adblock-hostfil til bind9
Fra : Leif Neland

Dato : 04-03-10 22:27

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt er en fil med en masse steder,
jeg ønsker blokeret for.

F.ex.
127.0.0.1 fr.a2dfp.net
127.0.0.1 m.fr.a2dfp.net
127.0.0.1 ad.a8.net
127.0.0.1 asy.a8ww.net
127.0.0.1 adv.abv.bg

Jeg vil gerne have den fil til at gælde for hele husets pc'er der bruger
min nameserver.

Hvordan får jeg den konverteret til noget, bind9 forstår?

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-10 23:15

On Thu, 04 Mar 2010 22:27:07 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> Hvordan får jeg den konverteret til noget, bind9 forstår?

Se på h2n

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-03-10 16:22

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have den fil til at gælde for hele husets pc'er der bruger
> min nameserver.
> Hvordan får jeg den konverteret til noget, bind9 forstår?

Alternativt, kig på dnsmasq

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Bother," said Pooh, as he lost at Dabo again.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 17:33

Leif Neland wrote:
> [...]
> min nameserver.
>
> Hvordan får jeg den konverteret til noget, bind9 forstår?

Du kunne også sætte en proxy-server op f.x. squid. Squid blokerer fint
for bestemte adresser.

/Martin