Syg hankat?
Fra : 154115

Dato : 05-03-10 11:06

Hej alle

Jeg har netop konstateret at min elskede hankat (som er kastereret)
har en hævet hals. Det ligner at han har en pose under hagen. Jeg er
vildt nervøs for hvad det kan være og er derfor i tvivl om jeg skal
kontakte dyrlægevagten eller om det kan vente til på mandag. Han ser
ikke ud til at have det så godt men han har ikke problemer med
vejrtrækning og han drikker og han spiser også lidt. Han har kastet op
et par gange. Han er indekat. Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvad
der er han fejler og om I mener jeg skal søge dyrlægehjælp omgående
eller om det kan vente?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Nana

Dato : 05-03-10 19:13

"154115" <johnnydrud@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----

Jeg havde ringet til dyrlægevagten og hørt dem ad. Dyr er ofte langt sygere
end de giver udtryk for. Måske er han blevet stukket af et insekt, har et
fremmedlegeme siddende i halsen eller noget andet fælt. Hvis han ikke har
det godt, så er det dobbelt bekymrende.

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-03-10 20:05

"154115" <johnnydrud@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Johnny.

Som Nana skriver i sit indlæg, er en kat ofte mere syg end den giver udtryk
for. Katte er som regel ikke pivede.

Hvis det var min kat ville jeg omgående søge dyrlæge, især hvis den virker
dårlig, halsen er hævet og den kaster op. Da jeg jo ikke er dyrlæge, er det
meget svært at gætte årsagen, og jeg mener absolut at den skal til dyrlæge
med det samme. Der er lang tid til på mandag, og inden den tid er det måske
blevet værre. Du kan da evt. prøve at ringe til dyrlægevagten først, men jeg
tror at du også der vil blive rådet til at komme afsted med katten hurtigst
muligt.

Rigtig god bedring med den lille mis - jeg krydser fingre for den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : BogK

Dato : 07-03-10 15:45

Jeg syntes du skal - med det samme - ringe til dyrehospitalet i Valby.
De er gode til at komme med råd og venter du til mandag kan katten være død.

Katte er længe om at vise hvor dårligt de har det.

God bedring, men skynd dig

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-03-10 13:47

[...]

Jeg er spændt på at høre, om du har været til dyrlægen. Håber at din kat har
det godt, og at det ikke var noget alvorligt.

Fra : Nana

Dato : 08-03-10 17:02

> [...]
> har
> det godt, og at det ikke var noget alvorligt.

Også mig. Håber virkelig at trådstarteren vender tilbage på det, for jeg
syntes godt nok ikke at det lød betryggende.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-03-10 17:54

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> --
>
> Også mig. Håber virkelig at trådstarteren vender tilbage på det, for jeg
> syntes godt nok ikke at det lød betryggende.

Ja, jeg håber da også at han er så betænksom at vende tilbage forhåbentlig
med godt nyt. Man kan jo ikke lade være med at føle med sådan en lille kat
hvis den er syg.