/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Underligt problem med Telenor/Cybercity
Fra : Mads


Dato : 02-03-10 21:26

Hej

Jeg har de sidste 3 uger haft et irriterende problem med mit Internet
og nu vil jeg høre om der er nogen der har oplevet noget lignende.
( og som måske ved hvad der er galt )

Min Internet forbindelse dør og kommer igen med få minutters
mellemrum, men det underlige er at det kun gælder forbindelse
via browsere og mail. ( Internet Explorer, Firefox og Thunderbird )
Er jeg igang med en online spil eller ved at downloade noget fra
en news server er der som regel ikke noget ivejen og disse ting
kan fungere upåklageligt i timevis.

Surfer jeg derimod lidt rundt, læser nyheder osv, så virker det
kun i nogen minutter, hvorpå browseren melder at den ikke
kan finde serveren www.xxxxxx eller mail programmet melder at
der ikke er forbindelse til serveren.
Efter 2 - 5 minutter virker alt igen fint, men kun i nogen minutter
og sådan gentager det sig hele tiden.

Problemet er ikke lokaliseret til en bestemt maskine, så jeg tror ikke
det er et hardware problem hos mig og problemet er der også uanset
om jeg bruger kabel eller trådløs forbindelse til min router.
Routeren viser heller ikke nogen problemer når forbindelsen er død.

Jeg har skrevet til Telenor's kundeservice, men de kan ikke se
nogen problemer.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

mvh Mads

 
 
Ole Rasmussen (02-03-2010)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 02-03-10 22:18



Hej

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

Klip:
>Jeg har de sidste 3 uger haft et irriterende problem med mit Internet
>og nu vil jeg høre om der er nogen der har oplevet noget lignende.
>( og som måske ved hvad der er galt )
/klap

Jo, jeg har nøjagtigt samme problem, blot med den lille forskel at
problemet hér ikke er så ofte, det kommer måske et par gange i døgnet,
og som du nævner, med en varighed på en 3-5 minutter. - Resten af tiden
fungerer det normalt.

Jeg oplever, som dig, at problemet kun er visse ting der ikke fungerer,
det kunne måske være et DNS problem, har observeret at når problemet er
der, og man ikke kan tilgå diverse hjemmesider, så kan man faktisk altid
tilgå www.telenor.dk !?...

Men, jeg har desværre ikke nogen løsning på det, og jeg har endnu ikke
fejlmeldt det til Telenor, gennem årene har der fra tid til anden været
lign. problemer, men efter en tid er de gået i sig selv igen, så det
håber jeg også denne gør :)

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Mads (05-03-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 05-03-10 00:13

On Tue, 02 Mar 2010 22:18:20 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Jeg oplever, som dig, at problemet kun er visse ting der ikke fungerer,
>det kunne måske være et DNS problem, har observeret at når problemet er
>der, og man ikke kan tilgå diverse hjemmesider, så kan man faktisk altid
>tilgå www.telenor.dk !?...

Jeg har så heller ikke kunne tilgå Telenor.dk når problemet har været
der, men nu har jeg haft fat i Telenor igen. De kan stadig ikke se
noget problem fra "deres ende af ledningen", men da min router har
en del år på bagen vil de sende mig en ny uden beregning.
Så må vi se om det hjælper.
( Jeg melder tilbage når jeg har skiftet routeren ud. )

mvh Mads

Mads (10-03-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-03-10 16:55

On Fri, 05 Mar 2010 00:12:46 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Jeg har så heller ikke kunne tilgå Telenor.dk når problemet har været
>der, men nu har jeg haft fat i Telenor igen. De kan stadig ikke se
>noget problem fra "deres ende af ledningen", men da min router har
>en del år på bagen vil de sende mig en ny uden beregning.
>Så må vi se om det hjælper.
>( Jeg melder tilbage når jeg har skiftet routeren ud. )
>
>mvh Mads


Ja, så ankom den nye router, men det hjalp ikke en disse og
Telenor aner ikke hvad der er galt.

Øv. Skal man virkeligt til at skifte udbyder for at få stabilt
Internet igen? :o\

mvh Mads

Frank Damgaard (10-03-2010)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 10-03-10 19:14

Mads wrote:
> On Fri, 05 Mar 2010 00:12:46 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
> wrote:
>
>> Jeg har så heller ikke kunne tilgå Telenor.dk når problemet har været
>> der, men nu har jeg haft fat i Telenor igen. De kan stadig ikke se
>> noget problem fra "deres ende af ledningen", men da min router har
>> en del år på bagen vil de sende mig en ny uden beregning.
>> Så må vi se om det hjælper.
>> ( Jeg melder tilbage når jeg har skiftet routeren ud. )

> Ja, så ankom den nye router, men det hjalp ikke en disse og
> Telenor aner ikke hvad der er galt.
>
> Øv. Skal man virkeligt til at skifte udbyder for at få stabilt
> Internet igen? :o\

Måske du skulle lave lidt mere systematisk netværksfejlfinding
for at finde den egentlige fejl.

Hvor mange forskellige PC'ere har du prøvet med?

Hvilken DNS server er din PC sat op med?
i Linux kan du se det i f.eks. /etc/resolv.conf ,
i windows XP i passende GUI menu til internet egenskaber
eller fra cmd.exe: ipconfig /all

når fejlen opstår, kan du pinge IP adresser?
dvs. virker både
ping www.telenor.dk
og
ping 212.88.64.12


virker nslookup på domæner ?
(prøv f.eks.: nslookup dr.dk )

Mads (10-03-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-03-10 20:42

On Wed, 10 Mar 2010 19:13:41 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:


>Hvor mange forskellige PC'ere har du prøvet med?

2 stationære (kablet net) og en bærbar m trådløs forb.
>
>Hvilken DNS server er din PC sat op med?
>i Linux kan du se det i f.eks. /etc/resolv.conf ,
>i windows XP i passende GUI menu til internet egenskaber
>eller fra cmd.exe: ipconfig /all

Med cmd.exe ser det ud til at det er 212.242.40.3
og 212.242.40.51

>
>når fejlen opstår, kan du pinge IP adresser?
>dvs. virker både
> ping www.telenor.dk
>og
> ping 212.88.64.12
>
Nej, ingen af de ting kan lade sig gøre mens fejlen er der.
Ping skrev "Timed out" 3 gange hvorpå forbindelsen
kom tilbage og virkede fint igen.
Browseren nåede også at lave en time-out på Telenor.dk


>
>virker nslookup på domæner ?
>(prøv f.eks.: nslookup dr.dk )

Det nåede jeg så ikke før forbindelsen virkede igen.

mvh Mads

Frank Damgaard (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 11-03-10 15:51

Mads wrote:
> On Wed, 10 Mar 2010 19:13:41 +0100, Frank Damgaard
> <frank_news@milpent.dk> wrote:
>
>
>> Hvor mange forskellige PC'ere har du prøvet med?
>
> 2 stationære (kablet net) og en bærbar m trådløs forb.
>> Hvilken DNS server er din PC sat op med?
>> i Linux kan du se det i f.eks. /etc/resolv.conf ,
>> i windows XP i passende GUI menu til internet egenskaber
>> eller fra cmd.exe: ipconfig /all
>
> Med cmd.exe ser det ud til at det er 212.242.40.3
> og 212.242.40.51

det er telenor/Cybercity's DNS servere.

>
>> når fejlen opstår, kan du pinge IP adresser?
>> dvs. virker både
>> ping www.telenor.dk
>> og
>> ping 212.88.64.12
>>
> Nej, ingen af de ting kan lade sig gøre mens fejlen er der.
> Ping skrev "Timed out" 3 gange hvorpå forbindelsen
> kom tilbage og virkede fint igen.
> Browseren nåede også at lave en time-out på Telenor.dk

ok, så er det ikke DNS problem, men sandsynligvis forbindelsen
der falder ud.
Mon ikke telenor har sat hastighed op og for optimistisk
i forhold til liniekvalitet ?
(det har jeg set hos andre telenor kunder)

Egentlig burde telenor da kunne måle liniekvalitet
og se om den er i underkanten, og evt, foreslå
at nedsætte hastighed eller lign.


Eller problemet er periodisk støj der kommer ind og så
kan det blive svært at finde fejl uden at de logger forbindelse.

Jeg kan ikke huske om man i telenors/cybercity's router selv kan se
status på forbindelsen, for det var et forsøg værd at se på det
når fejlen opstår.



Mads (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 11-03-10 16:15

On Thu, 11 Mar 2010 15:50:54 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

>
>ok, så er det ikke DNS problem, men sandsynligvis forbindelsen
>der falder ud.
>Mon ikke telenor har sat hastighed op og for optimistisk
>i forhold til liniekvalitet ?
>(det har jeg set hos andre telenor kunder)

Jo måske, men de har allerede sat min hastighed ned fra 20 Mbit til 15
Mbit for et års tid siden. Det målte de den til at kunne klare.

>
>Egentlig burde telenor da kunne måle liniekvalitet
>og se om den er i underkanten, og evt, foreslå
>at nedsætte hastighed eller lign.
>
>
>Eller problemet er periodisk støj der kommer ind og så
>kan det blive svært at finde fejl uden at de logger forbindelse.
>
>Jeg kan ikke huske om man i telenors/cybercity's router selv kan se
>status på forbindelsen, for det var et forsøg værd at se på det
>når fejlen opstår.
>
Når de små udfald er der, er alle lamper på routeren stadig grønne.

Ved større udfald viser den manglende forbindelse til nettet.
Her får jeg så som regel routerens web-interface frem i browseren.


Det er undrer mig meget er at under de små udfald hvor browseren ikke
kan finde nogen forbindelse, da kører en igangværende download
fra en news server rask videre uden problemer.
Er jeg igang med et online spil bliver jeg også kun sjældent smidt af,
selv hvis jeg spiller i flere timer.
Men læser jeg nyheder og lign, så ryger den del af forbindelsen typisk
hvert femte minut.

mvh Mads

hanzen (07-04-2010)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 07-04-10 11:48


"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
news:ro1ip5luprd3r7uus6n7i1rdepucopo7gn@4ax.com...
> On Thu, 11 Mar 2010 15:50:54 +0100, Frank Damgaard
> <frank_news@milpent.dk> wrote:
>
>>
>>ok, så er det ikke DNS problem, men sandsynligvis forbindelsen
>>der falder ud.
>>Mon ikke telenor har sat hastighed op og for optimistisk
>>i forhold til liniekvalitet ?
>>(det har jeg set hos andre telenor kunder)
>
> Jo måske, men de har allerede sat min hastighed ned fra 20 Mbit til 15
> Mbit for et års tid siden. Det målte de den til at kunne klare.
>
>>
>>Egentlig burde telenor da kunne måle liniekvalitet
>>og se om den er i underkanten, og evt, foreslå
>>at nedsætte hastighed eller lign.
>>
>>
>>Eller problemet er periodisk støj der kommer ind og så
>>kan det blive svært at finde fejl uden at de logger forbindelse.
>>
>>Jeg kan ikke huske om man i telenors/cybercity's router selv kan se
>>status på forbindelsen, for det var et forsøg værd at se på det
>>når fejlen opstår.
>>
> Når de små udfald er der, er alle lamper på routeren stadig grønne.
>
> Ved større udfald viser den manglende forbindelse til nettet.
> Her får jeg så som regel routerens web-interface frem i browseren.
>
>
> Det er undrer mig meget er at under de små udfald hvor browseren ikke
> kan finde nogen forbindelse, da kører en igangværende download
> fra en news server rask videre uden problemer.
> Er jeg igang med et online spil bliver jeg også kun sjældent smidt af,
> selv hvis jeg spiller i flere timer.
> Men læser jeg nyheder og lign, så ryger den del af forbindelsen typisk
> hvert femte minut.
>
> mvh Mads

Jeg har det samme problem.
Telenor har nedsat hastigheden fra 20 til først 15 og senere til 10 da man
mente det ville løse problemet.
Men det har ikke hjulpet.
--

hilzen
hanzen



jagge (20-06-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 20-06-10 20:30


>
> Jeg har det samme problem.
> Telenor har nedsat hastigheden fra 20 til først 15 og senere til 10 da man
> mente det ville løse problemet.
> Men det har ikke hjulpet.

LOL den præcis samme tur har jeg været igennem. Plus en supporter der
mente min router var slidt, HVAD det er grotesk hvad de kan finde på at
lukke ud for at dække over dårlige systemer men det grå guld æder den
muligvis.

MVH

Jakob

Mads (20-06-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 20-06-10 23:07

On Sun, 20 Jun 2010 21:29:47 +0200, jagge@noname.invalid (jagge)
wrote:

>LOL den præcis samme tur har jeg været igennem. Plus en supporter der
>mente min router var slidt, HVAD det er grotesk hvad de kan finde på at
>lukke ud for at dække over dårlige systemer men det grå guld æder den
>muligvis.
>
>MVH
>
>Jakob
Ja, han mente også at min router var slidt og sendte mig en ny.
( Måske det var samme supporter ) :)

Routeren kom 14 dage senere, var identisk med den gamle og ændrede
selvfølgelig intet.

Ca 14 dage senere igen forsvandt problemet af sig selv, så nu kører
mit Internet problemfrit, dog kun med 15 Mbit. Målt til ca 13 i test.
Selvom jeg har skrevet til Telenor flere gange kan de åbenbart ikke
finde ud af at sætte hastigheden op igen, til de 20 Mbit jeg betaler
for og som jeg havde det første halve år. Svare gider de heller ikke.

Meh hvem pokker skal man så skifte til? Telia? Fullrate?
De er vel stort set lige ringe alle sammen. :)

mvh Mads

Elin Kuijers (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Elin Kuijers


Dato : 05-07-10 14:58


"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
news:4bbc6320$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> news:ro1ip5luprd3r7uus6n7i1rdepucopo7gn@4ax.com...
>> On Thu, 11 Mar 2010 15:50:54 +0100, Frank Damgaard
>> <frank_news@milpent.dk> wrote:
>>
>>>
>>>ok, så er det ikke DNS problem, men sandsynligvis forbindelsen
>>>der falder ud.
>>>Mon ikke telenor har sat hastighed op og for optimistisk
>>>i forhold til liniekvalitet ?
>>>(det har jeg set hos andre telenor kunder)
>>
>> Jo måske, men de har allerede sat min hastighed ned fra 20 Mbit til 15
>> Mbit for et års tid siden. Det målte de den til at kunne klare.
>>
>>>
>>>Egentlig burde telenor da kunne måle liniekvalitet
>>>og se om den er i underkanten, og evt, foreslå
>>>at nedsætte hastighed eller lign.
>>>
>>>
>>>Eller problemet er periodisk støj der kommer ind og så
>>>kan det blive svært at finde fejl uden at de logger forbindelse.
>>>
>>>Jeg kan ikke huske om man i telenors/cybercity's router selv kan se
>>>status på forbindelsen, for det var et forsøg værd at se på det
>>>når fejlen opstår.
>>>
>> Når de små udfald er der, er alle lamper på routeren stadig grønne.
>>
>> Ved større udfald viser den manglende forbindelse til nettet.
>> Her får jeg så som regel routerens web-interface frem i browseren.
>>
>>
>> Det er undrer mig meget er at under de små udfald hvor browseren ikke
>> kan finde nogen forbindelse, da kører en igangværende download
>> fra en news server rask videre uden problemer.
>> Er jeg igang med et online spil bliver jeg også kun sjældent smidt af,
>> selv hvis jeg spiller i flere timer.
>> Men læser jeg nyheder og lign, så ryger den del af forbindelsen typisk
>> hvert femte minut.
>>
>> mvh Mads
>
> Jeg har det samme problem.
> Telenor har nedsat hastigheden fra 20 til først 15 og senere til 10 da man
> mente det ville løse problemet.
> Men det har ikke hjulpet.
> --
>
> hilzen
> hanzen

Jeg har også fået sat hastigheden ned fra 20 til 10, uden at det hjælper.
Men det mærkelige er, at indtil for et par måneder siden kørte det fint med
10 Mb. så der må være anden årsg.
vh
Elin Kuijers


Elin Kuijers (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Elin Kuijers


Dato : 05-07-10 19:43


"Elin Kuijers" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen
news:4c31e4e9$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bbc6320$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>> news:ro1ip5luprd3r7uus6n7i1rdepucopo7gn@4ax.com...
>>> On Thu, 11 Mar 2010 15:50:54 +0100, Frank Damgaard
>>> <frank_news@milpent.dk> wrote:
>>>
>>>>
>>>>ok, så er det ikke DNS problem, men sandsynligvis forbindelsen
>>>>der falder ud.
>>>>Mon ikke telenor har sat hastighed op og for optimistisk
>>>>i forhold til liniekvalitet ?
>>>>(det har jeg set hos andre telenor kunder)
>>>
>>> Jo måske, men de har allerede sat min hastighed ned fra 20 Mbit til 15
>>> Mbit for et års tid siden. Det målte de den til at kunne klare.
>>>
>>>>
>>>>Egentlig burde telenor da kunne måle liniekvalitet
>>>>og se om den er i underkanten, og evt, foreslå
>>>>at nedsætte hastighed eller lign.
>>>>
>>>>
>>>>Eller problemet er periodisk støj der kommer ind og så
>>>>kan det blive svært at finde fejl uden at de logger forbindelse.
>>>>
>>>>Jeg kan ikke huske om man i telenors/cybercity's router selv kan se
>>>>status på forbindelsen, for det var et forsøg værd at se på det
>>>>når fejlen opstår.
>>>>
>>> Når de små udfald er der, er alle lamper på routeren stadig grønne.
>>>
>>> Ved større udfald viser den manglende forbindelse til nettet.
>>> Her får jeg så som regel routerens web-interface frem i browseren.
>>>
>>>
>>> Det er undrer mig meget er at under de små udfald hvor browseren ikke
>>> kan finde nogen forbindelse, da kører en igangværende download
>>> fra en news server rask videre uden problemer.
>>> Er jeg igang med et online spil bliver jeg også kun sjældent smidt af,
>>> selv hvis jeg spiller i flere timer.
>>> Men læser jeg nyheder og lign, så ryger den del af forbindelsen typisk
>>> hvert femte minut.
>>>
>>> mvh Mads
>>
>> Jeg har det samme problem.
>> Telenor har nedsat hastigheden fra 20 til først 15 og senere til 10 da
>> man mente det ville løse problemet.
>> Men det har ikke hjulpet.
>> --
>>
>> hilzen
>> hanzen
>
> Jeg har også fået sat hastigheden ned fra 20 til 10, uden at det hjælper.
> Men det mærkelige er, at indtil for et par måneder siden kørte det fint
> med 10 Mb. så der må være anden årsg.
> vh
> Elin Kuijers

Kommer til at tænke på, om det ikke passer nogenlunde med fusionen af
Sonofon og Telenor. Før den tid havde jeg bredbånd hos Cybercity - og
oplevede aldrig udfald eller andre forbindelsesproblemer. Hvorfor vælger man
mon ikke den bedste teknologi, når man fusionerer?????????????????
vh
Elin Kuijers


Klaus D. Mikkelsen (02-03-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-03-10 22:42

Mads skriver:
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Ja. Telenor har bare "udfald". Fra min tid som Sonofon ADSL kunde kan
jeg nikke genkendende til alle mulige mærkelige oplevelser.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mads (02-03-2010)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 02-03-10 23:47

On Tue, 02 Mar 2010 22:42:18 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ja. Telenor har bare "udfald". Fra min tid som Sonofon ADSL kunde kan
>jeg nikke genkendende til alle mulige mærkelige oplevelser.

Jo, men med minutters melllemrum, uafbrudt i 3 uger ?


Klaus D. Mikkelsen (03-03-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-03-10 06:01

Mads skriver:
>
> Jo, men med minutters melllemrum, uafbrudt i 3 uger ?

http://moppe.dk/sononews.html

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Thomas S. Iversen (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 11-03-10 16:31

> Jo måske, men de har allerede sat min hastighed ned fra 20 Mbit til 15
> Mbit for et års tid siden. Det målte de den til at kunne klare.

Et problem er xtalk på kobberparene. Jo flere adslkunder på samme
kobberbundle, jo mere xtalk, jo mindre hastighed til alle. Både i din
ende og på centralen.

Se evt.

http://www.google.dk/search?hl=en&client=firefox-a&hs=0W5&rls=org.mozilla:en-GB:official&q=dsl+crosstalk&start=10&sa=N


jagge (20-06-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 20-06-10 20:28


>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Selvføligelig siger de at der ikke er noget galt. Min erfaring med
telenor er præcis som din.

Jeg har dog problemet når jeg gamer ret tit.

Overvejer stærkt at skifte.

MVH

Jakob

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176176
Tips : 31872
Nyheder : 719565
Indlæg : 6400058
Brugere : 218654

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste