Problem med TImage
Fra : Kurt G

Dato : 03-03-10 23:26

D5Prof.
Jeg har et problem eller måske flere med TImage komponenten.
Jeg laver en farveskala, som jeg ved hjælp af TUpDown kan ændre højde og
bredde på.
For bredden har jeg f.eks. sat Min til 0, Max til 400 og Position til 100.
Ved start er bredden så 100px, men når jeg vil ændre bredden, kan jeg godt
ændre fra 0 til 100, men over 100 følger bredden ikke med. Dog kan jeg på
billedet se, at billedet må være bredere, blot er de sidste 300px skjult.

Sætter jeg nu Position til 400, virker alt som det skal! Det kan jeg
selvfølgelig gøre, men det er ikke meningen, at billedet skal være mere end
100px i begyndelsen!

Når jeg vil gemme med SavePictureDialog, kommer den med fejlmeldingen
"Cannot Create file", ligegyldig hvad jeg gør.

Henter jeg et færdigt billede ind, kan jeg godt gemme det igen, men nu kan
jeg ikke mere ændre billedets proportioner. Ligeledes kan jeg ikke længere
lave min farveskala!

Ved brug af F7 kan jeg ikke komme ind i proceduren for "SavePictureDialog"!

Alt taget i betragtning ret mystisk.

Er der nogen, der har en ide til, hvor jeg skal søge fejlen?

Skal jeg vise koden, selv om den er lige ud af landevejen?

Mvh Kurt