Testtelefon
Fra : Peter Hansen

Dato : 28-02-10 16:31

Jeg har et spørgsmå om Testtelefoner.

Jeg laver ind i mellem mindre telefon installationer og er på udkik efter en
god Test Telefon også kaldet en Butt phone, og har kikket lidt på en der
hedder AP32 TestPhone fra Vesala :
http://www.vesala.fi/index.php?sivu=en/products/AP32

Er der en her der kender dette produkt og kan fortælle lidt om det, positivt
og negativt. ?

Et andet spørgsmål: Er der en her der ved hvordan man fakturerede samtaler
da man
anvendte magneto telefoner. Altså dem med håndsving hvor man ringede ØB
1215.
Der var mig bekendt ikke tælder på centralen den gang. ?

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 01-03-10 20:56

> [...]
> http://www.vesala.fi/index.php?sivu=en/products/AP32
>
> Er der en her der kender dette produkt og kan fortælle lidt om det,

TDC bruger dem. Et udemærket apparat.

> [...]
> 1215.
> Der var mig bekendt ikke tælder på centralen den gang. ?

Frit fra hukommelsen, så var det vist gratis at ringe lokalt.
Ved langdistance sad telefonisten og tog tid og for hvert tredje minut brød
hun ind i samtalen med orderne:
"3 minutter, ønsker de at fortsætte ?"

Allan

Fra : Peter Hansen

Dato : 02-03-10 14:54

Tak for Info

Det ser også ud til at AP 32 kan en del mere end mange andre mere klossede
modeller.
Det kan godt være de er lidt mere robuste, men hvis TDC bruger AP32 så er
det nok
fordi den er både god og robust...

mvh
Peter