"Jeg har elsket dig så længe"
Fra : Lyrik

Dato : 03-03-10 07:27

...er en fransk filmtitel.

Hvor er det befriende at se mennesker fra en anden kultur end den
amerikanske.
En der optræder klicheagtigt og tænker klicheagtigt. En u-dansk og u-
europæisk kultur.

I den franske film "Jeg har elsket dig så længe", optræder rigtige
mennesker, med rigtige følelser og ægte menneskelig optræden, som kan
sige en EU-borger noget.
Noget menneskeligt sigende, som man kan forholde sig til og glæde sig
over, skruet godt og trygt ned i sofaen.

Og så er filmen rent kunstnerisk i topklasse. Den fortæller mig noget
om mig selv og mine egne holdninger. Den afslører en som tilskuer og
menneske i løbet af filmen. Man får vist et spejlbillede af sig selv!

Det er blandt andet det der gør den god. Det er en nyskabelse i fransk
film.IMHO.
Se et klip her:
http://luen.dk/JHEDSL.mov

Jens

ht

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-03-10 16:21

"Lyrik" skrev blandt andet:

> Det er blandt andet det der gør den god. Det er en nyskabelse i fransk
> film.IMHO.

Fordi man atter laver stumfilm i vore dage?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-10 10:10

On 3 Mar., 16:20, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Fordi man atter laver stumfilm i vore dage?
,,,,,,,,,,,
Hvis den er stum er det din "underlødige" PC der mangler et codec!
Nærmere betegnet et 6 kanals AAC LC audio codec (FourCC): 40
De fleste AAC codecs er 2 kanaler, men AAC giver mulighed for 5.1
kanal ligesom Dolby AC3! Det giver mulighed for 6 lydkanaler på meget
lille plads.
Sammen med det hårdt komprimerede video codec H.264 får man nærmere
betegnet: 1 minut og 33 sekunders 1920 x 1080 HD-video der kun fylder
29 megabyte!!!
Det er hårrejsende lidt den fylder og skulle få din kæbe til at falde
mod jorden i forbløffelse!
Istedet flashede du din ignorance!

Jens

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-03-10 18:29

"Lyrik" skrev blandt meget andet:

> Istedet flashede du din ignorance!

Wauw! Sikken et billedsprog. Jeg bliver både flov og forpustet.

--
Jørgen Grandt

Hellere bide førerulvene i haserne
- end tingene i sig og tænderne sammen!

Fra : Kim2000

Dato : 03-03-10 19:16

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> Wauw! Sikken et billedsprog. Jeg bliver både flov og forpustet.

Han forsøger vel at være ligeså slem i sproget som Thomas Treo er for
musikken....

Fra : Lars

Dato : 04-03-10 15:51

In article <b7471f4f-1095-4900-928d-afd1c2f8860b@q15g2000yqj.googlegroups.com>,
jenserikbech@gmail.com says...
> ..er en fransk filmtitel.
> Hvor er det befriende at se mennesker fra en anden kultur end den
> amerikanske.

Normalt syntes jeg at mange amerikanske film er rigtig gode.

Der er dog eet punkt, der får mine nakkehår til at stritte, når jeg ser amerikanske film.
Jeg taler om deres forb..... fokus på Gud, der igen og igen fylder en del i deres film.

Jeg så f.eks igår Deja Vu:
http://www.imdb.com/title/tt0453467/
, en ellers rigtig god film med en god historie.
Da de så skulle forklare lidt om en nye tidslinie, kom gud og skæbner sgu ind i billedet, som
et alternativ til deres ret misforståede repræsentation af naturvidenskab.

Sådan noget sælger formentlig til det overtroiske amerikanske publikum, men jeg kan sgu sidde
og blive små-arrig over at se denne stupiditet.

Bortset fra dette punkt, er filmen nu rigtig god

--
Best regards

Lars

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-03-10 16:14

Lars skrev blandt meget andet:

> sgu ind i billedet,
>
> men jeg kan sgu sidde

Sgu mig her og sgu mig der. Husk, at dette bandeord er en sammentrækning
af 'så gud hjælpe mig', så ordet er måske ikke særlig velvalgt når man
har så meget imod Ham eller Hende deroppe, som du har ...

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Borer man helt ind til benet, er det
måske dér hunden ligger begravet

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-10 13:31

On 4 Mar., 15:51, Lars <nom...@none.com> wrote:
> [...]
> og blive små-arrig over at se denne stupiditet.
>
> Bortset fra dette punkt, er filmen nu rigtig god
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er så uendelig svært for verdens ateistiske herrer at forstå at I
regerer rent despotisk over et flertal af troende mennesker. De
troende mennesker finder sig i det lige nu, men i demokratiets lys er
det jo dem der skal regere over dig og dine!

Heldigvis er det sådan at dit mindretal af ateister udgør 11 procent i
dag og i 2050 er der kun 7 procent ateister tilbage!

R.I.P.

Jo og filmen var da rigtig god.

Jens

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-10 00:07

Lyrik wrote:

> [...]
>
> Heldigvis er det sådan at dit mindretal af ateister udgør 11 procent i
> dag og i 2050 er der kun 7 procent ateister tilbage!

"Heldigvis"? Tja, verden vil bedrages, og så længe man kan bilde folk ind,
at der luer et øje i det høje, er de lettere at manipulere.

"Ham Gud, han er eddermame svær at få smidt ud" - men lad os se at komme i
gang!

Og hold da kæft, hvor er det off topic - men når jeg ser såan noget
helligfis, må jeg altså reagere!

Per V

--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-03-10 00:23

Per Vadmand skrev bl.a.:

> Og hold da kæft, hvor er det off topic - men når jeg ser såan noget
> helligfis, må jeg altså reagere!

Gu må du så!

Fra : Lars

Dato : 05-03-10 21:28

In article <56e2554b-c3c4-437c-aec5-239ed715da71@a18g2000yqc.googlegroups.com>,
jenserikbech@gmail.com says...
> Det er så uendelig svært for verdens ateistiske herrer at forstå at I
> regerer rent despotisk over et flertal af troende mennesker.

Overtro tilhører middelalderen!

> De
> troende mennesker finder sig i det lige nu, men i demokratiets lys er
> det jo dem der skal regere over dig og dine!

Hvordan det?
Vi lever i et sekulært land, som resten af den industrialiserede verden.

Det er kun i tilbagestående lande, som f.eks i mellemøsten hvor man har religiøse ledere!

> Heldigvis er det sådan at dit mindretal af ateister udgør 11 procent i
> dag og i 2050 er der kun 7 procent ateister tilbage!

Idiotisk påstulat!
Newsflash! Vi lever i en oplyst verden (dvs. den industrialiserede/ vestlige verden).
I denne del af verden kan formørket overtro, kun gå een vej, dvs. tilbage.

Jeg havde fornylig en diskussion med en religiøs fanatikker, der mente at rumforskning var
irrelevant, at jorden og universet var lige gamle, at Big Bang ikke havde noget på sig, på
trods af overvældende support for Big Bang teorien, at abiogenese og evolution intet havde på
sig trods banebrydende forskning i den senere tid.
I et oplyst videnssamfund er der ikke plads til den slags idioti/ formørkede overtro, hvor en
lille fundamentalistisk skare indædt prøver at bortforklare etableret naturvidenskab!

Universitets-studerende inden for felterne biologi, kosmologi undgår jo ikke at arbejde mere og
mere intensivt med ovenstående emner i fremtiden.

I 2050 vil "oplysningen" i den industrialiserede/ vestlige verden, selvf. være langt mere
udbredt end idag, hvormed rationelle tænkere (ateister), vil have et langt bedre fundament end
idag!

ps: emnet er offtopic i dette forum

FUT: dk.livssyn

--