Installation fra BIN fil
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 28-02-10 21:34

Jeg er helt grøn i Ubuntu, som jeg nu har installeret
på en ældre laptop. Nu har jeg downloadet Google Earth som
er en BIN-fil. Hvordan installerer jeg lige fra den?

På forhånd tak.

Mvh

Jørgen Farum Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-02-10 23:34

Jørgen Jensen wrote:

> Jeg er helt grøn i Ubuntu, som jeg nu har installeret på en ældre
> laptop. Nu har jeg downloadet Google Earth som er en BIN-fil. Hvordan
> installerer jeg lige fra den?

Se her
<https://help.ubuntu.com/community/GoogleEarth>

Hvis du kan leve med at det måske ikke er seneste version
$ sudo apt-get install googleearth

Alternativt: installer via Synaptic under System -> Administration.

Der er også en pakke som downloader seneste version fra Google.

(du har stillet det forkerte spørgsmål; Ubuntu software bør så vidt
muligt installeres via pakke repositories, ikke ved at downloade filer
selvstændigt ligesom Windows brugere gør).

--
Jesper Lund

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 01-03-10 17:01

søn, 28 02 2010 kl. 22:34 +0000, skrev Jesper Lund:

> <https://help.ubuntu.com/community/GoogleEarth>

Tak for det link. Det hjalp meget!

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-10 20:58

Jørgen Jensen skrev:
> Jeg er helt grøn i Ubuntu, som jeg nu har installeret
> på en ældre laptop. Nu har jeg downloadet Google Earth som
> er en BIN-fil. Hvordan installerer jeg lige fra den?

Google Earth kræver et godt grafikkort, som det ikke er sikkert ældre
bærbare har.