Fremmed kat
Fra : René

Dato : 03-03-10 08:38

Hej,
Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at bruge
vores kats kattelem og tømme madskålen.
Har prøvet vand uden virkning.
Den fremmede kat er ikke øretatoveret.

René

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 03-03-10 09:04

René skrev:
> Hej,
> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at
> [...]
Hvis du har råd til lidt ekstra foder, så er det nemmeste at lade den
komme. Elektronisk adgangskontrol er sikkert dyrere.

Du kan også prøve at finde ud af, hvor den hører til, og bede dens evt.
mennesker om at tage sig bedre af den.

Er den ven med de katte, du bor hos?

Bjarne

Fra : René

Dato : 03-03-10 09:35

--> René skrev:

> [...]
> komme. Elektronisk adgangskontrol er sikkert dyrere.
>
> Du kan også prøve at finde ud af, hvor den hører til, og bede dens evt.

Nej den er absolut ikke ven med den, den er bange for den, min er en
kastereret han kat på 3 år.
Jeg har set de elektroniske kattelemme, og har prøvet at få min til at have
halsbånd på,
den bliver helt vild, men den skal måske bare vænne sig til det.
Jeg har ingen ide om hvor den bor.

René

Fra : jama

Dato : 03-03-10 12:29

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme. Elektronisk adgangskontrol er sikkert dyrere.
>
> Du kan også prøve at finde ud af, hvor den hører til, og bede dens evt.

Gør som os u. lem brug døren.
jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 03-03-10 09:44

René skrev:
> Hej,
> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at
> [...]
Hej Rene,

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis der er mulighed for at taget et
billede af katten, så gør det og hæng det op hos de(n) lokale
købmand/mænd i håbet om at ejer henvender sig, så i måske kan finde en
løsning sammen.

Alternativt, kunne du indfange den, for at undersøge om den evt. er
"chippet".

Ellers er der ikke meget andet for, end at blive ved med at "sprøjte
vand på den".

Venligst
Mcwm

Fra : René

Dato : 03-03-10 10:00

> [...]
> "chippet".
>
> Ellers er der ikke meget andet for, end at blive ved med at "sprøjte vand

Hej Mcwm

Ja den med billedet skulle nok kunne lade sig gøre, det må prøves.

Har lige set efter elektroniske kattelemme, og de er ikke så dyre som
jeg troede,så jeg må jeg se om han kan vænne sig til halsbåndet.

Og ellers masser af vand )

René

Fra : Mcwm

Dato : 03-03-10 10:15

René skrev:
> [...]
>
> Har lige set efter elektroniske kattelemme, og de er ikke så dyre som
> jeg troede,så jeg må jeg se om han kan vænne sig til halsbåndet.

Held og lykke emd det Rene...

Kigger du stadig efter kattelemme, er jeg blevet fortalt at der, hvis
der skal spare lidt, er en del billigere i Tyskland, jeg har dog ikke
tjekket priserne.

Alt i alt, er vand nok den billigste løsning.... endnu

Venligst
Mcwm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-03-10 13:12

René <rene@fjerndette3390.dk> wrote:

> Hej,
> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at bruge
> vores kats kattelem og tømme madskålen.
> Har prøvet vand uden virkning.

Vi har samme problem. Løsningen blev en lille "slå" (tror jeg det
hedder, en pind med et håndtag der glider ned i et øje) købt i Silvan på
indersiden af vores kattelem så den kan låses. Det kræver lidt mer'
opmærksomhed overfor katten.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-10 20:48

"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at
> [...]

Havde samme problem- fremlyste den og da det ikke gav bonus røg han i
forgårs til dyrlæge og fik klippet klokkerne + en øretatovering, så nu er
han jo så vores ansvar.

Han stank af hankat og det kunne jeg bare ikke have. Vores andre katte har
accepteret ham, omend vore ene anden hankat, har været lidt styg ind
imellem.

Men ellers er internat/ kattehjem jo også en mulighed.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 05-03-10 21:59

"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at
> [...]

Den vil garanteret ikke være glad for at få deodorant sprøjtet i dens
retning... Så snart jeg sprøjter noget under armene, og mulle er i nærheden,
så er han ude af lejligheden... SWOOOOP! ud af hans lille dør, hurtigere end
et lyn!

Måske det er en mulighed, når nu den er uvenner med din egen kat...

Personligt ville jeg ringe til kattens værn og få dem til at komme og hente
den, tjekke den ud og se om den har nogen ejer, etc. De kan også få den
afsat, mener jeg.

Fra : MotoCoder

Dato : 14-03-10 16:20

On 3 Mar., 10:15, Mcwm <newsFJ...@glostrup.it> wrote:
> [...]
> tjekket priserne.
>
> Alt i alt, er vand nok den billigste løsning.... endnu

Der findes elektroniske kattelemme der ikke kræver at katten har et
specielt halsbånd på, men som reagerer på kattens "indbyggede" chip
(jeg går ud fra at din kat er chippet). De er meget dyrere, men det er
både en fordel for katten der ikke skal have et halsbånd på (som den
kan miste), og man risikerer ikke at få besøg af andre katte med samme
model kattelem.

Jeg har ikke selv nogen erfaring med den slags kattelemme, men jeg
synes det lyder vildt smart :)

mvh
Peter

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 18-03-10 20:28

Den 03-03-2010 08:38, René skrev:

> Er der nogen gode råd til at få en fremmed kat til at lade være med at
> bruge vores kats kattelem og tømme madskålen.

Vi fik pludselig samme problem. To-tre hankatte, der pissede i hele
vores kælder, tævede vores lille (i forvejen forskræmte) hunkat og åd
en-to skåle tørfoder af dyreste kvalitet om dagen (de var meget dygtige
til kun at komme ind, når vi var væk).

Vi er endt med at sætte kattelemmen, så den kun kan åbne udad, så nu kan
vores kat stikke af, når hun har lyst, men skal lukkes fysisk ind.

Det er lidt ærgerligt, at vi nu ikke kan tage på en to-tre dages minitur
uden at skulle have kattesitter, men det må man jo leve med.

Vi overvejer at købe en lem, der kan læse hendes chip, som andre også
har foreslået. De koster ikke det store i tyske netbutikker, men igen
irriterende at skulle have udgifter p.g.a. andres dyr... men jeg aner jo
ikke, om vores katte har gjort det samme (selvom jeg tvivler).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Allan G

Dato : 18-03-10 20:34

"Kevin Borbye Edelvang" <0@0.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> irriterende at skulle have udgifter p.g.a. andres dyr... men jeg aner jo
> ikke, om vores katte har gjort det samme (selvom jeg tvivler).

Hold da op hvor jeg bliver uppulær nu,
Men når jeres kat kan gå ud kan de andres katte gå ind.
Sådan.

Mvh Allan

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 18-03-10 22:10

Den 18-03-2010 20:33, Allan G skrev:

> Men når jeres kat kan gå ud kan de andres katte gå ind.

Det er ikke sket endnu :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Allan G

Dato : 19-03-10 21:16

> Det er ikke sket endnu :)
>
> Mvh
> Kevin Borbye Edelvang

D'oh!

Og tak til Kate for et vink med en vognstang

Nå kan jeg rede den ved at fortælle om dengang mine katte havde fri pasage
til udelivet. ?
Der kom jeg hjem og fandt en fremmed kat sovnde i en papkasse i et værelse
der ligger længst væk fra kattelemmen.
Mine egne katte opførte sig helt normalt da jeg kom hjem.

Det var en lille rød hankat der var flyttet ind.

Han hedder Baldur, det ved jeg fordi jeg satte et gammelt halsbånd på ham,
med et brev, hvor der stod, HVOR BOR JEG FOR JEG SPISER OG SOVER adresse.
og tlf nr.
Der gik kun få timer efter jeg vippede ham ud så blev der ringet.
Baldur bor 4 huse væk

Jeg så ham her idag. Så det er lidt synd at mine katte er hegnet ind.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 19-03-10 19:27

"Allan G" <allan_roskilde@fhotmail.FJERNcom> wrote in

> Men når jeres kat kan gå ud kan de andres katte gå ind.
> Sådan.

Min kattelem er altså ikke stor nok til at en kan gå ud samtidig med at
den anden kan gå ind. Og skal den ene benytte lemmen inden den lukker,
så skal han godt nok være hurtig og meget tæt på. Selv mine 2 som jo
kender hinanden gør ikke sådan.
Nu har jeg ikke samme problem som Kevin da mine jo kun kan komme ud/ind
i haven og andre katte har ikke adgang, men jeg tror ikke katte vil
komme så tæt på hinanden uden at de slås.

--
Kate

gerne ældre og så tror jeg ikke de har tanke for kattelemmen