man kan komme til det.

Aprospos: Er det brugbart på stansted-strækningen?

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-03-10 14:30

Armand wrote:

> [...]
> det.
> Aprospos: Er det brugbart på stansted-strækningen?

Niks, men man kan nøjes med at købe en billet til/fra Tottenham Hale og så
skifte til tube derfra. Kan også bedst betale sig rent tidsmæssigt hvis man
skal til nogle områder af London.

Har som regel købt billetten til Expressen på nettet inden vi tager afsted,
alternativt via RyanAirs hjemmeside. Det har været den billigste måde hver
gang, også sammenlignet med de billetter der gerne vil sælge en i flyet. Og
så er det bare at stikke VISA-kortet i maskinen, så kommer de ud af sig
selv. Ingen PIN-kode og andet nymodens pjat

Keller

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 14:36

Carsten Keller skrev:

> Niks, men man kan nøjes med at købe en billet til/fra Tottenham Hale og så
> skifte til tube derfra. Kan også bedst betale sig rent tidsmæssigt hvis man
> skal til nogle områder af London.

Hæ!
Endnu et kender-tip

> [...]
> så er det bare at stikke VISA-kortet i maskinen, så kommer de ud af sig
> selv. Ingen PIN-kode og andet nymodens pjat

Dét må være den eneste anke jeg har over Ryan fra vores tur: Vi kunne
simpelthen ikke nå at købe transfer-billetter før vi var nede igen!

Hvilken maskine/automat er det du beskriver?

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-03-10 15:00

Armand wrote:
> Dét må være den eneste anke jeg har over Ryan fra vores tur: Vi kunne
> simpelthen ikke nå at købe transfer-billetter før vi var nede igen!
>
> Hvilken maskine/automat er det du beskriver?

Hvis du har købt togbilletten på nettet med et Visa/MasterCard/etc. har man
selvfølgelig fået de sædvanlige bookingnumre og lignende. Men hvis man bare
stikker kortet i billetautomaterne der er nede på stationen/perronen og
sikkert også oppe i ankomsthallen spytter den bare billetterne ud. Dejlig
nemt og hurtigt hvis man kan se at toget er 2 minutter fra at køre

Mener automaterne står til venstre når man kommer ned af trappen til det
niveau togene afgår fra lidt længere fremme. Det er de samme automater man
også kan købe billetterne i hvis ikke de er reserveret/betalt i forvejen.

Keller

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 17:45

Carsten Keller skrev:

> [...]
> stikker kortet i billetautomaterne der er nede på stationen/perronen og
> sikkert også oppe i ankomsthallen spytter den bare billetterne ud. Dejlig

Jup - Skidesmart.
Da vi havde lejet bil on-line til en USA-ferie viste det sig akkurat
ligeså praktisk: Stik kortet i automaten for at betale og
kortoplysningerne bliver genkendt og omsat til en billet før man når at
beslutte hvor man så skal trykke - Længe leve teknologien!

> [...]
> også kan købe billetterne i hvis ikke de er reserveret/betalt i forvejen.

De der touch-screen ting, ikke?

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-10 08:54

Armand wrote:

> De der touch-screen ting, ikke?

Præcis, mener de er gule. Jeg kan ikke lige finde et billede af perronen
hvor man kan se dem, men de er der. Der skulle også være nogen på de 2 andre
stationer hvis man har brug for det men maskinen i lufthavnen spytter alle
de billetter ud man har bestilt med det samme.

Keller

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 09-03-10 16:39

Armand skrev:

> Ganske givet!
> Og lad dét hermed være anbefalet London-besøgende at informere sig
> og/eller anskaffe sig hjemmefra eller så snarligt man kan komme til det.

Og her er link.

Mit kom i løbet af få dage med posten

http://visitorshop.tfl.gov.uk/

vh
BJarne

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 17:48

Bjarne S Nielsen skrev:

> Og her er link.
>
> Mit kom i løbet af få dage med posten
>
> http://visitorshop.tfl.gov.uk/

Jeg hár fulgt op på'ed og surfet lidt rundt omkring emnet. Jeg synes dog
at Østers'et pre-paid princip kan hænde at blive lidt dyrt hvis man er
one-timer og derved risikerer at rejse hjem med et par hundrede kr på
kontoen :-/

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 09-03-10 18:37

Armand skrev:

> [...]
> at Østers'et pre-paid princip kan hænde at blive lidt dyrt hvis man er
> one-timer og derved risikerer at rejse hjem med et par hundrede kr på

Se, det er en situation, jeg slet ikke kunne forestille mig. Mener du
virkelig - kun komme til London een gang?

Men man kan da tanke kortet op, så det passer nogenlunde. Det er jo nemt
at tjekke forbruget.

vh
Bjarne

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 20:28

Bjarne S Nielsen skrev:

> Se, det er en situation, jeg slet ikke kunne forestille mig. Mener du
> virkelig - kun komme til London een gang?

Det ved man jo ikke med sikkerhed og nogle hundre kr. i 'billetter' med
i lommen på hjemturen skal jo lægges til det umiddelbare budget.
dé penge kunne have været brugt bedre som merudgift til dør-til-dør(!)
taxaer!

> Men man kan da tanke kortet op, så det passer nogenlunde. Det er jo nemt
> at tjekke forbruget.

Sikkert. Men dét kræver vel også lige et par besøg for at tilvænne sig
sit transportbehov :-/

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-10 08:56

Armand wrote:
> [...]
> taxaer!

> Sikkert. Men dét kræver vel også lige et par besøg for at tilvænne sig

Så vidt jeg husker køber man det tanket op med minimum 5 pund, det skal man
nok nå at få rejst op. Og så kan man tanke det op løbende, i princippet
inden hver tur. Også en god måde at slippe af med en masse uoverskuelige
mønter på

Keller

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 10-03-10 09:10

Carsten Keller skrev:

> [...]
> nok nå at få rejst op. Og så kan man tanke det op løbende, i princippet
> inden hver tur. Også en god måde at slippe af med en masse uoverskuelige

Netop.

Og der er smarte skærme på stationerne, hvor man kan se hvor meget man
har tilbage samt sit forbrug, hvor man har rejst osv.

vh
Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-10 13:32

Bjarne S Nielsen wrote:
> Og der er smarte skærme på stationerne, hvor man kan se hvor meget man
> har tilbage samt sit forbrug, hvor man har rejst osv.

Og hvis man registrerer sit kort kan man se disse oplysninger via nettet.
Måske knap så interessant mens man er der, men man kan i hvert fald indsætte
penge på kortet inden man ankommer næste gang.

Keller

Fra : Annette Christensen

Dato : 06-03-10 23:38

> Har i nogen gode anbefalinger til et fornuftigt hotel.

Jeg boede i november 2008 på Queen's Park Hotel www.queensparkhotel.com/ og
gav £183 for tre overnatninger. Hotellet ligger ved Hyde Park og er
belejligt tæt på både Bayswater og Queensway stationerne = nem adgang til
Central, District og Circle line.

En aften gik jeg tilbage til hotellet efter at have været i BFI IMAX
biografen ved Waterloo station - det tog naturligvis sin tid, men kan
sagtens lade sig gøre.

Det er et hotel, jeg forventer at vende tilbage til, næste gang jeg skal til
London.

Venlig hilsen
Annette

Fra : Bo

Dato : 07-03-10 05:54

Hej Søren,
Min kone og jeg var i efteråret 2009 4 dage i London. Boede på
http://www.waverleyhousehotel.com/
Ligger dejligt centralt og er et dejligt hotel med fin morgen buffet hvad
dertil hører. 10-15 minutters gang til teaterområedet
Servicen vi fik var god ! Vi har nu været i London 4 gange og hver gang
fundet nyt hotel. Det her kommer vi tilbage til næste gang.
Bo

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-03-10 07:12

Mac_11 skrev:
> [...]
> pr nat.
>
> Har i nogen gode anbefalinger til et fornuftigt hotel.

Berjaya Eden Park Hotel
Små værelser, men hyggeligt.
Tæt på Underground-stationer.

God fornøjelse

Bjarne

Fra : Sommerhuse i Danmark

Dato : 08-03-10 01:42

> [...]
> pr nat.
>
> Har i nogen gode anbefalinger til et fornuftigt hotel.

Hej Søren

Jeg kan varmt anbefale Charing Cross Hotel, som ligger meget tæt på
underrundsstationen Charing Cross. Boede der selv i 2008, og det
ligger dejligt centralt, så man også sagtens kan gå til shopping,
musical m.v. Prisen dengang var 3400 kr. for 3 nætter i et
deluxeværelse, booket via hotels.com. Jeg ved, at de kører nogle gode
tilbud af og til.

God tur, er helt misundelig for London er en fantastisk by :)

Fra : Mac_11

Dato : 10-03-10 09:30

"Sommerhuse i Danmark" <public@sommerhusdanmark.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Mange tak for jeres fine forslag.