Skuespillere man ikke kan huske navnet på
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-02-10 22:24

En meget sjov liste over (fortrinsvis amerikanske) karakterskuespillere,
som er med i mange film, men som ikke er rigtig kendte:

http://www.460xvr.com/tg/not.htm

Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo
tanken, der tæller.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Max

Dato : 28-02-10 22:33

Hej Peter

> En meget sjov liste over (fortrinsvis amerikanske)
> karakterskuespillere, som er med i mange film, men som ikke er rigtig
> kendte:

Ja, en sjov liste. Utrolig hvor kendte mange af de ansigter
er og på trods af det kender man ingen navne.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-02-10 22:49

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

En rigtig god liste, den er allerede gemt. Jeg bruger ellers ofte Google
hvis jeg skal finde en bestemt skuespiller. Hvis jeg ikke kan huske navnet,
er der måske en medspiller jeg godt kan huske, eller en film vedkommende
tidligere har medvirket i, så det resulterer gerne i at jeg finder ud af
hvem skuespilleren er, og det virker (næsten) hver gang.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JYH

Dato : 01-03-10 17:40

Tove Krieger wrote:

> [...]
> film vedkommende tidligere har medvirket i, så det resulterer gerne i
> at jeg finder ud af hvem skuespilleren er, og det virker (næsten)

Jeg bruger altid IMDB. Her kan man feks søge på filmens titel,
så kan man se alle medvirkende.
Man kan også søge på skuespiller, instruktør osv.
http://www.imdb.com/

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-10 17:49

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger altid IMDB. Her kan man feks søge på filmens titel,
> så kan man se alle medvirkende.
> Man kan også søge på skuespiller, instruktør osv.
> http://www.imdb.com/

Ja lige netop. IMDB er fantastisk. Den metode bruger jeg også.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-10 19:44

> Jeg bruger altid IMDB. Her kan man feks søge på filmens titel,
> så kan man se alle medvirkende.
> Man kan også søge på skuespiller, instruktør osv.
> http://www.imdb.com/

Ja, eller den helt oplagte:

http://www.imdb.com/search/common

Hilsen

Mark

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-02-10 23:05

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

Skæg liste, men dog et par stykker jeg slet ikke synes hører til på
den. :)

Fra : Kim2000

Dato : 28-02-10 23:40

> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

Der er vel heller ikke rigtig nogen af dem der sælger billetter eller er
garanten for en god film, men de udfylder deres roller og der er da sikkert
en del film, der ville være dårligere uden dem.

Fra : Max

Dato : 28-02-10 23:50

Hej Kim2000

> Der er vel heller ikke rigtig nogen af dem der sælger billetter eller
> er garanten for en god film, men de udfylder deres roller og der er
> da sikkert en del film, der ville være dårligere uden dem.

Der findes faktisk film hvor de er filmen, uden dem ville disse
film være totalt kiksede.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-10 00:32

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]
> kendte:
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

Bestemt hygsomt. Ved første hurtige kig kunne jeg kun (?) umiddelbart
genkende og placere 37 af disse ansigter og navne. Men hvad med pigerne,
kvinderne, damerne? De er uden tvivl endnu sværere, i hvert fald hvis
man ikke ser /både/ deres navn og ansigt.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-03-10 00:58

Jørgen Grandt skrev:

> Ved første hurtige kig kunne jeg kun (?) umiddelbart
> genkende og placere 37 af disse ansigter og navne.

Der er også mange, jeg ikke genkender, især dem fra ældre film.

> Men hvad med pigerne, kvinderne, damerne?

Det tænkte jeg ikke på, men der må man selvfølgelig også kunne lave en
liste.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : TL

Dato : 01-03-10 03:49

On Sun, 28 Feb 2010 22:23:44 +0100, in dk.kultur.film Peter Brandt
> [...]

>http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
>Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

De glemte Chris Cooper. Han er helt sikkert, "that guy!"

Henry Czerny kunne måske også kvalificere.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-10 08:37

TL skrev:

> De glemte Chris Cooper. Han er helt sikkert, "that guy!"

Ja, og han /er/ da også med!

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : TL

Dato : 02-03-10 05:27

On Mon, 1 Mar 2010 08:37:16 +0100, in dk.kultur.film Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

>Ja, og han /er/ da også med!

Ups - det var han da også.

--
"The moon?!? Fish pay attention to the moon? Wow!"
- Fatlip

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-10 19:50

> Ups - det var han da også.

Jeg tænkte straks: Brian Dennehy, Chris Cooper og Brion James. Brian er
den eneste, der mangler på listen.

Hilsen

Mark

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-03-10 01:07

Mark Thomas Gazel skrev:

> Jeg tænkte straks: Brian Dennehy, Chris Cooper og Brion James. Brian er
> den eneste, der mangler på listen.

Måske er der for mange af os, der kender ham. Vi kan jo spørge: Er der
nogen her, der ikke kan sætte ansigt på navnet Brian Dennehy?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Max

Dato : 05-03-10 01:19

Hej Peter

> Måske er der for mange af os, der kender ham. Vi kan jo spørge: Er der
> nogen her, der ikke kan sætte ansigt på navnet Brian Dennehy?

Kendte ikke navnet, slog det op og kan se at man burde kende ham,
men egentlig høre han måske slet ikke hjemme på sådan en liste.

--
Mvh Max

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-10 09:40

Max wrote:
> Hej Peter

> Kendte ikke navnet, slog det op og kan se at man burde kende ham,
> men egentlig høre han måske slet ikke hjemme på sådan en liste.

Sådan et absurd navn glemmer man da ikke!

Per v
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Max

Dato : 05-03-10 15:07

Hej Per

> Sådan et absurd navn glemmer man da ikke!

Hvilket navn ?

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-03-10 10:56

> Måske er der for mange af os, der kender ham. Vi kan jo spørge: Er der
> nogen her, der ikke kan sætte ansigt på navnet Brian Dennehy?
>
> --
> Peter Brandt Nielsen

Jeg har set ham i mange film. En god skuespiller og et rigtigt mandfolk. Han
er ikke så nem at glemme.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-03-10 22:10

> Måske er der for mange af os, der kender ham. Vi kan jo spørge: Er der
> nogen her, der ikke kan sætte ansigt på navnet Brian Dennehy?

Will Teasle i 'First Blood'. Det vil sige sheriffen.

Hilsen

Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-10 00:46

On 28 Feb., 22:23, Peter Brandt Nielsen <peterbrandtniel...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er m ske folk p listen, I godt kender navnet p , men det er jo

Kendte op mod 90% af ansigterne men under 10% af navnene, sjovt

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-10 00:50

On 1 Mar., 08:46, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Kendte op mod 90% af ansigterne men under 10% af navnene, sjovt

Retter det til at jeg kender under 2% af navnene

--
Christian

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-03-10 08:44

On 01/03/2010 08:49, Christian B. Andresen wrote:
> Retter det til at jeg kender under 2% af navnene

Siden burde være lavet med nogle afkrydningsfelter, sådan at man kan
markere hvilke ansigter/navne man kender, og så få et tal til sidst.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-03-10 18:42

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

Fantastisk side.

Det er dog lidt "snyd" når billederne afviger væsentligt fra personens
IMDB billede, for eksempel Bruce McGill (mens hans "blik" snyder ikke..).

--
Jesper Lund

Fra : Mr. D

Dato : 02-03-10 21:16

> [...]
>
> http://www.460xvr.com/tg/not.htm
>
> Der er måske folk på listen, I godt kender navnet på, men det er jo

Der er da en del mangler i den liste. Helt åbenlyst så mangler der da ham
der, hvad er det nu han hedder ... æh, ham, i ved nok, ...
Simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-03-10 21:52

"Mr. D" skrev:

> Der er da en del mangler i den liste. Helt åbenlyst så mangler der da
> ham der, hvad er det nu han hedder ... æh, ham, i ved nok, ...
> Simon

Nå, ja. Du har ret. Hvorfor er Simon mon ikke med?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk